Eerste werkweek - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

24 Augustus 2008 | Aruba, Oranjestad

Hallo!

Het laatste verhaal was ik geëindigd met dat ik naar de Full moonparty zou gaan. Onze hele groep was in het wit. Echt zo leuk om te zien. Het was er bloedheet, gelukkig konden we later naar binnen waar de airco was. De muziek vond ik daar wel wat minder, maar dat had ik er graag voor over. Er zijn erg veel foto’s gemaakt natuurlijk;)
We gingen niet te laat naar huis, het was erg leuk om even te kijken, maar de muziek was niet helemaal onze stijl en we waren ook wel moe..

En toen werd het maandag.. mijn eerste werkdag!

Mijn eerste werkweek zit er op.
Ergens vond ik het wel spannend, maar ik had er vooral ook wel zin in!!
Het is een leuk klein klasje, 13 kinderen.
Als ik ’s ochtends tegen de kinderen zeg: bon dia allemaal! Zeggen ze allemaal in koor: Bon dia juf Marjon!
De eerste keer moest ik er bijna om lachen. Het klinkt zo sekte achtig.. Maar de kinderen zijn zo netjes. Tuurlijk wordt er soms teveel gepraat en gaat niet altijd alles even soepel, maar ik vind het enorm leuk.

De methodes zijn wel best verouderd, sommigen zijn wel 15 jaar oud. Rekenen gebruik ik de methode: rekenen en wiskunde, waar ik zelf nog les uit heb gehad. Heel vreemd. Ook moeten de kinderen (die je soms niet eens goed begrijpen.. want ja Nederlands gebruiken ze nog maar paar jaar en dan alleen op school) soms vreemd woorden leren.
Ik moest ze het woord kachel leren. Ja die heb je hier dus niet! Dus ik heb maar gezegd dat het een soort airco is, maar dan met warme lucht. Ja je wordt enorm creatief als je allerlei woorden moet uitleggen. Een echte uitdaging.

Ik schreef ook dat ik een nieuwe auto had, een gele suzuki. Ik was er zo blij mee! Tot ik er achter kwam dat als ik hem een tijdje niet gebruikt heb, de auto wel wil starten, maar uitvalt zodra ik gas wil geven.
Ik kreeg wat tips van de verhuurder, en nu rij ik dus in een automaat waarbij ik alsnog moet schakelen haha. Volgende week nieuwe kansen, dan krijg ik dit autotje in het rood. Ik ga dus van een Jeepie, naar de kanarie en vervolgens naar een tomaat. Hopen dat die beter blijft rijden.

Vrijdag na schooltijd ben ik snel naar huis gereden want het vliegtuig van Nynke en Gerard zou kwart voor 2 landen. Ik was half 2 thuis en dacht nog even te kunnen douchen. Ondertussen had ik de computer aangedaan om te kijken of ze ook vertraging hadden, maar het bleek dat ze half 2 al geland waren. Dus ik ben erg snel er heen gereden en kon ze nog mooi even begroeten. Zaterdag zijn we gaan lunchen bij Bugaloo op de pier. Erg leuk even bij te kletsen. Daarna heb ik Gerard en Nynke meegenomen om mijn huis te laten zien, vonden ze erg mooi! Jeeeh!

Zaterdagavond zijn we met zijn allen naar weer een feest bij Havana gegaan. De partysquad kwam optreden.
In het begin was het wel lekker koel door de airco, maar de tent werd telkens voller tot we uiteindelijk bijna vacuüm gezogen tegen elkaar stonden. Toch was het erg leuk. Ik kende de partysquad alleen van een aantal nummers, dus had eigenlijk geen idee wat ik kon verwachten. En ook al was het compleet anders dan ik had gedacht, het was toch feest. Erg leuk! Ja Martine, heb een foto gemaakt als bewijs..;)

Geen idee wat de volgende week mij brengt, maar ik vind het heerlijk dat Nynke en Gerard er zijn. Natuurlijk was het hier sowieso al super, maar het is leuk om iemand die jou echt kent, waar soms alleen een blik al genoeg is, te laten zien waar je de komende tijd leeft.

Bedankt voor alle leuke/ lieve berichtjes, waardeer ik echt ontzettend. Erg leuk om te lezen dat er zoveel mensen met mij meeleven!
Owja, links onderin van het scherm kun je je emailadres invoeren, dan krijg je een mail als ik er iets nieuws op heb gezet. Hoef je hem dus niet telkens te checken!

Doegg, jullie veel succes met jullie werk, laat me eens weten hoe het bij jullie gaat. Wat doen jullie en hoe gaat dat?

Groetjes Marjon

  • 24 Augustus 2008 - 14:30

    Martine:

    Hey meis!

    Waar blijft het bewijs? Haha... Was wel leuk dus!?

    Ik heb eindelijk vakantie en zit al vanaf woensdag in de kroeg! Veel gebeurt maar dat stuur ik wel even in een privé mailtje! :-)

    Thanks voor je kaartje!

    Liefs, X

  • 24 Augustus 2008 - 14:45

    Marjon:

    Niet te snel.. ik ben op Aruba he.. ik neem nu alle tijd voor alles.. maar goed, nu staat het er op hoor:P

  • 24 Augustus 2008 - 15:54

    Martine:

    Ik zie bewijs, ik zie bewijs!! :-)

    Wat heb je een onwijs mooi wit jurkje aan!
    Nu ben ik jaloers op het mooie weer daar, je jurk en dat je partysquad hebt gezien... Zucht...

    X

  • 24 Augustus 2008 - 19:38

    Liesbeth:

    Hey Mar,
    Al weer een mooi verhaal!
    En gezellig dat Nynke en Gerard nu ook op Aruba zijn.
    Ben benieuwd wat die tomaat voor verrassingen in petto heeft. Hopelijk brengt hij jou waar je moet wezen. Veel succes ermee.
    Groetjes en dikke kus van ons.

  • 24 Augustus 2008 - 19:41

    Liesbeth:

    Hey Mar,
    Al weer een mooi verhaal!
    En gezellig dat Nynke en Gerard nu ook op Aruba zijn.
    Ben benieuwd wat die tomaat voor verrassingen in petto heeft. Hopelijk brengt hij jou waar je moet wezen. Veel succes ermee.
    Groetjes en dikke kus van ons.

  • 24 Augustus 2008 - 20:35

    Jeltsje:

    Hoi Marjon, wat een feesten zeg en wat zie je er florisant en stralend uit in het wit!Je zou denken dat het alleen maar vakantie is. Maar nu werk je er dus ook nog bij.[leuk verhaal weer].Geniet volop, ook van je werk.Groetjes, dikke tuut Jeltsje.Bloemkool gegeten-heerlijk.

  • 25 Augustus 2008 - 05:54

    Yolanda:

    Haay Marjon,
    in je maagdelijke wit WAUW!!!!!
    Pas maar op daar mannen!!!!
    Grappig he, dat sommige woorden hier in Nederland zo gewoon lijken zoals kachel , en zeker van wat het is.
    Maar gelukkig hebben hun daar creatieve Juf Marjon.
    Ben benieuwd naar de volgende foto van een rode auto ,ik denk zoals het er nu al voorstaat dat je meer auto's dan mannen zal verslijten.
    Ook fijn voor je dat er wat bekende bij je zijn. Voor hun een prettige vakantie, en ja we zijn hier met z'n alle jaloers.

    Dikke knuffel

  • 26 Augustus 2008 - 19:28

    Madelon:

    Hallo Marjon!

    Blij te horen dat alles zo goed is verlopen! Steek ons maar de gek aan....hihi!
    Ik vind het leuk om te lezen hoe het gaat daar in het onderwijs! Bij ons op school gaat het ook heel goed, gezellige sfeer met de kids!

    Groetjes Madelon!

  • 27 Augustus 2008 - 19:53

    Hilda:

    Hoi Marjon,

    Wat ben je al bruin zeg!
    Ik schaam mij diep dat ik niet eerder iets van me heb laten horen.

    Fijn dat het zo leuk is. De andere meiden in het wit zijn dat je huisgenoten?

    Wij zitten ook al weer helemaal in het ritme.
    We hebben een heel leuk groepje, aardig rustiger dan vorig jaar.
    Super leuk!

    Maar goed dat je een creatieve juf bent, want het is zo te horen heel anders dan hier.

    He have fun daar op Aruba en tot horens.

    groetjes Hilda

  • 30 Augustus 2008 - 09:21

    Linda:

    He zus,
    bedankt voor je kaartje! Kreeg hem vanochtend binnen, leuk! En wat een fantastisch mooi groen gestrept hemd heb je daar aan :) Nu nog een paar foto's van de andere hemdjes graag! Ik ga nu laatste boodschapjes halen voor het feest vanmiddag. Gaat grandioos worden met 50 gasten, mooi weer en 3 BBQ's! Ik suur je sowieso foto's en als we de video op dvd kunnen krijgen, komt die ook! Tot horens,
    kus Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 57214

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: