Een bijzondere verjaardag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Een bijzondere verjaardag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Een bijzondere verjaardag

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

02 November 2008 | Aruba, Oranjestad

Tsja, ik was dus jarig op Aruba. Een kwart eeuw...
Heel vreemd om zo ver weg jarig te zijn. En ook nog pas 6 uur later dan anders

Ik had echt een geweldige dag.

Het begon al bij het opstaan. Ik mocht mijn kamer niet uit voor kwart voor 7. Toen ik er eindelijk uit mocht begonnen Ilse, Arjanne en Eva luidkeels voor me te zingen. Ze hadden kaarsjes aangestoken en ik kreeg een donut met chocola als ontbijt
Daarna kreeg ik ook nog cadeau's..

Op school stonden de kinderen bij het hek al voor me te zingen en ze hadden ook nog cadeautjes voor mij!

In de middag ging het verder... Papa en mama belden, Linda belde, opa Gorter belde en met Nynke geskyped.
Vervolgens een borrel en een hapje in de Paddock met de hele groep. Zo leuk dat iedereen kwam, voelde me zo ontzettend jarig!!! Jongens bedankt, dit was een van mijn mooiste verjaardagen!

Daarna nog in de nieuwe Havana geborreld met Ilse en later schoven Margo en Deniz nog aan.. Om half 10 gingen we naar huis. Na zo'n mooie dag was ik helemaal kapot!

Ben meteen mijn bed ingedoken... Heeerlijk! Compleet knock out, en ik zou de volgende dag vast weer helemaal fit zijn..
Na 2 uurtjes werd ik wakker van pijn aan mijn arm. Het deed echt behoorlijk pijn.. Ik sliep nog half en dacht dat ik me ergens aan gebrand had. Toen besefte ik, dat dat niet kon aangezien ik in mijn bed lag.
Vervolgens bedacht ik dat het een wesp of een bij moest zijn. Maar ook die zag ik niet. Ik besloot om even naar de wc te gaan om goed wakker te worden. En ineens zag ik hem.. Een kleine schorpioen die over mijn bed wandelde. Ik sprintte de kamer uit en twijfelde wat ik moest doen.

Ilse sliep natuurlijk ook al, maar die had wel afterbite. Uiteindelijk heb ik haar toch wakker gemaakt want ik trilde uiteindelijk helemaal van schrik. Ik probeerde haar uit te leggen wat er gebeurd was, maar kon niet op het woord schorpioen komen.
Gelukkig was Ilse heel kordaat en gaf me afterbite en samen gingen we terug naar mijn kamer.. En daar zat hij. Heel koelbloedig hebben we dat beest gevangen.. Maar ik durfde mijn bed niet meer in en heb de hele nacht verder op de bank geslapen en bij elk klein ding dat ik hoorde of voelde schrok ik me dood. Gelukkig heb ik uiteindelijk nog 2.5 uur kunnen slapen voor ik weer voor de klas moest. De pijn was helemaal weg, maar ik kijk nog steeds waar ik loop en waar ik iets vast pak..

Heel bijzonder einde van mijn verjaardag dus

Verder hebben we nog Halloween gevierd. In Nederland nog nooit gedaan en ik hou ook niet heel erg van verkleedgedoe. Ik had een nieuw zwart jurkje gekocht, een veren boa en een maskertje die voor de ogen kon. Mijn nagels zwart gelakt.. Maar omdat ik het nog niet helemaal zag zitten heb ik even gebeld naar Deniz, die al aanwezig was in de Paddock. Zij zei dat er werkelijk niemand verkleed was. Dus ik liet in eerste instantie mijn boa en maskertje achter in de auto.. En ja hoor, Arjanne was de enige die mooi verkleed was, als boefje.
Het was erg rustig en dus besloten Ilse en ik even een hapje te gaan eten en daarna gewoon wel helemaal verkleed terug te komen.. En gelukkig kwamen we telkens meer mensen tegen die verkleed waren.
Aan het einde van de avond zijn we nog even naar Havana geweest. Enorm leuk om te zien hoe bijna iedereen verkleed was. Van ouderwetse maffiatypjes tot een neergestoken kok, geweldig om dit feest eens mee te maken!!

Ik ben zo’n beetje helemaal ingeburgerd hier! Alles lekker rustig aan, niks geen geplan.. Dan rijd je over dit eiland, moet je even stoppen voor overstekende wilde geiten. Staat er ineens een ezel in de berm, wandelt er rustig een leguaan de weg over etc. Ik vind dat zo geweldig! Er is alleen een ding waar ik niet aan kan wennen, dat is dat getreuzel in de auto’s. Ben je net lekker op gang, rijdt er iemand met wel 30km/u voor je. Bij stoplichten komen ze niet op gang.. Nee ik rijd toch liever even een stukje door!!

Verder wil ik iedereen bedanken voor de kaartjes, erg leuk! Ze kwamen te laat, maar dat ligt aan de post hier. Volgens mij sparen ze het op en brengen ze het in een keer..

Elly gefeliciteerd met je verjaardag, ik had je nog gebeld maar ja je telefoon stond weer eens uit!

Aafke, ik heb aan Jeltje je emailadres gevraagd zodat ik je even persoonlijk kan bedanken!

Nijnie en Gerard, schiet op met jullie plannen voor een Hema en H&M op Aruba, ik heb al iig 3 vaste klanten voor jullie geregeld…!

Papa en mama, nog 6 weken!!!!:)

  • 02 November 2008 - 15:42

    Hilda:

    Hey Marjon,

    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Eng hoor, al die beestjes!

    'k Zou nooit weer rustig slapen, geloof ik.

    groetjes Hilda

  • 02 November 2008 - 15:55

    Irma:

    Ik vond het erg gezellig gisteravond!
    Is het opruimen nog een beetje gelukt?

    kus Irma

  • 02 November 2008 - 19:32

    Nynke:

    hey lief vriendinnetje,

    je ziet er gelukkig uit op de foto's :). Maar ik mis je wel hoor! ennn 3 vaste klanten zijn niet genoeg...als je er minimaal 100 hebt komen we ;).

    Miss you! Knuffel

  • 02 November 2008 - 20:48

    Liesbeth:

    Lieve Mar,

    Fijn dat je verjaardag zo geslaagd was! Wij hebben het ook een beetje gevierd maar dan zonder "feestvarken!"

    En wat een eng beest, die schorpioen!! Om een nachtmerrie van te krijgen.

    En ja... nog zes weken. We hebben er héél veel zin in!
    Een dikke knuffel van ons.

  • 03 November 2008 - 16:37

    Jeltsje:

    Kort nog gesproken via telefoon, maar wat een eng beestje, dus die kan prikken. Al hoewel jij als haloween in het zwart zou ik liever ook niet tegenkomen in het donker.Wat weer een leuk verhaal!en leuke foto's.Zo te horen heb je nog steeds geen heimwee.
    Leive marjon geniet volop!Groetjes en dikke tuut.natte neus van Hiske!

  • 07 November 2008 - 15:44

    ~ Vera ~:

    Hey lieve Marjon!

    Ik zit nu op m'n werk, m'n nieuwe bijbaantje, te tikken! Ik ga zo een kaartje naar je schrijven, en deze keer ook sturen! Vond met opruimen een kaartje waarvan ik dacht dat ik die allang opgestuurd had! Oeps, niet dus...schaam!
    Wat een verjaardag he, super! Alleen het einde vond ik beetje eng. Maar goed, ik heb m'n spin overleeft, dus denk dat jij je schorpioen overleeft! ;)

    Geniet ervan!

    Dikke kus,
    Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 57210

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: