E gay no ta pone webo. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu E gay no ta pone webo. - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

E gay no ta pone webo.

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

26 September 2008 | Aruba, Oranjestad

Ja jullie zullen wel bedenken wat betekent dat?
Dat wist ik dus ook niet..
We kregen eerst de zin: E galiña ta pone webo.
En dat betekende: De kip legt eieren..
Vervolgens kwam dus de zin uit de titel en ik was er zelf van overtuigd dat er stond dat de homo’s geen eieren legde.. Vond het best wel vreemde zin, natuurlijk leggen homo’s geen eieren..?!?!?!
Bleek GAY haan te betekenen woeps. Ontzettend gelachen natuurlijk..
De lessen zijn helaas zo chaotisch, dus ik begin al langzaam wat af te haken. Ik volg het zo snel niet en als je het al moeilijk vindt en het springt van de hak op de tak dan is er weinig aan. Ik ga het in ieder geval nog 2 lessen proberen maar ik ben bang dat ik er dan helemaal niks meer van snap.
Ik leer sneller van de kinderen in de klas dan daarvan. Door van alles te benoemen en te vragen en gewoon te proberen gaat dat best leuk.
De kinderen zijn enorm druk, praten veel, en dan zeg ik wel eens: “Luister!” en dan 3 tellen later iets harder:”Luister!!” en toen dat niet doorkwam riep ik: “SCUCHA!!!!!!!” Geweldig, iedereen moest lachen en ik had meteen de aandacht:) Dus door zulke dingen te proberen leer ik snel (voor mijn doen dan hahaha)

Verder ben ik een paar keer met Ilse en Indel naar een auto wezen kijken. Helaas werd Jeep nummer 1 bijna voor mijn neus verkocht. Gelukkig doet Indel alles voor je en was hij meteen op zoek naar een andere. Hij heeft opdracht gegeven een aantal dingen te veranderen en op te knappen en ik ben benieuwd! Heb alvast foto’s geplakt bij het vorige verhaal hebben jullie vast een beeld.

Ook hebben we een reis naar Miami geboekt. In de herfstvakantie ga ik met Arjanne en Ilse met het vliegtuig naar Miami. Dat is hier een uur en driekwartier vandaan. We hebben een kamer geboekt bij een hostel en dat was vrij goedkoop allemaal. Enorm veel zin in!!!
En heeeeeel misschien dat ik daar nog afspreek met Marinus want die zit omstreeks die tijd ook in Florida. Dat zou me echt leuk lijken, maar ja, dat zien we dan wel weer..
Als iemand nog tips heeft, stuur ze dan gerust!

Vrijdag kwam ik van mijn werk en wilde via de Superfood naar huis rijden. Word ik ineens aangehouden door de politie.
Best spannend natuurlijk want ook in Nederland was ik nog nooit aangehouden.
Dus ik rij naar de kant en stop. Of ik mijn rijbewijs bij me had. Geen probleem.. Maar ja toen voelde ik de bui al hangen. Hij zou mijn verzekeringspapieren willen hebben. En die had ik niet bij me, die lagen vrolijk op mijn kast.
Dus ik zette mijn domme blonde hoofd op en toen hij er naar vroeg, zei ik heel onnozel:”Ja maar dit is een huurauto van Gotcha!”
Maar volgens de politieagent was dat geen goede reden en moest ik toch gewoon die papieren bij me hebben (wist ik natuurlijk ook wel)
“Ow jeetje dat wist ik echt niet! Ik ga er meteen achteraan!!” En toen mocht ik wegrijden:)

Zaterdagavond 20 september gingen we weer eens naar Havana. Daar zou Ida Engberg gaan draaien. Ik had eerst geen flauw idee wie zij was, tot ik even een nummer had gedownload. Best leuk zomers nummer. Vrouwen mochten natuurlijk weer gratis naar binnen. Van te voren was ik behoorlijk moe en ook Ilse had een dipje. Maar ja, we konden zo even kijken en zouden we het niks vinden konden we natuurlijk zo weer naar huis.
De muziek stond vanzelfsprekend weer verschrikkelijk hard. En het was ook niet echt mijn muziek. Maar ja, nu ik er toch was wilde ik die Ida ook wel eens even zien. Dus gewacht tot een uur of 2. En daar was ze. Een heel lief schattig meisje. Maar wat een muziek! Keihard! Ik heb een nummer of 3-4 geluisterd en toen toch maar naar huis gegaan.

En sinds zaterdag is het nu eindelijk rond. Ik heb mijn auto! Een jeep Chevrolet Tracker (eindelijk rij ik eens op een trekker!)
Ben er helemaal blij mee en sinds donderdag mag ik er nu ook in rijden. Eindelijk bij het belastingkantoor de nummerplaten geregeld (elk jaar krijg je een hele nieuwe nummerplaat) en een verzekering genomen.

Owja ik heb de medische keuring overleefd.. hartslag was goed en bloeddruk ook. Verder was het allemaal wat onzin. Maar goed ik mag voorlopig dus blijven;)

Nou ik moet zo naar een studiedag in het Marriot hotel. Ben benieuwd. Er komt een Amerikaanse spreker en nu maar hopen dat er niet teveel in het papiament wordt gesproken!

Dank jullie voor alle reacties!
Uit Waskemeer ook allemaal stukjes, echt ontzettend leuk!!!
Nynke, hoe is het nu in Amsterdam? En met je moeder?? Ik lees de site wel, maar ja die wordt niet dagelijks ge-update..
Jel, ik mail je binnenkort weer eventjes hoor, en de groeten aan Aafke!

Groetjes en kus Marjon

  • 26 September 2008 - 11:48

    Nynke:

    HOIIIIIIIIII!!!!!! ik zit nu stiekem op mn werk je verhaal te lezen! Ik ben jaloers, heb echt zin om weer terug te gaan! Fijn dat je een auto hebt, hopen dat die geen kuren krijgt!
    Mail je wel even wat uitgebreider ok?
    DIkke knuffel

  • 26 September 2008 - 12:31

    Vera:

    Hey meis!

    Jah ik zit ook even stiekem op t werk dit berichtje te lezen! Kan nog maar even natuurlijk, want zit hier nog maar paar daagjes...Bijna klaar! :D Maar Hilton gaat me missen geloof ik...er worden allemaal acties op touw gezet om me hier te houden...

    Maar goed, super verhaal weer om te lezen! Onwijs leuk om te lezen hoe je je een beetje wegwijs probeert te maken in de taal! En natuurlijk de auto verhalen - t blijft elke keer weer een verassing welke auto je nu rijdt! ( Let niet op mijn nederlands..ben het geloof ik redelijk verleerd...)

    Hopelijk tot snel, op welke manier dan ook ;) !

    Dikke kus,
    Vera

  • 26 September 2008 - 13:25

    Ilse:

    hey hooi!!!
    ik zit gewoon thuis te lezen. op mn dooie gemakje!!!
    het klinkt allemaal wel weer erg lekker allemaal!!! en miami is natuurlijk helemaal top!!! en dat terwijl het hier moeten doen met de kouwe wind en regen( ook wel zon)

    hopelijk blijft deze auto langer heel dan al je huurauto's bij elkaar!!!
    tis wel jammer dat je de taalcursus niet helemaal bij kunt houden maar het klinkt ook allemaal wel een beetje ingewikkeld:S
    maar je kunt het vast wel dus even door zetten en dan spreek jij ook vloeiend papiomento(kan het even niet schrijven ik moet ook maar zo'n cursus)
    groetjes
    Ilse

  • 26 September 2008 - 18:11

    Hilda:

    Hé Marjon,
    We haddden het vanmiddag nog over je.
    We waren bij Madelon op haar verjaardag.
    Ymie zei:"we zouden ook nog met zijn allen naar Aruba, naar Marjon, daar heb ik echt wel zin in, lijkt me leuk!" Hoelang is het eigenlijk vliegen naar Aruba, Madelon had het over 21 uur, klopt dat.
    Toen zei Madelon al dat er een nieuw berichtje was, dus dacht ik efkes lêze!

    Leuk een eigen autootje, en dan de taal, lijkt me moeilijk hoor!
    Maar even doorzetten, dan spreek je het straks vloeiend.

    groetjes
    Hilda


  • 26 September 2008 - 20:32

    Liesbeth:

    Lieve Mar,
    Wat was je heerlijk blond in je reactie richting agent! Ik zie je "onnozele" hoofd helemaal voor me. Hij kon niet anders dan je weg laten rijden. Heb je niet eens een waarschuwing mee gekregen?

    Hoe is het nu met je jeep. Reageert hij een beetje goed op jouw instructies? Ben heel benieuwd!

    Veel succes met je studie papiamento. Prachtig die vertaling! Dat is echt lachen! Alleen daarom al zou ik die cursus willen volgen.
    We hebben in het weekend nog wel contact, ok?
    Dikke knuffel van ons

  • 27 September 2008 - 12:56

    Tamara:

    Hoihoi,

    geloof dat ik je interpretatie van gay geen vreemde vind haha.
    Hoop dat de lessen nog wat leuker gaan worden. Lees met plezier je verhalen. En goed om te horen dat je het wel naar je zin hebt.

    Kuss

  • 28 September 2008 - 11:20

    Martine:

    Hey Gay! :-p

    Wat een verhaal weer! Leest lekker weg zo...

    Hier in Dokkum alles wel! Volgende week kroegentocht. Maar ben solidair aan u, sla hem dit jaar over. Kan nooit zo leuk worden als alle voorgaande jaren zonder jou! :-(

    Mail je van de week nog wel even privé... Heb nu nog niet echt veel nieuws, maar wat niet is kan natuurlijk altijd nog komen. :)

    Doeg!! Dikke Tút uit Dokkum!

    X

  • 29 September 2008 - 19:11

    Jeltsje:

    Ha, die Marjon,
    Ik vond die vertaling van gay echte humor, lachen! maar ik zal het de jongens eens vragen of ze dat echt niet doen.En dat blonde hoofd, daar maak je echt gebruik van hé [of niet].Maar ik heb je verhaal weer met plezier gelezen.Je bent je beroep misgelopen, je moet schrijfster worden.Hopenlijk heb je nu eens een degelijke jeep, wat een gedoe.Maar ja, je zei al eens:voor dat vloerkleed kan ik 2 sunny's kopen.Ja, dan kan zoiets gebeuren.Tuut!en ik mail je binnenkort.Nieuws!!!!!

  • 05 Oktober 2008 - 21:12

    Linda:

    Hee zus,

    na de zeer trieste start van vandaag met de dood van Dirk, is de dag toch nog met een beetje glans geëindigd! We hebben in Assen gewonnen met 13-1!! En dat voor een eerste wedstrijd van het seizoen! Helemaal goed he?! Paar mooie aanvallen tactisch uitgespeeld, dus was helemaal blij! We hebben hem opgedragen aan Dirk :)

    Verder geen nieuws, hebben net nog gechat! Fijne dagen in Miami en tot volgende week!

    Kus Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 57212

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: