het echte leven is begonnen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu het echte leven is begonnen - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

het echte leven is begonnen

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

02 September 2008 | Aruba, Oranjestad

Mijn tweede werkweek zit er weer op..
Het was wel even lastiger dan de eerste week. Het lijkt alsof de kinderen op maandag en dinsdag er weer helemaal in moeten komen. Ik weet niet zoveel van de thuissituaties, maar misschien dat het daar wat mee te maken heeft.
Ik heb al een stoplicht ingevoerd en heb alle kinderen (heel saai) uit elkaar gezet. Ze kletsen de oren van je kop. Ik zou ze met alle plezier achter het behang hebben geplakt, maar bij gebrek aan behang maar eerstgenoemde oplossingen gebruikt:D

Vrijdag zou ik even gaan zwemmen met Nynke, zij was dan alleen op Aruba want Gerard was naar zijn opa op Curaçao. We konden niet zo lang blijven want 5 uur is Paddock tijd. En ja daar moeten we natuurlijk aanwezig zijn. Dus wij stappen vrolijk in mijn gele kanarie om Nynke eerst naar huis te brengen zodat ze kan douchen.. dan ik naar huis om te douchen en om haar daarna weer op te pikken.
Maar.. u raadt het al.. De auto protesteerde. Of nee.. hij weigerde. Hij deed werkelijk niets meer. Ik raak er al aan gewend!
Na 10 minuten proberen toch maar de verhuurder gebeld. Een van de monteurs zouden me terugbellen. Dus ik probeer ondertussen nog eens en ja hoor, ik kan toch wegrijden ineens! Dus meteen weer gebeld dat ik ondertussen rijden kan, maar dat ik er toch aan kom met de auto. Was geen probleem, mijn tomaat stond al klaar.
Dus vanaf vrijdag reed ik in de tomaat!

Zaterdag hebben we even gewinkeld om vervolgens naar Havana te gaan om daar een duik te nemen. Heerlijk! We zouden even snel een broodje eten daar, maar de keuken was al gesloten (komt een grote renovatie of zo). Balen. Dus snel naar huis en de 7 eleven (overburen) eens geprobeerd..
Voor 10 gulden kregen we een hele bak eten. Dat is handig om te weten..

Zondag zijn we richting Palm Island geweest met de hele groep. Ik kende het niet, maar het was ontzettend leuk. Het koste 70 gulden (local price) en dan mocht je daar gewoon eten en drinken. Dat was allemaal inbegrepen! Dus eerst een hapje gegeten daar en vervolgens strandbedden gezocht.
Ik ging al snel op zoek naar duikspullen. Wat een ervaring. Natuurlijk had ik wel eens gesnorkeld in het zwembad, maar dit was te mooi voor woorden. Ik zag allerlei mooie gekleurde vissen. Enorme blauwe (blauwe papegaaivissen) tot nemo visjes en elke kleur was ook vertegenwoordigd! Volgende keer neem ik een onderwatercamera mee!!
Ik ben er een beetje verbrand, maar niet heel dramatisch.

’S Avonds was het zover, Cindy zou naar huis gaan. We hebben haar uitgezwaaid voor ze door de douane moest. Ik vond het heel sneu voor haar dat ze zich zo rot voelde en ik hoop echt dat Nederland haar brengt wat ze verwacht. Ik hoop echt dat zij de eerste en de laatste is die vertrekt van onze groep.

Maandag ben ik na schooltijd voor het eerst naar de kapper hier geweest. Super spannend. Ik ben natuurlijk al geruime tijd Lusmar gewend en ik vind het eng dat een Arubaan mijn haar gaat knippen. Tsja kennen ze dat Hollandse haar wel? (hmm oke, Lusmar is ook Antiliaan maar ja, die ken ik;))
Maar het was een Hollands meisje dat me knipte en ik ben helemaal tevreden. Er is een aardig stuk af, weer lekker luchtig. Nou ja luchtiger.
’S Avonds ben ik gaan aquafitten met Michelle. Ik zou haar oppikken, en u raadt het vast alweer. Ook mijn tomaat liet me staan. Maar niet ergens op een parkeerplek, nee midden op de weg. En dan gewoon 5x!
Het aquafitten was erg leuk en voor herhaling vatbaar, maar ik was toch aardig chagrijnig door die rot auto’s.
(update: het was de benzine filter en die is nu als het goed is weer gemaakt).
Ik raak niet zo erg meer onder de indruk van de mankementen van een auto, kan makkelijker relativeren, maar lastig blijft het wel.

Verder wil ik nog even Aafke ontzettend bedanken. Wat superleuk om een kaart van jou te krijgen, geweldig die Hollandse bomen, die kennen ze hier niet!

En Linda, jouw kaart kreeg ik dinsdag. Heel erg leuk, jammer dat hij er zo lang over deed! Maar goed, better let as net:P

En nu nog wachten op het pakketje van papa en mama, dan kan ik maar aan de slag met liedjes aanleren!!! Thanxxx allemaal!!

Dikke kus Marjon

  • 03 September 2008 - 08:04

    Vera:

    Hey meis,
    Ik ga het even proberen hoor, hier op t werk! Een mailtje en kaartje staan beide klaar, het een moet alleen verstuurd ( maar geen internet ) en t ander moet nog geschreven! dus ze komen er beide hopelijk snel aan! Erg leuk om zo je belevenissen te lezen!

    Kus Vera

  • 03 September 2008 - 08:50

    Martine:

    Hey!

    Weer een druk werkweekje en geniet weekje achter de rug dus!

    Blij dat je het zo naar je zin hebt!

    Blijven genieten!

    X

  • 03 September 2008 - 14:16

    Madelon:

    Relax..........

    Groetjes Madelon!

  • 03 September 2008 - 19:56

    Bianca:

    Nog even en je bent automonteur met al die automankement-ervaringen!

    Mooi dat je het verder zo naar je zin hebt. Op naar je volgende verhaal!

    Succes!

    xx

  • 03 September 2008 - 23:55

    Irma:

    Haha ik lach me weer kapot om de foto's

    Kus Irma

  • 04 September 2008 - 13:15

    Cristina:

    Hey Marjon!

    Leuk om zo via je site op de hoogte te blijven van je leven daar! Veel succes met alles!

    Groetjes,
    Cristina

  • 06 September 2008 - 21:07

    Linda:

    Gefeliciteerd met je papa he!
    Kus je zusje

  • 08 September 2008 - 10:38

    Richard:

    Hey,
    leuk om te lezen hoe het leven op Aruba is.
    Veel geluk met de nieuwe auto, want dat is zo te lezen wel nodig ;)

    mvg,
    Richard

  • 08 September 2008 - 18:58

    Liesbeth:

    Zie dat ik nog niet op deze site gereageerd heb, wel mailtjes gestuurd en gebeld. En je sms jes komen nu ook over! We hebben gelukkig heel veel contact. En in december...komen we kijken of je niet overdrijft! Kerst op het strand, het lijkt me heel bijzonder!
    Veel succes met je groepje en met tomaat!
    Kus van Liesbeth

  • 12 September 2008 - 13:59

    Nynke:

    HOIIIIII!!!

    We zijn weer terug hoor :(...de zon schijnt hier gelukkig wel maar ik mis aruba nu al! Ben benieuwd hoe het met de auto gaat morgen! ik vond het iig erg leuk om alles te zien! DIkke knuffel uit grun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 57220

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: