Teveel leuke dingen! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Teveel leuke dingen! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Teveel leuke dingen!

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

28 Maart 2009 | Aruba, Oranjestad

Voor de bezorgde mensen onder ons: mijn dipje is geheel over. Ik zit weer helemaal lekker in mijn vel en kan weer genieten van alle leuke dingen die ik doe.. De reden hiervoor kun je lezen onder aan mijn stukje van deze keer!

Op een donderdag ben ik wezen quadrijden met Ilse, Arjanne, Tiny (vriendin van Arjanne)Vera en Anton en Annie (familie van Ilse).
We verzamelden bij Palm Island. Eerst daar wat rond gereden en geoefend. Op dat stuk vond ik het echt nog best eng. Die dingen kunnen erg hard en zijn soms best lastig onder controle te houden. Daarna gingen we op weg. Eerst richting de Natural Bridge. Dat ding kan ik ondertussen dromen, dus daar heb ik niet veel rondgekeken.
Ik kreeg daar al last van mijn armen omdat mijn quad een behoorlijk afwijking had en ik moest dus de hele tijd tegensturen.
Daarna reden we door naar Ayo rockformation. Ook dat kende ik al, maar ik kon het nu aan Vera laten zien. We hadden de begeleider gevraagd even naar mijn quad te kijken. Vera had hem in de gaten gehouden en gezien dat hij dat dus niet had gedaan. Toen ze hem vroeg of hij al naar mijn quad had gekeken zei hij dat hij dat had gedaan en dat er niets mee aan de hand was. Dus toen zorgde Vera er voor dat die man op mijn quad moest en ik op die van hem. En ineens kon ik ze wel bijhouden en ging het sturen veel makkelijker (thanx Veer!)
Omhoog was elke keer erg leuk, naar beneden soms best eng.
Op een gegeven moment ging het zo stijl dat ik bijna met quad en al voor over viel. Gelukkig kon ik met een been dat ding in bedwang houden en kwam ik weer op mijn pootjes (euhm wielen) terecht. Maar Vera reed achter mij en wilde dat stuk dus even voorzichtig doen.. En die reed bijna een cactus in. Oeps.. Verder hebben we echt hard gereden sommige stukjes, dus het was een erg geslaagde dag!!!

Verder heb ik paard gereden. De mensen die mij een beetje kennen weten dat ik niks met paarden heb. En dat is nog zachtjes uitgedrukt. Ik kom namelijk gewoonlijk niet in de buurt van een paard. Maar omdat ik toch al bezig was mijn angsten te overwinnen kon ook deze actie er nog wel bij.
Bij de ranch aangekomen (wat al een dodemanstocht was door de weg in combinatie met de chauffeur) ging ik even kennis maken met de paarden. Ik vond ze erg groot, had het liefst eentje gehad waarbij ik nog met mijn voeten bij de grond kon, maar helaas zat dat beest er niet bij.. Tot overmaat van ramp werd ik ook nog op de grootste geplaatst. Simon heette mijn paard. Dus ik heb maar even een gesprek gevoerd met Simon (die overigens Papiamento en Engels sprak, maar ja ik ging er vanuit dat als ik NL sprak hij me wel zou begrijpen:D). Ik heb hem gezegd dat we vrienden waren en dat hij erg lief moest zijn voor mij.
En gelukkig werken mijn SPH vaardigheden dus ook op paarden en heeft hij zich de hele rit keurig gedragen.
Helaas konden we dat niet zeggen over het paard waar Tiny op zat. Die bedacht dat hij wel wilde rollen in het zand. Dus toen ik achterom keek zag ik Tiny in het zand staan en het paard rollen. Was ik even blij met Simon. Gelukkig kwamen we uiteindelijk heel aan bij de Natural Pool, maar dat viel me behoorlijk tegen... Een klein stukje water wat je eigenlijk over het hele eiland wel ziet. Daarbij kwam dat ik meteen een waterslang zag en dus bleef ik lekker op de kant staan..

Woensdag 18 maart waren we een dagje vrij in verband met dag van de vlag en volkslied. Arjanne, Tiny, Ilse en ik hadden besloten dat we wel op een boot een wilden. We hadden ons ingeschreven bij Red Sail. Daar aangekomen stond er al een enorme rij. We hadden al snel een mooi plekje op de boot gespot waar we wilden liggen. Namelijk voor op de boot, op de trampoline lekker boven het water. Dus nadat we een paar Amerikanen een hoekstoot hadden verkocht en wat Arubanen onderuit hadden gehaald konden we ons plekje innemen. Heerlijk gegeten, gesnorkeld en in de zon gelegen. Het was een heerlijke dag. Alleen een beetje jammer dat ik er ’s avonds achterkwam dat ik enorm verbrand was. We zijn nu meer dan een week verder en ik vervel over mijn hele lichaam... Toch jammer, Linda komt morgen aan en ik wilde indruk maken met mijn gebruinde lijf. Helaas heb ik meer iets van een Hollandse koe. Bruin met veel witte vlekken...

(2 dagen later)
Gisteren zijn Linda en Sander aangekomen. Ik keek op internet en ineens was het vliegtuig al geland. Dus ik wilde snel naar het vliegveld, bleek ineens de weg afgesloten te zijn. Vlak voor het vliegveld dus. Moest ik een andere kant op. Stond ik dus mooi in de file en dan ook nog eens de verkeerde kant op. Ik vrat mezelf natuurlijk helemaal op, maar ik was gelukkig nog net op tijd.
Het was echt super om mijn zusje na 8 maanden weer te zien! En vooral ook om eens (voor de verandering) bruiner te zijn.. Al zal dat vast voor korte duur zijn, de triomf was even groot:D
We hebben meteen hun huurauto gehaald, hebben ingecheckt bij hun hotel en natuurlijk heb ik ze meteen meegetroond naar de Paddock. Helemaal gezellig! Daarna nog even een hapje gegeten bij Salt en Pepper en een stukje over het strand gelopen en de fonteinshow gezien en daarna heb ik ze lekker naar het hotel gebracht..
We hebben nog 2 weken voor de boeg, heeerlijk!!!

Dan nog een laatste mededeling. De meeste mensen weten het ondertussen al, maar ik heb na lang twijfelen toch besloten om in juli terug te gaan naar Nederland. Het eiland wordt me toch wat te klein en ook de manier van lesgeven begint me wat tegen te staan. Ik zat op een avond in de auto en probeerde te bedenken waarom ik wilde blijven. En ineens wist ik het zeker, ik wilde weer naar Nederland. En hoe lang ik daar blijf weet ik niet, eerst maar een jaartje weer terug en dan zie ik wel weer.. Ik weet nu dat ik dit kan, dat ik me prima kan redden en aanpassen, maar nu is het eerst tijd om in Nederland wat extra ervaring op te doen...

Nou mensen, rustig aan en ik hoop snel wat van jullie te horen!!!

Kus Marjon

  • 28 Maart 2009 - 16:35

    Nynke:

    HHOOOIIII!!!

    Super fijn dat je weer lekker in je vel zit! Ziet er stoer uit hoor op dat paard! Nu lekker genieten dat Linda en Sander er zijn!

    Liefs

  • 28 Maart 2009 - 17:10

    Martine:

    Dag stuk...

    Vanmiddag al even met je gesproken en toen zei je al dat je bijna een nieuw stukje op je site zou zetten! Nou ik heb het gelezen!

    Super! Geniet van Linda en Sander! En natuurlijk van alles eromheen!

    Liefs, dikke knuffel!

  • 28 Maart 2009 - 19:00

    Jeltje:

    Lieve Marjon,
    Wat weer een leuk verhaal en wat doe je stoere dingen, op die quat en op Simon. dat wil ik ook nog!!
    Geniet nog enorm van Aruba de komende maanden en zeker nu Linda en sander er zijn. Kon ik nog maar een weekje overwippen.
    Dikke tuut Jeltje en natte neus van Hiske.

  • 28 Maart 2009 - 21:31

    Marion:

    leuk om weer te lezen marjon!
    En super fijn dat je weer beter in je vel zit en voor jezelf de keuze hebt kunnen maken.
    Geniet nog ff van de happy island de komende maandjes!
    kusje

  • 29 Maart 2009 - 16:26

    Vera:

    Hey meis,

    Wat een leuk stukje! En top verteld over Simon haha...En graag gedaan hoor van de quad, hij zag er dan nog zo leuk uit, hij moest wel even luisteren naar ons, die guide! ;)

    Vera x

  • 29 Maart 2009 - 20:53

    Liesbeth:

    Wat een mooi stukje en wat een belevenissen!!

    Dat quadrijden lijkt me super al moet het stuur wel doen wat jij wilt! Simon had je dus goed onder controle. Komt vast omdat je een goed gesprek met hem voerde.

    Een heel gezellige tijd met Linda en Sander. Doe ze de groeten!

    Een dikke kus van ons uit Dokkum.

  • 01 April 2009 - 14:45

    Hermi:

    Marion wat het je heerlijke dingen gedaan!!
    Een hele goede en gezellige tijd met linda en sander.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 57221

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: