New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu New York, New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

New York, New York

Blijf op de hoogte en volg Marjon

26 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Het is alweer veel te lang geleden dat ik wat getypt heb. Volgens mij begin ik elk verhaal zo. Soms duurt het lang omdat ik niet veel te vertellen heb en soms omdat ik juist zoveel te vertellen heb dat ik bijna niet weet hoe ik moet beginnen.

Ik heb nu 2 vakanties achter de rug en mijn nieuwe schooljaar is begonnen en over een kleine week ga ik verhuizen. Te veel om in 1 x te vertellen dus ik begin met vakantie 1 en het is de bedoeling dat de volgende verhalen vrij snel volgen.
Deze zomer kreeg ik bezoek krijgen van Vera en samen zijn we naar New York gegaan.

Eerst kwam Vera een paar dagen bij mij. We hebben wat rond gereden op het eiland en we hebben veel op het strand gelegen. Heerlijk.
Woensdag begon onze reis naar New York. We kwamen ’s nachts aan en hebben een taxi gepakt naar ons hostel. Omdat het donker was konden we niet veel zien. Het hostel was een verschrikking. We hadden wel een eigen .. kamer wilde ik zeggen, maar ik bedoel een hokje. Er zat geen dak op, dus je hoorde alles van iedereen. Ook de lichten bleven aan. Maar goed, je vindt toch niks anders en we zouden er ook alleen maar slapen. Ik vond het net een koeienstal.

Donderdag zijn we meteen goed op pad gegaan. We gingen naar Brooklyn Bridge. We zijn naar de overkant gelopen en konden het vrijheidsbeeld zien liggen. Geweldig om hier eens in het echt te zijn! Daarna zijn we naar de ferry gelopen die naar Staten Island ging. Daardoor kwamen we heel dicht langs het vrijheidsbeeld en konden we mooie foto’s maken. We zijn er niet op geweest want we zagen vanaf de ferry al dat er enorme rijen stonden en we hadden het nu ook al mooi gezien.
Na dit boottochtje zijn we richting Ground zero gegaan. Er werd volop gebouwd. Een raar idee dat daar al die mensen hebben gerend voor een hun leven. We konden naar het Memorial Centre waar je 2 grote watervallen naar beneden ziet waar de Twin Towers hebben gestaan. Daarom heen alle namen van de slachtoffers. Heel indrukwekkend.
Hierna zijn we nog door gelopen naar Wallstreet. Dat vond ik niet zo heel bijzonder, maar ja financiële dingen heb ik niet zo veel mee haha.
’S avonds zijn we naar Times Square geweest. Wat een drukte en wat een indrukken. Super leuk om ook dit eens in het echt te zien.

Vrijdag zijn we naar Rockefeller Centre gegaan om daar naar Top of the Rocks te gaan. Je hebt een schitterend uitzicht over New York. We konden Central Park zien liggen en bijvoorbeeld het Empire State building. In de avond hebben we een rondje China Town gedaan, stelde niet veel meer voor. We hebben lekker gegeten in Little Italy.

Zaterdag gingen we naar Central Park. Wat een enorm gebied. Voor we er aan kwamen, liepen we langs het gebouw waar John Lennon werd dood geschoten. Was niet zoveel aan te zien. Maar in het park zagen we het grote mozaïek van Imagine. Druk met toeristen natuurlijk. We hebben een wandeling langs een meertje gemaakt. Wat een rust in zo’n grote wereld stad. Heerlijk even!

Op zondag zijn we naar Grant Central Terminal geweest. Voor mij niet zo bekend, maar Vera kende het van een aantal films. Mooi gebouw, heel hoog en wederom enorm veel mensen.
We zijn ook naar de St Pauls kerk geweest. Deze kerk staat vlak naast Ground Zero en daar hebben veel hulpverleners even gerust tijdens een 12 uur diensten. Er hingen veel brieven over mensen die zijn overleden tijdens 9-11. Ook zag ik veel foto’s en andere dingen die herinnerden aan wat daar allemaal is gebeurd. Ik vond het heel indrukwekkend en had gewoon een brok in mijn keel toen ik er rond liep.

Maandag zijn we naar Harlem geweest en hebben wat rond gelopen op de universiteit. (Colombia Uni). In de avond hebben we in The Bronx een wedstrijd gezien van de New York Yankees. Heel leuk om mee te maken. Te zien dat er vanalles zit, opa’s met kleinkinderen, jonge mensen, oude mensen etc. De sfeer was erg goed. Helaas vond ik honkbal niet zo erg leuk, want het duurde me allemaal erg lang. Na een dikke 2 uur hadden we het wel bekeken en gingen terug naar het hostel om de volgende dag terug naar Aruba te vliegen.

Een geweldige vakantie, New York is fantastisch en ik zou zo weer eens terug willen. We hebben enorm veel gezien, maar er was nog veel meer te doen. Wel een beetje gewinkeld, maar dat zou de volgende keer ook nog wel een stukje beter kunnen haha!

Liefs Marjon

ps, als je dit toch leest, zet er dan ook even een (korte) reactie onder. Dan weet ik ook dat je dit hebt gelezen:)

  • 26 Augustus 2012 - 21:07

    Linda:

    Gelezen hoor!

  • 27 Augustus 2012 - 08:11

    Nynke:

    Hi!

    Klinkt goed allemaal weer. Wat zie je toch super veel zo! Succes alvast met verhuizen straks! Ben benieuwd naar waar de volgende trip heen gaat :).

    Liefs!

  • 27 Augustus 2012 - 22:24

    Jeltje:

    2
    7 augustus2012 door jeltje
    Zo'n mooie vakantie geweldig en wat heb jij al veel gezien. Nu maar weer werken voor de volgende
    trip. Succes met de verhuizing, zal ik je even helpen? Groetjes en XX jeltje

  • 03 September 2012 - 13:05

    Nel :

    Hé, je verslag gelezen hoor!
    Nu krijg ik nog meer zin om naar NY te gaan. Moeten we toch maar hard gaan sparen dus.
    Kloppen we voor tips bij jou aan.
    groetjes, succes met je werk en de verhuizing.

  • 03 September 2012 - 22:57

    Liesbeth:

    NY staat vanaf nu dus ook op mijn lijstje. Dat wordt zo langzamerhand wel heel lang. Nu het geld nog...
    Wil alleen een ander hotel! Moet wel lukken, toch?
    En een paar goede schoenen komen ook van pas, begrijp ik!

    Veel plezier in je nieuwe huis!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Terug naar Aruba

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2013

Ecuador

25 Maart 2013

De hele familie compleet

19 Maart 2013

Linda op bezoek

02 Maart 2013

Eiland hoppen

19 Januari 2013

Cuba, rum en sigaren!
Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 57224

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: