Bon dia! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Bon dia! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Bon dia!

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

14 September 2008 | Aruba, Oranjestad

Vorige week donderdag hadden we hier noodweer. Ik gaf natuurlijk gewoon les en de school staat op een hoog punt. Het onweer kwam telkens dichterbij en de kinderen werden natuurlijk telkens onrustiger. Ik vond het zelf ook niet echt prettig, maar probeerde de kinderen zo goed mogelijk gerust te stellen. En ineens begon het te regenen. En niet zoals in Nederland. Nee het storte naar beneden. Door het raam zag ik naast de school een rivier ontstaan. Ik keek door de deur en zag dat de personeelskamer (die hier spreekkamer heet haha) begon onder te stromen. Ik ben meteen begonnen met helpen te dweilen. Binnen de kortste keren was ik compleet doorweekt. Twee jongens hebben geholpen met dweilen en ik heb de rest van de kinderen spelletjes gegeven. Vervolgens heb ik 2 uur staan dweilen om de regen maar buiten te houden. We hebben met tafels en planken alles gebarricadeerd. Er kwam namelijk een hele rivier recht op de personeelskamer af. De brandweer was niet te bereiken, Skoa niet etc. Uiteindelijk deed de hele telefoon het niet meer.
Na 2 uur was het aardig droog, maar er stonden in de straten overal rivieren en meertjes. Het wegdek is hier zeer slecht, maar ik zag dus ook nergens gaten meer aangezien alles ondergelopen was. Best spannend rijden dan..
Ben je op Aruba, sta je overal tot je enkels in het water… vreemde zaak.. :D

Die zaterdag heb ik eerst papa opgebeld want die was jarig. Erg vreemd om er op zulke momenten niet bij te zijn. Net als bij de uitreiking van Linda. Dat vind ik soms wel erg jammer. Gelukkig is hier zoveel te beleven dat je dat wel naast je neer kan leggen..

‘S avonds ben ik met Nynke en Gerard naar het Caribean Sea Jazz festival geweest. Dat is de Arubaanse versie van North Sea jazz. Ik kende geen van de artiesten, maar Gerard vertelde dat Moon Baker wel erg leuk zou zijn.
Wij zorgden dus dat we op tijd aanwezig waren (nou ja te laat, maar ja het loopt hier natuurlijk altijd uit). En ja, ik bleek inderdaad de muziek erg leuk te vinden. Echt super tof! Ze bleek een Nederlandse artiest te zijn die ook al wat singles had uitgebracht, maar mij zei het weinig.
Nu toch wel op zoek naar haar cd, super!!!
Verder even gekeken bij schilderijen die er hingen. Ik zag een aantal erg mooie, maar ook een paar spuuglelijke.. En dan vragen ze er nog 1200 gulden voor. Ongelooflijk. Ik denk dat ik ook maar ga schilderen als bijbaan. Dan is er nog enige kans dat ik ooit rijk word! Owja de vader van Joran liep daar ook rond, helaas niet goed bekeken want ik was iets te verdiept in een gedicht aan de muur…

Zondag heb ik vrij lui doorgebracht. Werd half 12 pas wakker. Dat is niks voor mij, ik sta meestal 9 uur wel naast mijn bed. Heb daarna even met mama gemsnd, en daarna mijn kamer gezogen, gedweild en even wat aanpassingen aangebracht.

Daarna begon de werkweek weer. Een druk weekje voor mij..
Dinsdagavond had ik cursus Papiaments. Leuk om met de kinderen te oefenen, maar ik denk dat ik het best moeilijk nog ga krijgen want ik heb helaas geen talenknobbel.

Woensdag was mijn auto weer stuk. Nu stond ik ’s ochtends midden op de weg stil. Gelukkig waren Ilse en Arjanne nog thuis en die hebben me helpen duwen. Ergens wel hilarisch, 3 vrouwen duwen en mannen aan de overkant die alleen kijken… Galant hoor!!!
Maar ik kon nu echt wel janken.. rottige auto’s hier (maar dan in wat sterkere bewoordingen).

Donderdag had ik ouderavond. Vond ik best spannend! Ik wist niet hoeveel er kwamen en of de ouders Nederlands zouden kunnen. Verder had ik niet echt een idee wat ik moest gaan vertellen en bespreken. Gelukkig wilde mijn parallel collega het wel even met me doornemen (ze had alles op papier staan, maar ja in het papiaments grrrr) Uiteindelijk waren er maar 6 ouders die overigens wel Nederlands verstonden. Ik gaf hun wat tips en zij mij. Heel erg leuk.. hadden we allemaal wat aan.
Helaas waren de ouders die ik graag had willen spreken er niet. Maar ja dat is in Nederland natuurlijk net zo..

Vrijdag waren we natuurlijk weer in de Paddock, super gezellig! Zaten we te eten, was iedereen ineens in rep en roer. Er waren 2 acteurs binnen gekomen. Twee jongens die in de serie Zoop speelden. Dus Ilse en ik zeiden voor de gein dat we even gingen kennismaken (eigenlijk moesten we naar de wc) en iedereen vond dat maar erg vreemd. Zomaar praten met hun.. Deden we dus ook niet.
Kwamen we van de wc, zaten Irma en Michelle ineens bij ze aan de tafel. Dus wij er ook heen. En ik dacht dat ze in gesprek waren dus ik stelde mezelf ook even voor. Bleken ze Wout en Jon te heten. En toen gingen Irma en Michelle zich ook voorstellen. Woeps, waren ze daar gewoon gaan zitten en heb ik me dus zomaar vanuit het nix voorgesteld. Wel even gekletst en zo, was wel geinig…;)

Nu is het ondertussen weer zondag en ik ga zo meteen kijken bij een Jeep. Ik wil een stevige auto kopen die niet drijft als het gaat regenen en die man wil hem ook af en toe wel checken en maken als er iets is, dus dat is wel goede deal denk ik.
Daarom voeg ik pas later de foto’s toe, misschien dan ook van nieuwe jeep! Woehoeee!

Elly, ik heb foto’s van LM en TY gezien van modeshow, wat lief!!!

Lin, ik ga informeren bij dat app. Complex hoor…!

Nijnie en Gerard, ik vond het echt leuk dat jullie er waren, bedankt voor alle gezelligheid! En doe de groeten aan je ouders Nijn!

Mensen, geniet van het mooie weer in Nederland, heb ik persoonlijk opgestuurd! Fijne week en ik laat weer eens van me horen als jullie dat ook doen!

Groetjes Marjon

  • 14 September 2008 - 16:55

    Bianca:

    Mooie belevenissen weer Marjon! haha.. ik zie je al dweilen met al dat water. Oh wat een drama!

    xx

  • 14 September 2008 - 18:16

    Hilda:

    Oh oh dat was niet erg leuk! Dweilen.....wel even wat anders dan lesgeven.

    Wij hadden vandaag wel prachtig weer. We zijn nog op de motor
    weggeweest.

    groetjes

  • 14 September 2008 - 18:55

    Jeltje:

    Wat geweldig die wateroverlast,kon je op je werk ook al zwemmen en snorkelen.Ze zijn daar wel kreatief zeg.Leuk verhaal weer.Geniet maar volop. Tuut, een dikke!

  • 14 September 2008 - 19:56

    Martine:

    Hihi... Heb je foto's van het noodweer? Hoop voor jou dat je geen witte (natte) doorschijnende kleding aanhad ;-)

    Hier alles goed verder! Maar houdt je via de mail wel op de hoogte!

    Liefs, X

  • 15 September 2008 - 18:56

    Liesbeth:

    Hey Marjon,
    Dat was weer een mooi verhaal!
    En ja die auto's van jou...Je kunt er haast een boek over schrijven!! En nu ben je op zoek naar een jeep. Misschien is een amfibievoertuig een betere optie?

    Succes met alles. Liefs en kus van je ouders.

  • 16 September 2008 - 08:08

    Nynke:

    heeej!!

    Ben benieuwd naar je nieuwe auto! kan vast niet slechter zijn als de rode en de gele :). Welke kleur is de jeep eigenlijk? :)
    Ik ben zondag verhuisd naar a'dam. Is nog erg wennen! vannacht al gelijk kijken bij sorteringscentrum, spannend!
    tot msn!! liefs

  • 20 September 2008 - 09:36

    Linda:

    Hee zus,

    we hebben donderdag nog gebeld, dus ik heb niet zoveel te melden. Alleen dat onze nieuwe bank er is, en die zit heerlijk! Ik kijk nu op mijn Wii hoe het weer bij jou is, heeft Pien gister uitgelegd hoe dat moet! Is heel tof. Ik heb geprobeerd een Wii te winnen bij Yakult, dan had ik hem opgestuurd naar je (?), maar ik heb niet gewonnen! We hebben gister met Pien en Wiebe Colonisten gespeeld! Wiebe stond op winnen, dus iedereen Wiebe proberen te jennen en toen kwam ik ineens uit met mijn overwinningspunten hihi, en toen had ik gewonnnen! Jeah! Heerlijk geslapen dus vannacht! Nou, ik ga hier ook eens even dweilen (bij een mooie bank hoort een mooie vloer!). Sterkte met de zondvloed en tot kiekes!

    Kus Lin

  • 24 September 2008 - 15:48

    Jaap Kuperus:

    Nou wordt het dan ook echt wel'ns tijd dat ik iets van mij laat 'horen'! Hopelijk gaat het daar prima met jou!
    't Is op jouw school wel alles heel anders dan in Waskemeer,he?! Met veel plezier heb ik je belevenissen via mail en website gelezen en bekeken! 't Is wel even wennen he?! Aan een andere auto ben je echt wel toe, Marjon!Ik zie jou als stoere meid al zitten in zo'n stoere jeep!Ik zou er maar gelijk regenbanden om doen.....!
    Volgens mij vermaak jij je daar op Aruba prima! En dat alles met zo'n heerlijk klimaatje!!
    Bij ons op school gaat ook alles naar wens: fijne collega's, fijne sfeer en lieve kindertjes: wat wil je nog meer!!!
    Zeg, Marjon, ik blijf jouw belevenissen volgen via jouw fantastische website! Het ga je goed en....bon dia!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 57221

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: