Bon bini papa y mama! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Bon bini papa y mama! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Bon bini papa y mama!

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

18 December 2008 | Aruba, Oranjestad

Sorry voor het lange wachten, sommige mensen waren wel erg ongeduldig. Zoals jullie weten zijn de weken vlak voor de kerstvakantie enorm druk in het onderwijs. Rapporten, 10 minutengesprekken, kerstvieringen etc. etc.
Maar goed, geen excuus om jullie niet op de hoogte te houden. Ik zal dus snel een update maken!

Ik heb ondertussen goed nieuws! Een nieuwe auto. Hij is foeilelijk. Enorme stickers erop van een zeemeermin en ook nog eens wit. Ik heb altijd gezegd, hoe dan ook: GEEN WITTE AUTO. En nu heb ik een mannenbak (suzuki baleno), wit en met enorme stickers! Maar goed, ik ben er wel erg blij mee want hij rijdt en er zit ook nog een radio in. Ik kan dus weer veilig de weg op en ben niet meer bang dat ik bij elke bocht, heuvel of zomaar langs de weg stil kom te staan. Of gejat wordt door de politie:D

Verder zijn natuurlijk papa en mama aangekomen op one happy island! Heel erg leuk. Vrijdag kon ik ze ophalen na schooltijd. Helaas hadden ze 2 uur vertraging, maar altijd nog beter dan 14 uur vertraging natuurlijk!
Nadat ik ze had opgehaald heb ik ze heel snel ons huis laten zien en daarna zijn we op weg gegaan naar hun hotel. Arubiana Inn. Heel leuk klein hotel, heel persoonlijk ook. Daar hebben ze zich even omgekleed en heb ik ze meteen weer meegenomen naar de Paddock. Ze waren verbazingwekkend fris en fruitig.
Helaas moest ik al vrij snel door naar de kerstviering op onze school. Ik zou papa en mama terug brengen naar het hotel, maar ze wilden liever even blijven en gezellig ergens eten. Dus ik zou ze na de kerstviering halen.
Helaas was dat best een fiasco. Ik vond de viering niet echt leuk en zal volgend jaar vragen of het misschien iets anders kan. (ja ik denk dat ik nog een jaar blijf).
Daarna heb ik papa en mama terug gebracht want toen waren ze toch wel lichtelijk ingestort.
Zo vreemd om hier ineens rond te rijden met hen, en ook wel heel normaal. Grappig om te ervaren.

We hebben al van alles gedaan. We hebben de vuurtoren bekeken, Alto Vista chappel, Ayo rockformation, Fort Zoutman (tegenvaller), en ze hebben bij mij op school gekeken.
Ik had met opzet al gezegd dat ze maar aan het einde van de dag moesten komen, aangezien mijn kinderen sowieso al redelijk hyper zijn.
De kinderen hebben zich voorgesteld aan Ben en Liesbeth (ze noemden ze ze ook, erg grappig om te horen). Daarna hebben ze heel mooi een paar kerstliedjes gezongen. En vervolgens mochten ze vragen stellen en hebben er een paar kinderen een mop verteld.
Ze vroegen waarom ik geen man had, ze vinden dat ik maar wat met de gymleraar moet beginnen, ze wilden weten of mijn zusje Linda stouter was of dat ik het stoutst was, en of ik niet stiekem een jongen ben aangezien ik vroeger niet met poppen speelde maar juist auto’s had.
Heel grappig en ze waren heel geïnteresseerd. Daarna kregen ze ook nog spekjes en een lolly dus ze wilden Ben en Liesbeth de volgende dag wel weer in de klas. Maar erg leuk dat ze nu een beetje een beeld hebben van hoe ik hier leef en wat mijn werk inhoudt. Ze stonden ook best versteld van de weinige materialen en de soms toch wel vreemde verdeling van het geld dat naar onderwijs gaat (ikzelf soms ook:))

Vandaag heb ik ook nog iets vreemds gedaan, ik heb namelijk een muts gekocht (een echte wintermuts). Tsja het was precies zo'n muts als ik een hele winter gezocht had! En vervolgens heb ik ook nog een dekbed gekocht. Ook al is het hier elke nacht 25 graden, ik heb het al een paar nachten een beetje koud. Al meer dan een maand heb ik de airco niet meer aan, en de laatste weken zelfs de waaier niet meer. Ik integreer dus erg goed! Nog even en ik kan echt nooit meer terug naar Nederland haha. Daar was ik al koukleum en nu word ik het weer... hahaha

Ik heb ook ontzettend veel kado’s gekregen van allemaal mensen, bedankt!
Van Nynke een kerstboompje en tijdschriften! Zo leuk.. dank je wel!! En bedank je moeder en vader voor hun kaartje!
Van Jeltje een enorm dik boek die ik nog niet gelezen had, thanks!
Van Linda en Sander een heerlijk geurtje, ik probeer nu de mannen te bedwelmen:P
Van papa en mama kreeg ik ook nog van alles, ik dacht even dat ik jarig was!

Verder kreeg ik van veel mensen de groeten, dus bij deze allemaal de groeten terug!!!!!

Ik hoorde ook dat er erg veel mensen zijn die mijn site lezen, had ik niet verwacht, maar erg leuk om te horen! Nou zou ik het ook best heel erg leuk vinden als jullie een berichtje achter laten als jullie het gelezen hebben, dan weet ik ook wie het lezen. Ik ben natuurlijk enorm nieuwsgierig!!

Heel veel liefs en kerstgroeten van mij!!

Ps foto’s voeg ik later nog even toe hoor.

  • 19 December 2008 - 05:00

    ArJaNnE:

    Eej Dushi!

    Leuk om je update te lezen! Veel plezier mrgn op Palm Island!

    Tút Arjanne snoeischaar,hihi

  • 19 December 2008 - 07:54

    Nynke:

    JIPPIEEEEE weer een verhaaltje van marjon!!!!! Goed begin van deze dag! haha super leuk! Fijn dat je ouders zo'n goede reis hebben gehad en dat het nu helemaal gezellig is. Ben niet zo blij mee dat je nog een jaar gaat blijven maar had dat stiekem wel verwacht! Nou meis groetjes aan je papa en mama en knuffel nog even heeeel veel met ze! Liefs van mij

  • 19 December 2008 - 15:33

    Madelon:

    Hallo Marjon!

    Erg leuk om je ervaringen te lezen! Bedankt voor je berichtje aan het team! Jaap heeft het voorgelezen tijdens het patat eten op de laatste donderdagmiddag voor de vakantie. Onze kerstmusical was echt heel mooi; de kinderen hebben super hun best gedaan! Binnenkort zullen er foto's op de site komen te staan; neem je ook even een kijkje? Het team is aan het praten om heel misschien naar Aruba bij jou op bezoek te gaan, maar de ene helft wil tijdens de voorjaarsvakantie en de andere helft tijdens de meivakantie...... dus wie weet.... misschien!

    Fijne feestdagen zonder witte kerst.... Groetjes Madelon!

  • 19 December 2008 - 20:54

    Linda:

    Ik heb het gelezen hoor, dan weet je het even.

  • 19 December 2008 - 20:55

    Sander:

    Ik ook!

  • 19 December 2008 - 22:45

    Yolanda:

    Ow heerlijk lekker met je ouders samen.
    Hun een fijne vakantie en jij trouwens nu ook.

    Tot mails

  • 20 December 2008 - 18:26

    Bianca:

    Hey Marjon!

    Wat leuk dat je ouders ook op je school zijn geweest. Geniet van je vakantie en een fijne kerst. (Kan je daar uberhaupt wel in de kerststemming raken met die temperaturen? haha)

    x

  • 20 December 2008 - 20:46

    Jel;tje:

    Ljeave Marjon,
    Wat weer een gezellig berichtje. Ja, ik was er ook wel weer aan toe.Ge niet nog even heel goed met je papa en je mama om je heen.En verder een fijne en gezellige Kerst en jaarwisseling. Groetjes en liefs Jeltje.

  • 21 December 2008 - 11:03

    Aafke:

    Hoi Marjon, Eindelijk een teken van mij als het bericht aan komt tenminste.Jerry en Jeanine mogen niet meer de dingen op mijn laptop veranderen want dan ben ik weer helemaal van de wijs.Logisch nadenken laat me dan in de steek.Ik lees altijd met veel plezier jou verslag,het is allemaal heel herkenbaar.Mijn Afrikaproject heeft nog steeds geen toestemming om te starten, ik wacht tot mrt.a.s.als ik dan nog niet kan beginnen ga ik opzoek naar een ander project.Leuk dat je ouders bij je zijn geniet met en van elkaar fijne feestdagen en tot horens. Gr.Aafke

  • 23 December 2008 - 16:28

    Martine:

    WAT...?? Nog een jaar blijven?
    Daar moeten we het nog maar eens even over hebben... ;-)

    Fijn dat het zo leuk is met je ouders! Zijn ze goed aan het genieten?

    Nou meis, spreek je wel weer via hyves, msn of een poging skype :-)

    Fijne kerst!

    Kus!!!

  • 23 December 2008 - 21:45

    Henk En Nel:

    Hi Marjon, we zijn weer helemaal op de hoogte en weten dat je pa en ma goed aangekomen zijn. Leuk je updates te lezen en wat betreft je witte auto....hier zijn witte auto's trendy momenteel. Voor straks warme kerstdagen en een spetterend uiteinde. Wens Ben en Liesbeth een goede terugreis en groetjes uit een nat Steenwijk van Henk en Nel.

  • 27 December 2008 - 19:37

    Liesbeth:

    Lieve Marjon,
    Net terug van onze reis en wat een verschil in temperatuur!!! De ene dag nog genieten op het strand (zelfs op 1e kerstdag!) en nu lange broek en trui. De winterjas zat in de koffer maar gelukkig was de auto van Linda en Sander dichtbij en lekker warm.
    Het was echt super om jou te zien in je omgeving. Je past er prima in.
    Zal de foto's snel op de computer zetten en naar jou opsturen. Ok?
    Doei, dikke knuffel (nu weer op afstand)van ons.

  • 29 December 2008 - 16:52

    Henk Vermeulen:

    Dag koudkleum,

    Leuke site en betert een goed bericht wat later dan helemaal geen bericht. Prettige feestdagen en
    EEN GEZOND EN WARM 2009.


  • 01 Januari 2009 - 19:57

    Martine:

    HAPPY NEW YEAR...!!

    Kus!

  • 05 Januari 2009 - 12:52

    Nynke:

    waar blijven eigenlijk die beloofde foto's?

    xxx

  • 07 Januari 2009 - 17:06

    Martine:

    Hey,

    die kersstal...? Dat babytjes Jezus heeft wel kleren aan ;)

    Hihi... X

  • 07 Januari 2009 - 17:06

    Martine:

    bedoel natuurlijk kersTstal...

  • 09 Januari 2009 - 23:40

    Linda:

    zucht.... saaaaaaaaaaaaie foto's hoor.. wordt veel beter als ik daar ben!

  • 19 Januari 2009 - 10:51

    Elbrecht:

    Hee Marjonneke!!

    Nou, dit is me toch wat! Je woont en werkt gewoon op Aruba, haha!! Super hee! Wel slecht dat ik dat nu pas doorheb... :s Ik was es op je hyves aan t sneupen en kwam deze link tegen, leuk om te lezen hoor!

    Hee, geniet van je avontuur!! Dikke kus, El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 57222

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: