Carnaval - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Carnaval - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Carnaval

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

18 Februari 2009 | Aruba, Oranjestad

Zoals jullie weten is het carnavalstijd. Nou heb ik als noorderling nog nooit van mijn leven carnaval gevierd en nu val ik meteen in het Caribisch carnaval.
Ik heb zelfs meegelopen in een parade. Het was weliswaar een kleine parade van een aantal scholen in Paradera, maar daar hoort mijn school ook bij. Ik vond het heel bijzonder en leuk, maar ik voelde me ook enorm macamba. Een stijve macamba wel te verstaan…
Het thema was Valentijn. Dus iedereen moest in roze, rood of wit.
Ook heb ik voor Valentijn heel veel kado’s van de kinderen gekregen. Een rood beertje met vleugels en een witte zonnebril. Tsja ook hier hebben ze door dat ik een zwak voor zonnebrillen heb. Daarnaast ontzettend veel lieve briefjes “aan de liefste juf van de wereld”, “ik ben blij want ik heb een lieve juf die me goed helpt” etc. Ontzettend fijn om te weten dat je gewaardeerd wordt. Dat de kinderen die het thuis soms niet zo fijn hebben, blijkbaar met plezier naar school gaan en dan even een goede tijd hebben.

Verder heb ik allemaal bezoek. Op donderdag 5 februari kwam Vera aan. Ik haalde haar van het vliegveld, waar ik gebeld werd door Ruben. Of ik nog een afscheidsdrankje kwam halen in de Paddock. Natuurlijk wilde ik dat wel en dus met Vera en haar koffers naar de Paddock gegaan. Daar even gezeten, gekletst met Ruben en later aangeschoven bij andere bekenden.
Jammer dat Ruben wegging, maar fijn dat ik nog even afscheid kon nemen. En dat Vera er is, is natuurlijk ook geweldig!

De maandag daarna kwam mijn tante al aan (Jeltje) met een vriendin van haar (Hermi). Ik heb ook hen opgehaald en naar hun hotel gebracht. Zag er prima uit! Daarna even wat boodschappen gedaan en een hapje gegeten.

Zaterdag was een grote parade, genaamd de Lighting parade. Alle mensen waren prachtig verkleed met veren, lichtjes en mooi pakjes. De muziek was weer leuk! Zoals je misschien op plaatjes het Caribisch carnaval wel eens hebt gezien, zo is het in het echt ook. Je komt gewoon ogen te kort. Helaas wilden Jeltje en Hermi niet mee, maar ik heb met mijn huisgenoten en met Vera enorm genoten!

Omdat er op zondag een carnavalsparade voor de kinderen was, waren we allemaal vrij maandag. Ik zou met Jeltje, Hermi en Vera naar Palm Island. Het weer zag er niet enorm stralend uit, maar goed genoeg om er toch heen te gaan. Ik had een onderwatercamera gekocht, en Vera en ik hebben goed geëxperimenteerd. Of het gelukt is weet ik niet want het rolletje was nog niet vol en ik heb het dus ook nog niet laten afdrukken…
Mijn gasten vonden het snorkelen ook geweldig. Het blijft toch net of je in een enorm aquarium zwemt…

Verder heb ik nu een keer gedoucht en een keer in bad gezeten bij Jeltje op haar hotelkamer. Ik wist niet dat ik een hete douche miste, maar dat is dus echt zo. Ik moest mezelf dwingen om er op een gegeven moment onder weg te stappen. Ik had allemaal smoesjes bedacht om nog even te kunnen blijven staan, maar na 3 keer mijn haar wassen en met crèmespoeling wassen moest ik er toch echt onderuit. Maar wat lekker, een hete douche… Nog iets wat ik mis dus..

Nu is het woensdagavond en ik heb net bloemkool gegeten bij Jeltje (Lekker Hollands) en na vele verzoeken heb ik eindelijk mijn verhaaltje afgerond. De foto’s wil ik er wel opzetten, maar dat komt later want ik moet nog steeds ruimte kopen..
Nog een klein lijstje van de dingen die ik hier mis:
- Hete douche
- Hema
- H&M
- Een dagje winkelen in een grote stad
- Op een zondag voor een kachel een boek lezen

Wat ik niet mis:
- Kou
- Sneeuw
- Lange dagen werken (enorm lange)
- Gestrest rondrennen


Nou mensen, leuk dat jullie mijn verhalen lezen en ik hoop dat jullie ook wat van jullie laten horen!

Groetjes Marjon

  • 19 Februari 2009 - 08:25

    Linda:

    Gelezen!

  • 19 Februari 2009 - 12:51

    Vera:

    Ik vind het ook toppie om hier te zijn! En idd ik heb ook genoten van het carnaval en het snorkelen! OP naar meer leuke dingen! ;)

    Kus Vera

  • 19 Februari 2009 - 21:00

    Yolanda:

    Hay Marjon,

    wat leuk dat je allemaal leuke mensen om je heen krijgt, maar soms even teveel lees ik al de 1 komt en de ander gaat.
    Ook zit ik met veel plezier de reis verhalen van Vera te lezen.
    het carnaval gebeuren zal idd wel een feesie zijn daar. Kijk je zei het al je houd niet van sneeuw en kou en dat is nou precies in de carnavals tijd, en daar lekker warm en dan vind je het niet erg om verkleed op straat te lopen in de warmte. HA ha ha ! Ook zo enorm leuk is het gevoel hebben dat ze je lief vinden he die kindertjes , ja je doet het tenslotte toch nog ergens voor.
    Geweldig he die warme douche stralen, beter dan altijd maar dat koude water!!

    Elk voordeel heeft zijn nadeel, ja toch!!

    Nou tot schrijfs maar weer, en blijf heerlijk genieten van alles.

    xxxxx Yo

  • 20 Februari 2009 - 19:01

    Liesbeth:

    Hoi Mar,
    We hebben onze midweek in Zeeland vandaag afgesloten.
    Wat leuk om dan te ontdekken dat jij weer wat belevenissen hebt opgeschreven! We hebben natuurlijk wel contact gehad maar het is fijn om het dan nog eens na te lezen.
    En wat het weer betreft.... deze week miste ik Aruba heel erg!
    Ik hoop dat je foto,s van het canaval gelukt zijn, ben heel benieuwd.

    Doei, geniet van de kinderen van je groep en van alle mooie dingen op Aruba.
    Een dikke kus van ons.

  • 21 Februari 2009 - 19:45

    Linda:

    He zus,

    leuke foto's! Zag ik jou daar nou in zo'n wulps pakje rondrennen? Ook leuk met Jeltje, zijn vandaag even bij haar geweest en ze komt in mijn koffer over 5 weekjes weer die kant op!
    Doeg poepie,

    Linda

  • 21 Februari 2009 - 20:27

    Liesbeth:

    Leuk hoor die foto's!
    Mis jou in een carnaval outfit.

    Groetjes daar en kus.

  • 22 Februari 2009 - 13:21

    Jeltje:

    Het is zondag en net je verhaaltje gelezenMarjon.Leuk weer, maar ik ben nog maar net bij je vandaan. Het was een gewelgige vakantie, weer, eiland,apartement,jeep,met Marjon optrekken en dat allemaal in arubaans tempo. Leuk,leuk en nog eens prachtig. bedankt Marjon, ik mis je nu al!!!

  • 23 Februari 2009 - 09:48

    Aafke:

    Hoi Marjon, Jeanine en ik hebben genoten van jou verhaal en de foto,s .Jeltje kwam ook enthousiast met haar verhalen ze had wel langer willen blijven zei ze.Maar Hiske was wel weer blij dat ze terug is.Ik benijd je wel het zou best leuk zijn om even om het hoekje te kijken.Nog 4weken wachten dan gaan Jeanine en ik naar Istanbul dat lijkt me ook te gek.Je hoort dan wel hoe we het gevonden hebben. Liefs en groetjes jeanine en Aafke

  • 27 Februari 2009 - 13:35

    Hermi:

    Geweldig ik was weer even op Aruba! Beetje heimwee heb ik wel!
    Alles goed met jou?

    Groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 57222

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: