Bijna een half jaar Arubaanse! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Bijna een half jaar Arubaanse! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Bijna een half jaar Arubaanse!

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

19 Januari 2009 | Aruba, Oranjestad

Dag mensen,

Ik merk dat ik wat laks wordt met het schrijven van stukjes. Ik ga proberen wat vaker te gaan zitten want ik krijg vaak opmerkingen over wanneer het volgende stukje er op komt..

Papa en mama waren dus op het eiland. Vond het echt geweldig..! We hebben vanalles ondernomen maar ook gewoon gezellig even een terrasje gepakt of een hapje gegeten. Ook eerste kerstdag hebben we samen doorgebracht. In plaats van een kerstetentje achtig iets, hebben we een kerst bbq gehouden. Arjanne en ik hebben de boodschappen gedaan en voorbereid en het was een zeer geslaagde avond!
Helaas moesten ze tweede kerstdag weer naar huis en heb ik ze dus naar het vliegveld gebracht. Ik heb een hekel aan afscheid nemen dus ik ben meegegaan om te koffers af te leveren, daarna even gedronken en toen ben ik weggegaan. Wilde niet wachten tot de gele lijn, dat zou vast een drama zijn geworden en nu ging het afscheid best goed!
Daarna ben ik naar het strand gegaan met Ruben zodat ik wat afleiding had. Daarna gaan eten bij Arjanne aan de bar, dus ik hoefde niet zoveel te piekeren:)

Oud en nieuw wordt hier ook prima gevierd. Al dagen van te voren was er vuurwerk te horen en de avond voor oud en nieuw was er vuurwerk bij de Ling en Sons. Prachtig vuurwerk onder begeleiding van muziek. Ik had echt nog nooit zulk prachtige klapchi (vuurwerk haha) gezien!
Oud en nieuw zelf hebben we gevierd op een berg bij Alto Vista. We konden het hele eiland bijna zien, prachtig gezicht met al dat vuurwerk! Vervolgens ben ik met Monique in de auto gestapt en zijn we richting Oranjestad gereden. Met de nodige sanitaire stops zijn we bij de Paddock beland. En hebben daar een heel gezellig feestje gehad. Om 5 uur lag ik in mijn bedje!

Nog even een leuk momentje. Op Aruba moet je elk jaar nieuwe nummerplaten halen. Dus ook ik moest naar de belastingdienst. Enorme rij natuurlijk, en ik moest meer dan een uur wachten. Voor mij zat een Arubaans meisje van 5 jaar. Wonderbaarlijk genoeg sprak ze een beetje Nederlands. We deden een paar handspelletjes zonder regels, of eigenlijk met regels die volgens mij telkens veranderden in haar voordeel haha! Na een tijdje vroeg ze aan mij in het Papiaments of ik een jongen was. Dus ik zei voor de grap: ja! Maar dat was niet het goede antwoord. Ze keek nog eens en riep toen keihard: VAGINA! Ik moest zo ontzettend lachen! Vader vond het iets minder, maar ik vond het echt te grappig!

Verder heb ik de laatste week een wat mindere werkweek gehad. Voor mijn gevoel steek ik zoveel energie in de leerprestaties van de klas en het heeft helemaal geen zin. Ik heb anderhalve week een half uur per dag gestampt op een bepaalde toets. Uiteindelijk de toets gemaakt, waren er 4 voldoendes. Dan voel je je redelijk nutteloos.
Daarna rekende ik de cijfers uit en als ik nu een overgangsrapport zou maken dan zouden er 6 van de 13 kinderen blijven zitten. Dan ga je best twijfelen aan jezelf. Dus ik heb meteen de directrice erbij geroepen en haar verteld hoe de zaken ervoor stonden. Zij heeft de klas toegesproken en tegen mij gezegd dat alle leerkrachten daar op dit moment tegenaan lopen. Dus daar hou ik me nog maar even aan vast.

Ik krijg dus niet altijd zoveel voldoening uit mijn werk als eerst. Vorig jaar tijdens mijn LIO was het soms best pittig, maar ik ging altijd met een lach naar school en met een lach naar huis. Ik ga nog wel met een lach naar school, maar ik kan hem niet altijd de hele dag vasthouden. Gelukkig komt er na zo’n week altijd wel weer een andere week!
Ook heb ik een gesprek gehad met een meneer die van alles op het gebied van kinderen doet op het eiland. Hij had al eens aangegeven dat hij mensen met een SPH diploma goed kon gebruiken. Ik wil in de middagen of avonden wel iets doen en heb dat bij hem aangegeven. Hij heeft een aantal ideetjes geopperd. Ik ga wat onderzoek doen voor mezelf en over 3 weken ga ik weer met hem rond de tafel. Dan gaan we beslissen wat ik daadwerkelijk ga doen. Het lijkt me superleuk om hier iets naast nog te gaan doen! Zodra bekend is wat ik precies ga doen zal ik het laten weten.

En als laatste nog een klein stukje over carnaval. De eerste twee parades zijn geweest. De fakkeloptocht en de ballonnenoptocht. De fakkeloptocht was met enorme wagens waar live muziek op werd gespeeld. Echt van die Caribische muziek. Daar achter liepen grote groepen mensen in t shirts die ze allemaal hadden “gepimpt”. Echt zo gezellig! Ik heb nu al zin in de grote parades:D
De ballonnenoptocht was met kinderen. Allemaal dansende kinderen in verschillende outfits! Ik had als noorderling nog nooit carnaval gevierd, maar dit is wel mijn ding. Zelf niet verkleden en een beetje dansen en kijken naar andere mensen! Te gaaf gewoon!!!

Nou hier laat ik het maar weer even bij. Zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn belevenissen hier..

Kus Marjon

- Jeltje, tot snel!!! Laat je nog weten over een auto!
- Papa en mama, het was echt zo leuk! Tot juli!
- Team van de Paadwizer, ik stem voor dat jullie komen hoor!
- Nijnie, mis jou ook! Kom hier vieren dat je stage straks is afgelopen!!
- Lin, nog 2 maanden.. ik mis jou!
- Martine, alvast gefeliciteerd.. eet een extra taartje namens mij, wel die chocoladetaart die ik zo lekker vind:D die van de hema!!

  • 19 Januari 2009 - 20:35

    Linda:

    Yes, eerste reactie van mij!! Weltrusten,
    kus Linda

  • 19 Januari 2009 - 20:59

    Nynke:

    Yes, tweede reactie van mij!! Welterusten,
    kus nynke
    :)

  • 19 Januari 2009 - 21:02

    Nynke:

    Yes, tweede reactie van mij!! Welterusten,
    kus nynke
    :)

  • 20 Januari 2009 - 17:59

    Liesbeth:

    Hoi Marjon,
    Wij willen elk jaar wel overwinteren op Aruba!! Het was zo heerlijk om daar bij jou te zijn.
    Denk er nog vaak aan terug.
    Ben erg benieuwd wat je, naast je school, gaat doen met je SPH diploma.

    Dikke kus, Liesbeth

  • 20 Januari 2009 - 19:21

    Martine:

    Hey meis!

    Natuurlijk ook al veel contact via de andere wegen maar hier even een stukje plaatsen kan natuurlijk ook geen kwaad en heb ik weer even aan je gedacht! :-)

    Wat een verhaal weer, ben benieuwd wat je er naast gaat doen... Spannend allemaal!

    Bijna jarig, bijna 24! Ik word oud! Heb choco taart sowieso in gedachten en zal er een goed stuk uit halen en aan jou denken als ik hem opsmikkel! Daarnaast beloof ik je bij deze dat ik er een ga regelen voor in Juli als je terug op Nederlandse bodem bent en dan gaan we ons daar misselijk aan eten! :-) (Nu al zin in...)

    Liefs, Kus!!

  • 23 Januari 2009 - 13:23

    Vera:

    Hey meis!

    Leuk om eindelijk weer een vehaaltje te lezen! En goed nieuws vanuit hier...
    Ik kan me voorstellen dat je er geen vertrouwen meer in hebt dat ik nog begin februari kom, maar...
    Het gebeurt toch! Ik heb morgen ( zaterdag ) nog een gesprek bij slump en ga 's middags mijn vlucht boeken! Waarschijnlijk 4 feb - 5 april! En dan heb ik voor de eerste 8 nachten onderdak! Klinkt goed of niet???

    Kus Vera

  • 07 Februari 2009 - 12:59

    Nynke:

    IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!IK WIL FOTO'S!

    :)

    KUS

  • 07 Februari 2009 - 17:10

    Marjon:

    Ja betaal jij dan eventjes de ruimte???:P

  • 15 Februari 2009 - 12:05

    Liesbeth:

    Ha Mar,

    Het is hier zo druilerig en koud! Zou wel een weekje bij jou willen logeren!

    Hoe was carnaval op Aruba?
    Kus, Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 57212

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: