Weer nieuwe ervaringen...... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Weer nieuwe ervaringen...... - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Weer nieuwe ervaringen......

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

19 November 2008 | Aruba, Oranjestad

Er is weer van alles gebeurd… Ik vertel maar even in chronologische volgorde..

Ik weet dat jullie allemaal in de Sinterklaasstemming zijn, maar dat zijn we hier ook. Ik denk dat jullie in Nederland een hulp Sinterklaas hebben, want ik heb hier toch echt de echte gespot!
Margo, Wouter, Arjanne, Ilse en ik gingen op weg naar San Nicolaas, want daar zou de goedheiligman aankomen. Helaas hadden we niet helemaal op een file gerekend en kwamen we 3 kwartier te laat aan. Maar ja, Arubanen zijn altijd te laat dus we dachten dat het wel wat mee zou vallen. Tsja het blijft ook nog aan oude man… die gaan ook niet erg snel.
Even vergeten dat Sinterklaas uit Spanje komt en daar zal dat wel heel anders zijn want hij was er klokslag 11 uur en we waren dus echt echt te laat!
We zagen nog wel veel mensen met kinderen langs de weg staan dus bleven we toch nog even hangen. En ja hoor, daar kwamen Sinterklaas met zijn zwarte pieten al aan! Heel leuk, Arubaanse sinterklaasliedjes maar verder was het net alsof je in Nederland was (klein detail: het was hier wel rond de 30 graden!)
Naja echt superleuk om mee te maken!! Daarna nog even gezwommen en met Wouter wat balletje over gegooid (Ik mis waterpolo geloof ik wel wat!!)
Beetje verbrand, knalrode neus, maar een fijne dag gehad.

Verder was het hele weekend mijn auto naar een meneer die mijn auto zou maken. Hij rammelde namelijk ineens, trilde boven de 60 km/u, en stopte als ik wat langzamer ging rijden.
Zondagavond kon ik mijn auto weer ophalen en toen ik wegreed was ik echt even blij. De motor klonk weer goed en het rammelde niet meer zo erg. Geweldig!!
Maar u raadt het al… de volgende dag was het weer mis!

Ik reed om 7 uur richting school. Alles ging lekker soepel, tot ik op het laatste stukje was. Ik hoorde de motor niet meer, mijn stuur ging heel zwaar en ja hoor, de motor was afgeslagen. Geen probleem, ik weet ondertussen veel van auto’s dus ik stopte de auto. Wachtte even en probeerde weer te starten. Niks dus. Nog even wachten en nog eens proberen.. Nog niks.
Dus ik stap uit, gooi de motorkap open en kijk naar de accu (heet hier batterij). Ik draai even de polen aan (zo heten die dingen geloof ik) en probeer nogmaals te starten. DOOD. De accu was compleet dood.
Ik ging weer in de auto zitten en ging eens goed nadenken wat ik nou moest doen. Ondertussen stopte er een Arubaanse meneer die even mee ging kijken, en hij concludeerde ook dat het de accu was. Dus hij heeft me geholpen om de auto aan de kant te duwen. Hij stond mooi in een soort inhammetje. Ik wilde daarna naar school gaan lopen, maar die lieve man stond er op om me te brengen.
Er zaten 2 kinderen in met een t shirt van onze school in Paradera dus ik vertrouwde het wel. Hij heeft me heel vriendelijk voor school afgezet. Echt, mij zul je nooit horen zeuren over Arubanen. Ze willen je altijd wel helpen!

Het begon heel hard te regenen en het schoolplein stond weer blank. Ik liep even naar de spreekkamer om mijn collega te waarschuwen dat het water bijna naar binnen stroomde. Toen vroeg ik of ze me een lift naar Paradera kon geven en ik vertelde haar het verhaal. Ze zei meteen dat ze er een slecht gevoel over had. Ze had namelijk 2 enge mannen zien lopen toen ze naar school kwam.
Zij is toen met haar auto langs mijn jeep gereden. Toen ze terug kwam zei ze dat ze hem niet had kunnen vinden. Dus ik stapte met haar in de auto om even te kijken..
Auto weg…
Dus vroegen we een man die er aan het werk was of hij iets gezien had. Niet dus. Om 11 uur was de auto al weg.
Toen heb ik de kinderen aan het werk gezet en moest ik de politie bellen. Maar ik moest ondertussen best huilen. Al dat gedoe met mijn auto, ik word er gek van. Dit is ook de laatste keer dat ik er wat over meld. De volgende keer dat ik iets over een auto zeg is als ik een nieuwe heb.

Maar goed, mijn collega belde haar broer dus die zou opletten en ons helpen met later de radiostations te bellen.
Een andere collega belde haar vader die bij de recherche werkte. Iedereen hielp me zo goed.
Juf Paula ging met mij naar het politie bureau in Santa Cruz. Zij wilde wel even mijn moeder zijn zei ze.
Ik wilde aangifte gaan doen en we werden meegenomen door een agente. Ik begon mijn auto te beschrijven en ineens vroeg die agente of mijn auto toevallig rood was.. Ja dus!
Nou dan hadden ze hem gevonden in Seroe Pita (waar ik hem had achter gelaten). En als ik wilde dat er sporen onderzoek zou worden gedaan zou dat 2 dagen duren. Dus ik dacht meteen dat mijn auto leeggeroofd was. Bleek niet zo te zijn. Dus ik hoefde geen sporenonderzoek. Ik snapte alleen niet waarom ze mijn auto hadden meegenomen want ik had hem netjes aan de kant gezet.
Bleek dus dat mijn nummerbord niet correspondeerde met mijn auto. Vreemde zaak, is bij belastingdienst dus iets mis gegaan. Maar ik kon zo mijn auto meenemen.
Later werd ik door de recherche gebeld dat ze rondreden door de wijk om te zoeken naar mijn auto. Hij had ook 2 ‘boeven’ gezien, bekenden van de politie en dacht dat het niet veel goeds voorspelde. Gelukkig kon ik hem toen het goede nieuws vertellen en heb hem enorm bedankt voor alle moeite die iedereen voor me deed!

Helaas was mijn auto nog steeds kapot dus ik belde Indel dat hij naar het politiebureau moest komen. Hij keek even naar de accu en draaide er wat aan en toen kon ik weer wegrijden. Heeel fijn! Ik was zo blij!!
Tot mijn auto 300 meter verder midden op straat weer stopte met rijden. En daarna na 100 meter weer. En zo stond ik dus een stuk of 7 keer stil. Heel frustrerend!. En mijn auto moest dus weer worden gemaakt.

Ondertussen is het woensdag en als het goed is, is mijn auto gemaakt. Morgen ga ik op pad om hem te verkopen. Ik wil hem zo snel mogelijk kwijt want ik ben zo vaak zo teleurgesteld door dat rot ding.
IK MIS SUNNY!!!!!!!

Anyway, ik heb het enorm naar mijn zin nog, nu nog even de auto regelen.

Bedankt voor alle kaartjes en berichtjes de laatste tijd, leuk om van vrienden, kennissen en familie wat te horen! Ik waardeer het heel erg!

Ayo! Dikke kus van Marjon

  • 20 November 2008 - 01:05

    Marion:

    yes yes yes nu heb ik toch nog de sint gezien!!!
    had'm gemist zondag vanwege een lekke band...
    baalde er zo erg van dat ik maar een zondagbankdag heb ingelast hihi.
    wel balen zeg van je auto.
    hopen dat het allemaal snel goed komt!!!
    liefs marion

  • 20 November 2008 - 02:54

    Margo:

    Sinterklaas is precies op het juiste moment gekomen. Ik denk dat hij ervoor gaat zorgen dat jij nu een hele goede auto krijgt. :)
    Tot morgen.
    xx

  • 20 November 2008 - 07:48

    Nynke:

    marjonneke!!!

    Wat super stom van die auto zeg, ik hoop dat je snel een goede krijgt die er niet elke keer mee stopt!! wel super leuk dat sint jullie ook kwam bezoeken!
    Hier alles prima, alweer op stage dus ik zal hard aan het werk :)!

    knuffel!

  • 20 November 2008 - 11:44

    Yolanda:

    zo,zo MARJON ik had nooit geweten dat ze daar op Aruba ook aan sinterklaas doen.
    Wel leuk op de mensen en Sint en zijn pieten zo in het zonnetje te zien zwaaien.

    Wat een rottie pech zeg van je auto. Wel leuk en warm om te voelen en mee te maken dat heel Aruba wordt ingeschakeld om jou auto terug te vinden.

    En wat mijn andere collega schrijfster ook hebben vermeld , het is bijna sinterklaas en je weet maar nooit met die goed heiligman wat hij voor jou in zijn zak heb ziten.

    Nog veel plezier.
    Dikke kus Yolanda

  • 20 November 2008 - 17:07

    Jeltsje:

    Lieve Marjon,
    wat een zootje met die auto, gooi hem maar op de schroothoop.[dan krijg je er natuurlijk niets voor].Je vertelt het weer heel leuk, die lieve Arubanen en je emoties.Marjon, eens komt ook dat goed, vraag het Sinterklaas, die is er toch niet voor niets!Geniet en veel succes1

  • 20 November 2008 - 18:26

    Tamara:

    Jeetje, wat een pech zeg met die auto. En dan mogelijk ook nog gejat en toch weer terug. Heftig even allemaal. Ik zal duimen dat ie gauw verkocht is en dat je een betere er voor in de plaats kan vinden.

    Maar wat leuk dat je sinterklaas hebt binnengehaald. Ik heb al mijn schoen gezet :P. Jaja en er zat ook nog wat lekkers in. Altijd leuk.

    Goed weekend alvast.

    Kuss Tamara

  • 20 November 2008 - 21:58

    Liesbeth:

    Ha Marjon

    Ja, die auto.... je kunt er wel een boek over schrijven!! En wat was je trots op die "trekker" in het begin!
    En nu.....nog drie weken!
    Lees net in de krant dat Aruba het deze kerst waarschijnlijk moet doen met kunstbomen. Nou ja, is geen ramp. Kerst op het strand lijkt me een heel bijzondere ervaring!
    Dikke kus uit Dokkum

  • 21 November 2008 - 07:27

    ~ !*Vera*! ~:

    Hey Marjonneke!

    Nou er is genoeg gezegt door iedereen over je auto, dus daar hebben we t niet over ;) !
    Ik had idd ook het bericht gelezen over de plastic kerstbomen, maar toen vroeg ik me af, zouden echte het wel overleven met die temperaturen? Maar goed, zover is het toch nog niet ;) eerst Sinterklaas nog vieren!

    Er staat al weer een lange mail voor je klaar, maar kom er niet aan toe om hem te versturen...:(:( Maar ga ik vanmiddag even doen! Belooft! Heb namelijk je hulp nodig, maar voor iets heel leuks! ( Hoop dat jij dat ook vind hihi )

    X

  • 23 November 2008 - 14:17

    Martine:

    Pff... Wegens verhuizen van laptop naar de Legeweg tijdje even geen internet gehad! Maar nu weer online en bijgelezen! :-)

    Wat een auto pech heb je ook? Hebben ze daar niet zoiets als de ANWB? (oftewel lekkere mannen die je auto komen repareren?) ;-)

    Hier in Nederland de eerste sneeuw alweer gespot... De grote vraag gaat alweer door ons hoofd; krijgen we een witte kerst dit jaar?

    Ik zal me nu maar eens even gaan richten op de Sinterklaasgedichten...
    Pff... HELP!!!?

    Groetjes daar en moeten hoognodig even skype testen!

    KUS!!!


  • 09 December 2008 - 22:31

    Linda:

    Waar blijft een nieuwe verhaaltje?

  • 15 December 2008 - 11:42

    Nynke:

    ja ik wil ook een nieuw verhaaltje :)

  • 15 December 2008 - 18:30

    Marjon:

    Jaja komt binnenkort.. maar heb het eventjes te druk met schoolzaken afronden en mijn papa en mama rondleiden, knuffelen etc etc.. Maar ik beloof binnen een paar dagen zal ik weer iets plaatsen;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 57219

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: