Twee maanden op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Twee maanden op Aruba! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Twee maanden op Aruba!

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

05 Oktober 2008 | Aruba, Oranjestad

Lieve mensen,

Ik dacht ik schrijf nog snel even een verhaaltje voor ik naar Miami ga, want anders wordt het verhaal te warrig en te lang denk ik.

Ik heb vakantie! Eindelijk. Ik was er ook wel aan toe. Zoals sommige mensen wel weten slaap ik de laatste weken enorm slecht en dat breekt op een gegeven moment wel op (nee ik pieker niet, heb het wel warm).

Ik ga nu niet teveel terughalen.. Zaterdag ben ik met Ilse in mijn Jeep naar Alto Vista gereden. Even het kerkje bekeken en een kaarsje gebrand. Het regende pijpenstelen, maar we hebben het weer getrotseerd en zijn toch even naar binnen gelopen.
Vervolgens bedachten we dat de gewone weg terug wel wat saai was en dus hebben we maar een zandpad genomen. We hebben een heel stuk langs de rotsige noordkust gereden richting die vuurtoren. Echt superleuk. Helaas dat we in mijn eigen auto waren anders hadden we best wat harder kunnen gaan. Maar ook nu was het wonderbaarlijk allemaal.
Duizenden stapeltjes stenen opgestapeld, te vreemd voor woorden. Ik dacht meteen aan die film “the blairwitch project”. Creepy hoor!

Vervolgens zijn we doorgereden naar Ayo rockformations. Vlakbij mijn school liggen enorme rotsen. Ik had al eens gehoord dat daar indianentekeningen zouden zijn in een soort grot. Dus die wilde ik wel even zoeken. Volgens mijn leerlingen spookt het daar en moet je er absoluut niet ’s avonds heen. Dat zal ik ook zeker niet doen. Zulke dingen lok ik liever niet uit, je weet maar nooit!
We vonden de tekeningen al snel en ook de rest van de omgeving was daar weg mooi. Echt een geslaagd dagje cultuur snuiven. Als er nu bezoek komt kan ik in ieder geval iets laten zien haha!

Ik woon hier trouwens nu dik 2 maanden. De tijd vliegt echt om gewoon! Zoveel te beleven en zoveel te doen. Geweldig! Je weet dat je hier woont, maar zodra je vrij bent en je om je heen kijkt kun je het bijna niet geloven!

Owja en vandaag sprak ik met Linda via msn (nogmaals gecondoleerd met je konijn Dirk). En ineens liep er een muis door mijn kamer. Heb er uiteindelijk een uur achteraan gezeten en toen heb ik hem gevangen in een etensbakje. Maar ja na dat uur was ik wel moe geworden en wilde ik nog even liggen (was wel erg vroeg opgestaan) en dus heb ik er even een briefje bijgelegd: NIET AANKOMEN, MUIS!
Als Ilse het al vreemd vond toen ze hem vond, heeft ze dat niet laten merken;)

Nou als laatste nog een mooi kunstje van mijn lieve huisgenootje. We aten bij de Tai en toen de rekening betaald moest worden, had zij een hele mooie ingeving. Papiergeld zou volgens haar niet branden. Ik dacht dat ze een grapje maakte en zei dat ze dan haar briefje van 50 maar even in de kaars moest houden. Dat deed ze dus, en verhip! Het brandde toch!!! Hahaha het begon aardig te stinken maar gelukkig kreeg ze hem meteen wel uit. Gelukkig passen haar huisgenootjes verder goed op haar (of niet Arjanne :P)

Nou volgend verhaaltje misschien vanuit Miami???

Tot ooit weer allemaal!
Dikke kus Marjon

  • 06 Oktober 2008 - 07:58

    Martine:

    Hey snoezepoes!

    Wat een heerlijk verhaal weer!
    En wat ben je ook een held, zomaar een muis vangen, wie had dat ooit van jou verwacht!

    Vind je auto overigens super! Nu maar hopen dat ie blijft rijden...

    Zal je nu gelijk even een mailtje sturen!

    Liefs, Kus!

  • 06 Oktober 2008 - 07:58

    Martine:

    Owja...

    FIJNE VAKANTIE!!!!!!!!

  • 06 Oktober 2008 - 14:28

    Margo:

    Hey Marjon,
    leuk stukje :) Je hebt ook mooie foto's (behalve van die muis dan, bah!) Maar ik ken die rotsen trouwens toch wel, zijn wij ook langsgekomen. Is die hele lange straat/wijk die ayo heet. Wist niet dat je daar ook naar binnen kon.
    Hier regent het nog steeds. Zit ik dan, in mn vakantie. Veel plezier in Miami en tot vrijdag.
    xx

  • 06 Oktober 2008 - 15:51

    Madelon:

    Nou nou! Naar Miami! Ik zou zeggen; geniet ervan!!!!!

    Groeten van Madelon!

  • 06 Oktober 2008 - 19:42

    Liesbeth:

    Ha Marjon,
    Ik ben helemaal jaloers op jou!!
    Als we in december komen, moet je ons deze plaatsen ook maar eens laten zien.
    En dan Miami...Dat had je vorig jaar in oktober niet gedacht dat je nu in de herfstvakantie in Miami zou rondlopen.
    We horen en zien wel wat dit reisje heeft opgeleverd.

    Dikke kus

  • 06 Oktober 2008 - 20:51

    Yolanda:

    Hay meis,

    Wat een reislustig verhaal weer.
    En dan idd dat verhaal van die muis!!

    Wat een narigheid dat je de slaap niet goed meer kan vatten.

    Ik wil je een fijne vakantie toewensen, daar naar miami.

    Kusje van ons

  • 07 Oktober 2008 - 09:31

    Nynke:

    lieve marjonneke!

    HEEEEEEEEEEEL VEEL PLEZIER IN MIAMI!! Jammer dat we elkaar niet spreken op msn, beetje andere ritmes denk ik :).
    Leuk dat jullie langs de kust zijn gereden in je uber coole jeep! Ben je op je verjaardag wel weer gewoon thuis? misschien dat we dan even kunnen skypen?
    xxx

  • 07 Oktober 2008 - 09:33

    Nynke:

    owja wat gerard en ik ons afvroegen...gerard zn tante en jij vonden dat wij daar ook maar een jaar moesten komen wonen..maar tegen de tijd dat wij daar zijn ben jij alweer weg..tenzij je plannen hebt om langer te blijven? :)

  • 07 Oktober 2008 - 22:37

    Richard:

    Lijkt papiergeld toch wel verrekte veel op papier....

    Geniet van je vakantie,

    Richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 57224

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: