De eerste week - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

08 Augustus 2008 | Aruba, Oranjestad

Ik had al een heel stuk getypt de vorige keer, maar de accu was op blijkbaar en hij floepte ineens uit.. Die wereldstekkers zijn nogal een gedoe hier..:S
En die van de Hema werkt dus niet met geaarde stekkers.. jaja ik wordt er bijna technisch van!

Deze week stond geheel in het teken van alles regelen. We moesten een ziektekostenverzekering afsluiten, inschrijven op Aruba, bankrekening openen, naar het gasbedrijf, naar het waterbedrijf en het elektriciteitsbedrijf en het pensioen moest geregeld worden.
Ik dacht dat ze hier niet heel bijzonder hard werkten (hoor je van iedereen), maar dat is mij niet opgevallen. Hun systemen zijn alleen in mijn ogen compleet onlogisch. Bijvoorbeeld bij het inschrijven. Je staat ontzettend lang in de rij om je te kunnen inschrijven (totaal verkleumd, de airco staat hier bij zulke instellingen rond het vriespunt volgens mij!), ben je aan de beurt en ingeschreven, moet je in een andere rij om te gaan betalen. Vijf gulden om precies te zijn. Dat is nog geen 2 euro…
Je kan dus maar 2 instellingen bezoeken op 1 dag, alles gaat poco poco :)
Verder hebben we maandag te horen gekregen naar welke scholen je gaat en ik ga naar een school in Paradera.

Op maandagavond waren we naar een strandtent genaamd Havana en daar hebben we met ons SKOA groepje gegeten. Heel gezellig. Vervolgens werd er een film gedraaid op het strand waar wij voor lagen met onze ligbedden. Stel je voor: ligbed, palmbomen, nog aardig fijne temperatuur en dan voor 5 gulden een film kijken. Super!

Woensdag hebben we de laatste dingen geregeld voor het huis (gas, elektr. en water) en wat rond gereden op het eiland. We zijn even langs mijn school gereden en de deuren stonden open! We zijn even binnen wezen kijken en ik heb kennis gemaakt met mijn directrice. Heel aardige mevrouw! Ik heb meteen een nieuwe afspraak gemaakt om het lokaal te gaan bekijken. Spannend!!!

Donderdag ben ik wezen kijken op mijn school en heb ik kennisgemaakt met collega’s. Ik krijg een klas van ongeveer 13/ 14 kinderen. Op mijn school (een dependance) is een groep 7, een groep 8 en een kleuterschool. Ik krijg mijn eigen klas en het is een vijfde klas (groep 7). Het is zo bizar om vanaf je school om je heen te kijken en palmbomen en rotsen om je heen te zien.

Alles is hier best goedkoop. Uit eten en drinken voor omgerekend 7 euro etc. Alleen als je berekend hoeveel we gaan verdienen dan denk ik dat het in verhouding ongeveer hetzelfde is.

Verder kan ik nog wat bijzonderheden vertellen die me zijn opgevallen of die ik gezien heb deze week:

- De leguanen lopen hier vrolijk over het gras, grappig gezicht!
- De wc’s spoelen heel vreemd door, er komt wat water bij en ineens wordtie leeg geslurpt!
- Ik heb pelikanen gezien die voor onze neus het water indoken!
- De kleding is heel minimaal. Het liefst moet je bil eronder uit steken en je decolleté moet geheel zichtbaar zijn. Hmmmm….
- Het maakt niet uit met hoeveel alcohol je achter het stuur kruipt, als je maar je rijbewijs bij je hebt.
- Iedereen wil je hier helpen. Je kan rustig iedereen bellen en overal vragen stellen!


Binnenkort gaan we ons opgeven voor een cursus papiaments en we gaan proberen een eigen auto te huren voor langere tijd. Genoeg te doen nog!
Verder ben ik zeer nieuwsgierig naar jullie!

Lin, wanneer begin jij ook alweer met je nieuwe baan? Of was je deze week begonnen? (volgens mij wel, dus hoe was je eerste week??) En San is nog niet begonnen toch?
Nynke, hoe is het met je moeder?? En hebben jullie al tickets enzo?
Elly, gaat het goed met Lieke Marit en Tim Yarne? En hoe staat het met de huisplannen? En kun je me even je adres mailen?
Jel, hoe gaat het met golfen? Heb je al nieuwe handicap?
Bianca, laat je me snel weer eens horen hoe het met je is? Binnenkort heb ik weer eigen internet dan kunnen we weer even ouderwets kletsen en gedichten maken:P

Mama, succes met je eerste werkdag! (ex-collega’s van de Paadwizer ook!)
Papa, werkse en we bellen snel eens via msn of zo hoor!

Ik laat snel weer wat van me horen!

Ps. Ik kan geen berichten meer op oude nummer ontvangen. Ik heb die simkaart er bijna nooit meer in en als ik dat wel doe ontvangt hij geen oude berichten.. Sorry!

Dikke kus Marjon


  • 08 Augustus 2008 - 19:23

    Linda:

    Haha na elke dag op je site kijken toch een berichtje! Maar dat had je tijdens het chatten al gezegd! Bedankt voor de foto's, leuk om te zien! Het lijkt wel een achterstandsschool hoor! Weer eens wat anders dan die digitale borden van nu! Ach nostalgisch heet dat toch?! Hang je er maar wat op van Robbie Williams ofzo!
    Kus Lin

  • 08 Augustus 2008 - 21:24

    Liesbeth:

    Toch nog even snel de computer aangezet en ja hoor...een verhaaltje van jou! Super. Ik had al het een en ander gehoord over je school maar nu heb ik ook de plaatjes. Leuk dat je een eigen groep krijgt em wat voor een!! Een groep met maar 13 kinderen, dat is even luxe! Jij hebt nog een week om je voor te bereiden en om het lokaal wat "op te leuken." Veel succes met alles.
    Knuffel en kus van ons.

  • 09 Augustus 2008 - 11:27

    Martine:

    Wat een verhaal weer, super dat je ons hier zo op de hoogte houdt..

    Ik heb vanmorgen een paard uit de sloot gered! Is weer eens wat anders... :-p

    X

  • 09 Augustus 2008 - 16:30

    Vera:

    Hey Marjonneke!

    Je verhaal komt al in de buurt van mijn stukkieslengte! ;)

    Maar klinkt allemaal super hoor daar! Ben heel benieuwd hoe het zal gaan als je met werken gaat beginnen!

    Ik ben inmiddels verhuist naar het hotel en verhuis hopelijk woensdag of donderdag naar m'n nieuwe staff house! Dus helaas zal ik je nog niet snel op msn spreken...:(

    Heel veel succes en plezier!

    Kus

  • 09 Augustus 2008 - 17:19

    Bianca:

    Hey Marjon!

    Wat een leuk stukje heb je weer geschreven. Je hebt al heel wat geregeld zo te horen!

    Klinkt allemaal erg tropisch, om jaloers op te worden!

    Ik hoop snel weer wat van je te lezen. Heel veel succes en geniet van je laatste week 'vrij'!

    xx Bianca

  • 09 Augustus 2008 - 18:36

    Liesbeth:

    Marjon vroeg of ik het volgende aan jullie door wilde geven. Iedereen die smsjes verstuurt naar Marjon of die ze hoopt te ontvangen:
    het lukt Marjon niet om berichten te versturen en ze kan berichtjes van ons niet ontvangen. Jammer. Gelukkig loopt het contact via de telefoon en deze site wel goed. Hopelijk lukt het straks nog beter als je internet hebt. Is het zo goed verteld, Marjon? Doei en een dikke kus van ons.

  • 09 Augustus 2008 - 19:51

    Jeltsje:

    Wat leuk zo snel al weer iets van je te horen.Heerlijk zo'n strandleven!Dus je hebt een vaste groep en geen inval? Och, Marjon neem nog een weekje vakantie, geniet en dan succes met je werk!Lieve Marjon, ik mail wel tussendoor.dikke tuut. Oh ja,kom je zondag eten?Reken op je.

  • 10 Augustus 2008 - 16:26

    Marjon:

    Zoals mijn moeder dus al zei kan ik geen smsjes ontvangen of versturen.. ze komen om een of andere vage reden niet aan. Wil je me bereiken kun je wel bellen en mailen, maar ik kijk dus niet elke dag op internet..
    groetjes Marjon

  • 11 Augustus 2008 - 14:35

    Yolanda:

    Tjee zeg wat een geregel, maar dan heb je ook wat!!!
    En wat een mooi paleisje heb je idd.
    Ik heb het telefoon nummer met +2977404476 opgeslagen in mijn telefoon.
    Ik vind het erg leuk om op deze manier toch nog even wat van je te vernemen.
    Succes met je nieuwe klas en wanneer begint de pret daar in Aruba?
    En uh POCO POCO he meid.
    xxx en dikke knuffel uit Nederland.
    Liefs Yolanda

  • 13 Augustus 2008 - 19:36

    Martine:

    Miss Vermeulen,

    Wat heb je een leuke foto's geplaatst! Ben benieuwd hoe je lokaal eruit ziet naar de herinrichting :-)

    X

  • 15 Augustus 2008 - 20:29

    Linda:

    He Zus, leuke foto's! Je ziet er chic uit, echt Arubian style? Hihi! Nou succes maandag op je 1e schooldag poepie! Kus Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 57220

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: