Laatste vakantieweek - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Laatste vakantieweek - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Laatste vakantieweek

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

16 Augustus 2008 | Aruba, Oranjestad

Dag mensen,

Mijn laatste week vakantie is bijna voorbij, maandag begint het harde leven voor mij!
Ik ben deze week een aantal keren naar school geweest.
Eerst een keer om met mijn lokaal te prutsen. Ik had al aardig wat schriften en methodes liggen, wat best luxe is voor hier! Het lokaal is kaal en ik ben begonnen met posters ophangen en de tafels in groepjes te plaatsen. Ik heb maar 13 kinderen in de klas, dus er is mooi genoeg ruimte.
Daarna heb ik een hele dag vergaderd met mijn parallel collega´s. In mijn ogen hadden we dat werk ook wel kunnen verrichten in een uurtje of 3, maar ik heb van 9 tot 4 uur op school gezeten. En geen eten mee, want ik had verwacht sneller klaar te zijn..
Een dag later weer naar school geweest, maar dan op mijn eigen schooltje )de dependance in Ayo).. Ik dacht echt dat ik de route goed in het hoofd had, maar ik raakte behoorlijk verdwaald! Ik heb de meest prachtige dingen onderweg gezien, het blijft ongelooflijk als je ineens een leguaan de weg ziet oversteken, maar na 20 minuten rondrijden was de lol er wel wat vanaf! Ik zou even aan de kant gaan voor een auto omdat ik zo zoekend rondreed, en ineens zag ik dat het mijn collega was. Ze vroeg of ik verdwaald was, JA DUS hahaha.

Deze week heb ik rondgereden in een Jeep. Elke ochtend was het weer een strijd tussen die auto en mij. Ik heb elke ochtend gewonnen, maar hij maakte het me soms knap lastig. Niet willen starten, uitvallen of er ineens vandoor schieten (dat laatste was lichtelijk eigen schuld, maar als ik niet goed op het gaspedaal drukte viel hij uit).
De foto’s van de Jeep en mij komen er nog bij!
Sinds vandaag, zaterdag, heb ik een nieuwe auto. Een kleine gele suzuki. Erg blij mee, het is weer een automaat en dat rijdt hier wel erg prettig, en hij doet ook nog wat IK wil. Geweldig!

We hebben een middag met een groep gezwommen in de zee en op strand gelegen. Een wedstrijdje zwemmen verloren van Hermen, maar binnenkort wil ik revanche!
Daarna lekker in de branding gezeten (klein beetje verbrand) tot Hermen ineens iets oppakte van de grond. Nou ben ik sowieso niet iemand die graag door van die groene slierten loopt dus ik loop een paar meter en vanaf daar ga ik zwemmen. Ik loop alleen het stuk waar zand is. Maar Hermen pakte dus iets op, het bleek een enorme slak te zijn. Zo groot als een vuist. Geen huisje, gewoon een glibberige slak. Zijn koppie bewoog en ik vind het verschrikkelijk vies. Nu dus helemaal niet meer te ver lopen in het water dus!!

Donderdagavond ben ik met Ilse wezen zwemmen in een zwembad. Een echt 25 meter bad! Heerlijk. Ik heb een training gevolgd van mensen die een dag eerder hadden getraind. Best pittig, maar wel lekker om wat gedaan te hebben. Ik wil wat vaker gaan zwemmen, maar eerst moet er wat ritme in mijn dagen komen.

Wat ik ook erg leuk vond was dat Linda mij onverwacht belde. Ik heb de hele avond met een smile rond gelopen. Wat een verrassing zeg!
Ze komt als alles goed gaat in het volgende jaar langs, superleuk!
Volgende week komen Nynke en Gerard al, wat natuurlijk ook erg leuk is. Heb zo’n zin om hier alles aan iemand te laten zien!

Ik heb ook nog geen moment heimwee gehad. Natuurlijk komt dat ook omdat ik het erg druk heb gehad en ik echt van het ene gedoe naar het volgende gedoe gereden heb, maar ik voel me hier enorm op mijn gemak. Iedereen is aardig en wil alles voor je doen, en het maakt niet uit hoe je eruit ziet of hoe je doet. Geweldig.
Ik zit nog elke dag in mijn auto en dan zing ik even voor mezelf (uiteraard enorm hard en vals) “Ik woon hier, ik werk hier, dit is mij Aruba”! Soms moet ik het even hardop horen.

Vanavond gaan we naar een fullmoon party bij Havana, iedereen moet in het wit. Volgende week volgen vast de foto’s. Heb er in ieder geval erg veel zin in!
Bedankt voor alle reacties en mailtjes..

En nogmaals, ik kan geen smsjes ontvangen en versturen. Tenminste niet uitwisselen met Nederland. Het is dus geen desinteresse, maar het kan gewoon niet… Sorry!


  • 17 Augustus 2008 - 07:54

    Ina En Gerard:

    Hey Marjon!
    Wat een verhaal weer zeg!
    Heel veel succes volgende week!
    Liefs Ina en Gerard

  • 17 Augustus 2008 - 10:27

    Martine:

    Hey vriendinnetje!

    Wat een belevinissen weer... Morgen de grote dag! Dan begint je werkleven op Aruba! Spannend hoor!

    Heel veel plezier en succes!

    Liefs, Knuffel!!

  • 17 Augustus 2008 - 10:43

    Nynke:

    Bijna zijn G en ik op Aruba!!!!!!!!!!!ik heb er zin in!!!! Je verhaal klinkt weer goed, en fotos zijn weer super tof! :) Werkse morgen! en tot heeeeeeeel snel! dikke knuffel

  • 17 Augustus 2008 - 12:38

    Ilse:

    hey!!!

    klinkt allemaal weer veel te mooi en de foto's zijn ook erg leuk!!!
    heel veel succes volgende week met werken!!!
    dikke tût ilse

  • 17 Augustus 2008 - 18:24

    Sander:

    Hey Marjon,

    Elke keer lees ik je verhaal met veel plezier. Ik ben blij dat het allemaal zo mooi verloopt.

    Liefs Sander...

  • 17 Augustus 2008 - 18:45

    Liesbeth:

    Wow Mar, zou graag even bij jou kijken. Ik ben gewoon jaloers op Nynke em Gerard! Wat heerlijk dat je zo geniet van het leven op Aruba! En die jeep.... helemaal te gek. Jammer dat ie niet zo goed naar jou luisterde. Maar misschien is die gele Suzuki ook wel leuk.
    Voor morgen.. heel veel succes met je klasje!!

    Dikke kus en knuffel

  • 17 Augustus 2008 - 18:49

    Jeltsje:

    Oh, Marjon, wat weer een heerlijk enthousiast verhaal.De vrolijkheid spettert er van af.En straks ook in je werk!Dan wordt het een pracht jaar!Succes, groetjes en dikke ruut!

  • 17 Augustus 2008 - 22:34

    Yolanda:

    Arubaanse meid!!
    Wat heb je toch alweer een boel mee gemaakt.
    Maar alles nog lekker poco,poco?
    Ik zie je al scheuren in een gele bananen auto maar wel in een goed merk ;-) .
    Voor maandag heel veel plezier met de kennis making van de kindertjes die net zo zenuwachtig zijn op jou als jij op hun.

    Tot mails,
    dikke kus
    Yolanda ( en ook de groetjes van Leo en Rik)

  • 19 Augustus 2008 - 16:19

    Linda:

    He zus! Toffe foto's en leuk verhaal! Ik vind die beesten wel wat creepy! Ik hoorde van mama dat je eerste dag erg goed verlopen was! En nu maar die papuataal leren ;) Volg je de waterpoloërs wel? Die gaan voor goud, snap niet dat ík niet mee gevraagd ben! Ik zwem toch veel sneller..?! Nou we proberen binnenkort eens te bellen via msn, moet ik even die koptelefoon installeren! Werkse en tot sinas,
    kus Linda

  • 24 Augustus 2008 - 12:28

    Edith:

    Heeeey Buuvie,

    Nou je beleefd weer van alles daar haha prachtig! En hoe was je eerste week an der arbeit? Haha heeeel goed van je een gele auto, die zijn het mooist ;) Nou heel veel succes daar en succes met alles en geniet er lekker van! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 57210

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: