Miami vervolg en tropische storm Omar op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Miami vervolg en tropische storm Omar op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Miami vervolg en tropische storm Omar op Aruba!

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

14 Oktober 2008 | Aruba, Oranjestad

Hallo!

Ik zou nog even mijn avonturen in Miami wat verder vertellen..

Het begon eigenlijk al op Aruba. Margo wilde ons heel lief wel naar de airport brengen. Het was een beetje proppen met ons en de koffers, maar uiteindelijk kregen we het voor elkaar!
De Amerikaanse douane was een hele belevenis. We mochten niet door 1 douane hokje, we moesten alle 3 bij een andere. Onze vingerafdrukken werden geregistreerd en we moesten op de foto.
Ilse en ik waren vrij snel klaar en wilden wachten op Arjanne, die blijkbaar wat problemen had. Helaas kwam er een hele boze Amerikaan die ons dwong door te lopen. Ondertussen had Arjanne wel kunnen zeggen dat het om haar appel in haar tas ging. Opgejaagd door de boze Amerikaan renden Ilse en ik bijna de bocht om. Snel naar een prullenbak want wij hadden ook een appel in de tas. Je gaat je gewoon verdacht gedragen doordat die Amerikaanse douane je zo opjaagt…

In Miami gooiden we onze koffers neer in het hostel (zag er prima schoon uit en de bedden lagen heeeerlijk!). Vervolgens zijn we naar de Wallmart gegaan en hebben wat aankopen gedaan.

Dinsdag zijn we naar de Everglades geweest. Met een windboot (denk aan James Bond) over een soort enorme vijver met pompebleden en wat aligators. Dat was erg leuk en aan het einde van de tocht gingen we naar een soort crocodile hunter, en ik heb zelfs een aligator vastgehouden!! Stoer vind ik zelf wel:)

Donderdagochtend regende het ontzettend, en ik werd er best chagrijnig van. Gelukkig was Ilse nog zo helder om even in een boekje alternatieve ideeën te bedenken. We zijn in een taxi gestapt en naar een heel bijzondere mall geweest. Allemaal watervalletjes en riviertjes die er doorheen liepen.
Arjanne liet zich nog opmaken in een dure winkel (Macy’s).
Op de terugweg wilden we met het openbaar vervoer. We stapten in een bus en de chauffeur legde ons uit hoe we moesten reizen naar South Beach. Arjanne zat achter in de bus en kreeg contact met een grote man. Hij loodste ons mee naar een soort tram en we kregen een telefoonnummer van hem. Hij vertelde dat hij in de gevangenis werkte en dat als we iets nodig hadden, zoals marihuana o.i.d. of hulp als we in de problemen zaten, dan moesten we hem bellen. Ik heb hem meteen maar gezegd dat we uit Nederland kwamen en dat we dus geen spul nodig hadden maar dat als we hulp nodig hadden ik zeker zou bellen.
Ik vond het net een maffiabaas, heel grappig allemaal.

Vrijdag gingen we alweer naar Aruba. De douane was nu minder eng, maar nu hadden we weer iets anders. We konden mooi het vliegtuig in, maar het vertrekken duurde wel erg lang. Bleek Bush in Miami te zijn waardoor er geen vliegtuigen in de lucht mochten. Ik was sowieso al geen Bush-fan, maar nu was het helemaal over! Twee uur later landen we op Aruba…

Het is nu dinsdagavond. We hebben de eerste lesdag gehad. Vannacht heeft het de hele nacht geregend en ik vond al dat het aardig blank stond. Ik ging richting school en al snel bleek dat alle scholen dicht waren. Ik had met Maaike afgesproken en we hebben een beetje langs de kust gereden en wat foto’s gemaakt.
Later ook nog met Ilse en Arjanne. We reden door enkelhoog water (en hoger) en het was net survivallen over het eiland. Heel erg tof en ik ben benieuwd of er morgen weer school is.. Het water stroomt nog geregeld naar beneden en het water in de straten is voorlopig nog niet weg…


Martine, gefeliciteerd met je neefje Joep!
Elly, thanx voor je kaartje met die leuke foto’s!!!
Jel, ik heb een mooie tas gekocht van jou voor mijn verjaardag (als je mijn zin snapt) Ik stuur nog een foto hoor!

Kus Marjon

  • 15 Oktober 2008 - 01:05

    ArJaNnE:

    Eej Roomie!

    Jaja onze eerste regenvrije dag zit er alweer bijna op!Wie weten volgen er nog meer...;-) We hebben,als soort van ramptoeristen,mooie plaatjes gemaakt:) Nu moet ik zelf nog even een stukje typen...kun je ff wat inspiratie 'doorstralen'? :-P

    Tút dyn husgenoatsje

  • 15 Oktober 2008 - 03:28

    Marion:

    Zo te lezen hebben jullie het naar jullie zin gehad!
    Kom je terug, raast omar over de isla....
    tis wah...
    tot snel.
    kuss

  • 15 Oktober 2008 - 05:29

    Nynke:

    marjonneke,
    even heeel snel een reactie want ik ben eigenlijk al beetje laat, maar weer een mooi verhaal! Mis alleen de foto van jou en die alligator :)!! Die storm ziet er wel heftig uit zeg...hoop voor jullie dat het snel over is!

    Knuffel!

  • 15 Oktober 2008 - 06:23

    Martine:

    Goedemorgen!

    Even snel een reactie, want ook ik ben eigenlijk al aan de late kant... Kan het gewoon niet laten om eerst verhaal even te lezen als ik mailtje heb... ;-)

    Wat een storm joh! Ongelofelijk... En wij hier maar denken dat je op het warme, zonnige Aruba zit... Hihi...

    Fijn dat het leuk was op Miami... Heb je nog wat leuke dingetjes gekocht? Of alleen maar de toerist uitgehangen en toeristische spots bekeken?

    Nou, geniet nog even van het mooie weer! En werkse alvast!

    Liefs, X Martine

  • 15 Oktober 2008 - 09:15

    Linda:

    He zus,

    even vanaf mijn werk een berichtje (oeps). Clientjes uitgevallen, dus heb even tijd over voor verslagen (daar valt dit ook onder!). Koele storm, die regenoverlast hebben we hier vorige week ook gehad, maar dan noemen ze het geen Omar! Nou ik ga aan het werk, jij ook werkse en tot horens!
    (Al zenuwachtig voor je verjaardag??)

    Kus Linda

  • 15 Oktober 2008 - 11:36

    Tamara:

    Dat is veel water inderdaad. Hier in Nederland is ook wel het e.e.a. gevallen. Alleen jullie haalden het nieuws bij ons, en andersom zal het qua weer wel niet zijn haha. Miami was verder wel geslaagd dus? Klinkt leuk wat je gedaan hebt. Al zijn krokodillen niet helemaal mijn ding denk ik.

    Kuss Tamara

  • 15 Oktober 2008 - 17:40

    Liesbeth:

    Hey Mar,
    Wat een leuke foto's heb je gemaakt!
    Ik had al een heleboel plaatjes van Miami gezien maar deze foto's nog niet. Leuk blauw shirtje trouwens. In Miami gekocht?

    Enne die storm.... best lastig als je moet rijden en als het je huis in komt maar toch ook wel spannend. Zeker als je langs de kust rijdt.
    Hoop dat Omar verdwenen is voor december en dat er geen nieuwe Omars komen.

    Groetjes en een dikke kus.
    Ps Jammer dat we jouw verjaardag hier moeten vieren zonder jou!!

  • 15 Oktober 2008 - 21:52

    Margo:

    Wauw jij hebt gave foto's van Omar. Hmm, zou het staartje nog komen? ;)
    Ik vond het weer gezellig vanmiddag. Wel een rare verjaardag zo. Nog maar een paar nachtjes en dan gaan we de jouwe vieren!
    (k)

  • 16 Oktober 2008 - 20:04

    Jeltsje:

    Ha, die Marjon
    Wat een belevenissen weer, zowel naar en op Miamie als weer terug op Aruba.en leuke foto's.Ik kom dinsdag voor je verjaardag even over, voor een glaasje!Een retourtje.Heb je die tas op Miamie gekocht. Leuk!
    Liefs en succes!!
    Tuut, Jeltsje

  • 19 Oktober 2008 - 18:38

    Obe En Popkje:

    Alvast gefeliciteerd Marjon daar in dat warme en soms winderige Aruba,ook wij lezen je leuke berichtjes en kijken soms plaatjes Hoi!

  • 20 Oktober 2008 - 16:13

    Linda:

    Je lijkt warempel wel wat bruin op die foto's! Moet ik nog maar even zonnebankje pakken voor april!

  • 21 Oktober 2008 - 10:57

    Nynke:

    GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! had je mn sms gehad? vast wel! hoop dat je een leuke dag hebt! miss you!! dikke kus

  • 04 Oktober 2009 - 19:17

    Zoeloefstok:

    ik woon op Aruba heel heet en leuk..'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 57212

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: