Eindelijk eens een bericht binnen een maand! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Eindelijk eens een bericht binnen een maand! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Eindelijk eens een bericht binnen een maand!

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

08 Maart 2009 | Aruba, Oranjestad

Nu maar eens een bericht voordat ik allemaal smeekbedes binnenkrijg:) Ik hoop dat jullie trots op mij zijn haha!

Ik heb denk ik een beetje last van een dipje. Het is niet heel erg en ook niet dat ik me ontzettend rot voel, maar het stralende randje is er even af..
Het werk vind ik soms niet echt helemaal leuk en brengt me niet altijd voldoende voldoening.. Ook zijn er wat andere dingen op mijn school waar ik tegen aanloop, maar die vermeld ik maar even niet op internet.
Toch zijn er ook hele leuke dingen. Ik heb een ontzettend leuk gesprek gehad met de gymleraar. Een Arubaan van een jaar of 22/23. Hij heeft in Nederland gestudeerd en kent dus de Nederlandse cultuur ook wel wat. Het was erg leuk om even wat cultuurverschillen te bespreken. Hij vertelde dat hij bij vrienden was uitgenodigd om te komen eten. Hij kreeg een beetje aardappels, en wat groene stengels met ham (asperges). Nou moet je weten dat een gemiddelde Arubaan zijn bord zo vol schept dat het er aan alle kanten er bijna af valt. Hij rekende uit hoelang hij uit fatsoen moest blijven zitten en is daarna snel naar een pizzeria gereden om toch even goed te eten…
Verder vond hij het erg vreemd dat ze in Nederland cola inschonken in hele kleine glaasjes.. “ik moest er gewoon aan nippen!!!” Ik lag helemaal in een scheur, zag het helemaal voor me en herkende het ook precies..
Daarna nog even gehad over de koekjes bij de koffie. Een koekje in Nederland. Dan moet je dus wel de doos koekjes wegzetten als er een Arubaan in huis is;)

Maar goed over mijn dipje, misschien komt het omdat ik mensen mis. Misschien omdat ik toe ben aan vakantie (tsja 9 weken heb ik nu achter elkaar gewerkt en in Nederland zou ik dan allang vakantie hebben, maar hier duurt dat nog 5 weken..) Misschien wordt het eiland toch wat te klein met telkens dezelfde wegen, dezelfde mensen..
Ik weet het even niet. Maar over 3 weken komen Linda en Sander en misschien dat ik dan weer helemaal lekker in mijn vel zit (en blijkt dus dat ik mijn zusje ontzettend heb gemist) of misschien gaat het beter na mijn vakantie in Paramaribo? Het zal vanzelf blijken..
Of misschien word ik gewoon zo’n mens dat nooit rust in haar kont zal hebben. Dat ik een jaar ergens blij kan zijn en dan weer weg moet? Ik hoop het niet, dat zal een onrustig leventje worden dan..

Vorige week zondag ben ik met Vera en Ilse weer eens wat gaan rondrijden over het eiland. Wij hadden de grotten nog niet gezien en dus gingen we in mijn auto op weg. Eerst over militair oefengebied. We kwamen onderweg ontzettend veel doodgereden slangen tegen, dus we durfden ook bijna de auto niet meer uit.
De eerste grot die we tegen kwamen was de Tunnel of love. Nou heel romantisch, een donker gat waar we niet eens in konden omdat het hek dicht zat.
Dus op weg naar de volgende grot. De Guadirikiri grot. Het leek een gewone rotswand, maar als je een stukje omhoog klom kwam je in een grote grot terecht. Achter in de grot was het licht omdat er een gat in het “dak” zat. Heel tof om te zien.
Daarna hebben we bij een tentje even gegeten en daarna moesten we toch echt beginnen aan de terugweg omdat Vera gewoon aan het werk moest.
Later hoorden we dat je helemaal niet bij de grotten kan komen in een normale auto. Dat je echt een jeep moest hebben. Maar wij hebben het gewoon met mijn Baleno gedaan. Natuurlijk ben ik wel (zoals een echte Vermeulen betaamd) een fantastische coureur en ging het helemaal goed ;)

Komende week ga ik een reis naar Nederland boeken. We zijn nu nog even aan het twijfelen of we via New York zullen gaan, of dat we New York beter in een lang weekend nog mee kunnen pikken.
Ook ga ik met Ilse nog naar Curaçao. Dat is van 21 mei tot en met 24 mei. Heel erg leuk en dat zijn ook weer dingen waar ik ontzettend naar uit kijk. Dus als ik hier weer aan denk, denk ik ”wat moet ik in Nederland”. Ik ben dus zwaar aan het twijfelen haha.. Dus als iemand nog goede tips heeft, of originele ideetjes dan hoor ik het graag!

Dan nog een stukje over mijn proefduik. Ik was ontzettend zenuwachtig. De hele nacht niet geslapen. Ik kan zwemmen en ben niet bang voor water, maar ik was wel bang voor het ademen onder water. Of ik niet last van mijn astma zou krijgen.
Gelukkig was de instructeur heel rustig en aardig. Hij stelde Margo en mij helemaal gerust en al snel gingen we met een enorm gewicht op onze rug het water in. In het begin ademde ik veel te snel en kon ik niet echt rustig worden. Na een tijdje ging het wel beter en werd ik rustiger. Helaas kon ik niet dieper komen dan 3 meter want ik kon niet klaren. Mijn oren deden telkens rond de 3 meter behoorlijk pijn. Ik ga komende week proberen een afspraak met de dokter te maken zodat hij even naar mijn oren kan kijken en dan probeer ik het nog een keer. Ik vond het namelijk te leuk om zomaar op te geven!!

En vandaag ben ik naar Pampam geweest waar Tsunami optrad. Echt een local feest. Heel erg leuk en mensen die salsa dansten. Op een gegeven moment dansten ze Zouk. Een hele mooie manier van dansen. Ik heb het ook gefilmd en wilde het op youtube zetten maar dat lukt helaas nog niet. Wie weet kan ik het jullie binnenkort laten zien….

Owja nog iets, is er iemand die weer iemand kent die van juli-augustus tot december in mijn zelfstandige kamer in Groningen wil wonen? Eventueel kan het eerder… Mail me dan even: marjonvermeulen@gmail.com

Fijne week allemaal, en een sunchi van mij!

  • 08 Maart 2009 - 21:51

    Arjanne:

    Eej Roomie!

    Alweer een nieuw stukje;hopi bon!Over vijf weekjes gaan we idd al naar Suriname!Lkkr aan de bakbanaan,hihi!En nog 21 weekjes en het schooljaar zit d'r alweer op..:-o

    Ayo(K)

  • 08 Maart 2009 - 21:58

    Marion:

    hoop dat je gauw weer helemaal tip top in je vel zit!
    Nog 4,5 week en we hebben weer holiday!!!!!
    liefs, marion

  • 09 Maart 2009 - 06:00

    Linda:

    Hoi zus,

    nou nog 3 weekjes werken en dan zijn sander en ik van de partij. Super veel zin in. Zit nu godsiedorie ziek thuis, weer die buik. Na Aruba knip ik die eruit, nooit meer buikpijn! Wie weet moet ik ook op Aruba gaan wonen, is warmte heel goed voor mij! In ieder geval voor mijn humeur!
    Nou ik duik mijn (NIEUWE) bed weer in!

    Doeg poepie,
    kus Linda

  • 09 Maart 2009 - 06:30

    Nynke:

    Hey meis!

    Vervelend dat het niet helemaal lekker gaat! Ik hoop dat het gouden randje snel terug komt! Wel fijn dat linda en sander bijna op aruba komen!
    Succes met werken weer deze week!
    Liefs en een dikke knuffel

  • 09 Maart 2009 - 16:25

    Jeltje:

    Lieve Marjon, dit was een snel bericht zeg! Komt dat door dat dipje? Medicijn:snipper ui[liefst rode]en rauwe paprika en mix dat metwat olie, azijn en een scheut honing.En je bent eruit!!! Jammer dat ik net weg ben, maar Linda komt zo!Doei, tuut Jeltsje

  • 09 Maart 2009 - 19:08

    Liesbeth:

    Hey Mar,

    Dat is snel!
    Enne.. die Tunnel of Love hebben wij ook gezien, aan de buitenkant tenminste. Wij vonden ook al dat ze op Aruba een vreemd gevoel voor Love hadden!

    Ik hoop voor jou dat dat dipje straks weer snel oplost met al die leuke dingen in het verschiet!

    Denk aan je! Dikke kus uit Dokkum.

  • 10 Maart 2009 - 07:27

    Martine:

    Lief, lief vriendinnetje!

    Wat een geweldige muziek! Ik wil ook zo kunnen dansen... Zal ik anders inplaats van op vakantie bij je komen, maar een half jaar bij je blijven? :-p

    Proberen snel weer eens te skypen!

    Mis je! Kus!!

  • 10 Maart 2009 - 14:29

    Vera:

    Hey meissie!

    Ik ben iets minder blij dat Linda al over 3 weken komt, want dan wordt het steeds duidelijker dat ik al over iets meer dan 3 weken wegga!!! :( Maar...we gaan nog genoeg leuke dingen doen, dus komt helemaal goed toch? Heb er zin in! :D Hoop idd dat je dipje snel weer afzakt, maar met onze planning voor de komende dagen heb je bijna geen tijd om eraan te denken hoop ik!

    Tot zo ;)

    Kus Vera

  • 15 Maart 2009 - 13:25

    Hermi:

    Je brief gelezen, staat veel in. Ik kan me veel plekken herinneren waar je over schrijft, leuk is dat. Hopenlijk is je dipje over vlgs Jeltje haar recept.
    Sterkte en ik mail je binnenkort wel.
    Ik mis het weer op Aruba heel erg!!

    Liefs en groet, ook voor Vera en Ilse

  • 16 Maart 2009 - 10:33

    Obe En Tante Popkje:

    Hoi Marjon.
    Niet dat we alle berichten van jou napluizen,maar het laatste weer eens gelezen.Leuk verhaal!
    Zeg,als je weer eens naar Friesland terug komt en je kunt niet direct als directrice in het basisonderwijs terecht,kan ik je waarschijnlijk wel een baan bezorgen als ,melkmonsterneemster" kom je ook nog eens leuke mensen tegen,alhoewel soms zijn er minder leuke, zoals de stier die op mijn pad kwam en mij enkele kneuzingen bezorgde,misschien toch niet een goed idee die baan.Zeg groetjes tot later.

  • 24 Maart 2009 - 13:05

    Kristel:

    hallo marjon

    Ik heb gesolliciteerd bij skoa en ik heb te horen gekregen dat ik op gesprek mag komen. Heb je misschien tips voor me? Wat is handig om mee te nemen in het gesprek!

    leuke verhalen! blijf je volgend jaar ook nog?

    groeten kristel
    kristelstekelenburg@hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 57212

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: