Even naar Curacao:) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Even naar Curacao:) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Even naar Curacao:)

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

30 Mei 2009 | Nederland, Amsterdam

Mijn laatste zes weekjes zijn aangebroken....
Het is een tijdje geleden dat ik een verhaal had geplaatst en dat komt een beetje omdat het leven hier wat gewoon wordt en ik het gevoel heb dat ik niets te melden heb. Nu gelukkig wel weer want ik ben een aantal dagen naar Curacao geweest.

Op donderdag vlogen Ilse en ik met een heel klein vliegtuigje naar Curacao. Er pasten maar 16 personen in het vliegtuig. Bij het opstijgen hadden we al last van turbulentie en dat bleef de hele vlucht zo (een half uur) We kwamen beide misselijk uit dat geval, maar gelukkig was het maar een korte vlucht.

We werden opgehaald door een mevrouw die auto’s verhuurde. Een leuk klein autotje met airco (heerlijk weer eens) en een autoradio waar ook nog een Nederlands talige zender op zat. Geweldig! Daarna hebben we snel even geluncht en vervolgens konden we inchecken bij Toni Kunchi. Wat een gezellige B&B. Heel klein en persoonlijk en ’s ochtends een lekker ontbijtje.

Diezelfde dag zijn we al een beetje gaan rondtoeren over het eiland. We hebben een aantal landhuizen bekeken. Het viel me op dat het eiland veel betere wegen had. Ook kun je veeeeel langer rechtdoor rijden, heerlijk om dat weer eens mee te maken! Curacao is ook veel groener dan Aruba. Ik geloof dat ik het een mooier eiland vind dan Aruba..

Vrijdag was onze eerste hele dag. We zijn in de ochtend naar Willemstad gereden. We zijn even de stad in geweest (naja klein stadje, maar wel een echt stadje met straatjes en een pleintje). We hebben die mooie gekleurde huisjes gezien. Zijn de Pontjesbrug over gegaan en hebben het slavenmuseum bekeken. Heel indrukwekkend. Je kan bijna niet geloven dat al die dingen zo relatief kort geleden gebeurd zijn. Te gruwelijk.
Er waren ook nog Afrikaanse dingen in het museum maar daar zijn we snel doorheen gecrosst. Dat willen we wel eens bekijken als we in Afrika zijn.

Na dit bezoek zijn we weer gaan rijden richting Westpunt en hebben gegeten bij Jaanchi. Het krioelt er van de vogels (gelukkig niet boven je bord) en dat is heel bijzonder om te zien. Tevens heeft Jaanchi geen gewone menukaart, nee het is een sprekende menukaart. Meneer Jaanchi zelf komt met een mooi verhaal de menukaart vertellen. Helaas moesten we met onze hongerige magen wel bijna een uur wachten op ons eten en dan komt je Hollandse aard weer boven. “ wat duurt dit lang” “ jeetje ik heb nu wel echt trek, waar blijft dat eten!?” Gelukkig was het eten wel het wachten waard en kregen we van Jaanchi zelfs nog een papegaai mee naar huis (van hout hoor;))

Daarna hebben we de baaien van Curacao wat bekeken. En bij Kleine Knip zagen we twee schildpadden zwemmen. Een van ver af en eentje werd door een visser met ingewanden dichterbij gelokt. Echt een geweldig gezicht!

En toen werd het zaterdag. We stonden op, gingen ontbijten en toen op weg naar de Dolphin Academy, ik zou gaan zwemmen met dolfijnen. Voor sommige mensen een kinderdroom, van mij niet maar ik vond het net zo leuk denk ik!
Eerst mochten we “kennismaken”. Ik ging het water in en de dolfijn kwam dichterbij en dan mocht je hem de vin schudden. Ook deden we wat spelletjes. Ik liet twee dolfijnen spetteren met water, rondjes draaien, ik kreeg het bekende kusje (beetje hard!) en ik mocht me mee laten trekken door twee dolfijnen (kijk straks even naar het filmpje dat ik hierbij plak!). Het was een bijzonder gevoel. Ik ben erg blij dat ik het heb mogen meemaken. Door de prijs zou ik het niet nog een keer doen, maar voor deze keer was het een hele belevenis!

Verder ben ik met Ilse naar Renaissance island geweest. Een eiland waar eigenlijk alleen hotelgasten mogen komen, maar wij ook voor een keer (een kleeeein beetje illegaal, maar niet heel erg). Het is een klein eilandje ter hoogte van het vliegveld. Je kan er zwemmen tussen de famingo’s. Ook weer een bijzondere ervaring!

En als laatste nog een stukje school gedoetjes.
Deze week moesten we namelijk de citotoets rekenen afnemen (boekjes uit 1996, ik zat toen in groep 8...) Echt niet leuk om dit te doen hier. Bijna alle vragen staan in een verhaaltje. De kinderen snappen de verhaaltjes niet, laats staan dat ze de sommen eruit kunnen halen. Ze hebben allemaal enorm laag gescoord. Ik vond het heel erg en dacht dat ik de enige was die zulke toetsscores had. Gelukkig niet onze hele school had daar last van en ook collega’s van andere scholen hoorde over dezelfde problemen praten. Voor de kinderen ook heel frustrerend want ze hadden echt prima door dat ze er niets van bakten.
Komende donderdag hebben we verkeersexamen en ik hou mijn hart vast. De leerlingen hebben hier weinig motivatie en discipline. Dus ik oefen veel met ze in de klas, maar of ze thuis ook genoeg doen? Ik vraag het me af.. we zullen het snel weten...

Na ik ga nu mijn verhaal toch echt afronden. Ik denk dat ik nog een verhaal zal plaatsen voor ik naar huis ga en daarna zullen jullie me vast wel weer in Nederland spreken! Bedankt voor alle reacties en mailtjes die ik krijg! Ik vind het erg leuk om van jullie te horen!

Sunchi van Marjon

  • 30 Mei 2009 - 15:04

    Marion:

    Nog maar ffkes meid,
    geniet nog even van de parelwitte stranden, en de sunshine en dan lekker terug naar huis!!
    sunchi ;)

  • 31 Mei 2009 - 08:10

    Liesbeth:

    Hay lieve Marjon,

    De laatste loodjes!
    Maar je hebt een prachtig en leerzaam jaar gehad. Ik ben (stiekem)een beetje jaloers op jou. Gelukkig konden we meegenieten door je verhalen, foto's en andere contacten.

    We zien er naar uit dat we je in Nederland weer in levende lijve zien!

    Een dikke kus uit Dokkum

  • 31 Mei 2009 - 09:13

    Martine:

    Lieve Marjon,

    Geniet nog maar lekker van je 6 weekjes!
    Ik heb je mail met zomerse nummers ontvangen, zal ze proberen op cd te krijgen! Kunnen we de hele zomer swingen!

    Ik zie je sowieso over 6 weken op het vliegveld! Nu al zin in...

    KUS!!

  • 31 Mei 2009 - 09:15

    Martine:

    En wat een super gave foto's trouwens...

    Je bent een held met al die dieren... :-)

  • 31 Mei 2009 - 10:43

    Vera:

    Whaaa! Wat gaaf weer! Ben hier zekers wel jaloers op hoor! :D Super gave foto's en leuk filmpje! Inderdaad van mij ook geen kinderdroom, maar nu ik van iedereen die foto's zie, wordt het stiekem wel een beetje een wens ;)
    Tot over 6 weekjes!!! :D

    Kus Vera

  • 07 Juni 2009 - 20:08

    Ben:

    hoi marjon,

    Ik neem aan dat de dolfijn flipper heet. Wist je dat een dolfijn als een stukje vlees op je bord ook geweldig schijnt te smaken. Wat nou zielig, gewoon lekker. Geniet nog maar met volle teugen van al dit moois. Prachtige stranden, schitterende zee, mooie terassen en geweldige temperaturen.
    Denk nog vaak aan de leuke tijd, die we bij jou hadden.
    Tot over 5 weken.

    ben


  • 12 Juni 2009 - 16:17

    Aafke :

    Hoi Marjon,Ik zal je verslagjes missen straks, het is leuk om jou met je belevenissen een beetje te volgen.Vanmorgen Jeanine met een vriendin om kwart voor zes afgezet bij het station,ze gaan met nog een aantal vrienden naar Oerol.Na wat regenbuien deze week lijkt het voor het weekend mooi weer te worden.Jeanine heeft vakantie en vertrekt woensdag met een nichtje naar Canada om Jean te bezoeken, en een bruiloft van mijn broer zijn dochter mee te maken.Jeltje en ik zijn net terug van het Hoornsemeer,nu zit ik te genieten van een lekker wijntje met een toastje.Proost! groetjes Aafke.

  • 01 Juli 2009 - 11:11

    Nel:

    he Marjon,
    Een tijdje niet je berichtjes gelezen maar ineens weer nieuwsgierig naar wat je zoal weer beleefd heb. Genoeg dus!! Weer met veel plezier bijgelezen en het zit er bijna op las ik(of ben je al thuis??) Wat een geweldig jaar heb je gehad waarin je zoveel hebt meegemaakt en gezien. Een stuk ervaring waar je met trots op terug mag kijken. Al nieuwe plannen in't verschiet?? We gaan het volgen... Nog genieten de laatse weken, dagen en een goede terugreis naar het nu zonnige Holland, gr Henk en Nel

  • 07 Juli 2009 - 17:49

    Lis:

    hey,,juffie ik en mijn hele klas gaat juf missen en heel veel!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 57224

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: