Bijna einde schooljaar.. - Reisverslag uit Noord, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Bijna einde schooljaar.. - Reisverslag uit Noord, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Bijna einde schooljaar..

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

30 Juni 2012 | Aruba, Noord

Goedemorgen,

Het is weer eens zo’n morgen waarvan ik dacht dat ik zou gaan uitslapen, maar gewoon om 7 uur klaar wakker ben. Door het licht, druk hoofd etc.
Dus wat kun je dan beter doen dan maar een laatste stukje schrijven voor de site.. Euh voor ik naar Nederland ga natuurlijk. Jullie zijn nog niet van mij af.

Ik had al verteld over mijn nieuwe huisje. Vanaf 1 september heb ik een nieuw huis. Hij staat in Seroe Blanco. Een stukje verder van Noord en Palm Beach af, maar nog steeds prima te doen. Het huis ziet er heel netjes uit, en ik heb mijn eigen stukje “buiten”. Wat ik heel prettig vind. Ik heb zelfs al een bbq gespot haha.
En ik heb een slaapkamer over, dus dat is erg lekker als er logés komen.
Ik had alleen nog geen woning voor tussen mijn vakantie in Nederland en 1 september, maar ook dat is nu gelukkig geregeld. Ik hoef dus niet overal te gaan logeren. En aangezien ik op zondagavond weer terug kom op het eiland en maandagochtend alweer vergadering heb, is het ook wel prettig als ik mijn eigen plekje heb om weer even te acclimatiseren.

Verder heb ik te horen gekregen dat ik op deze school kan blijven werken. Ik hou ook mijn eigen lokaal en krijg weer een derde klas volgend jaar. Mijn parallel gaat de 6e doen, en nu komt Kim in de andere 3e klas. Dus dat is ook prettig.

We hebben nog 2,5 schooldag te gaan, dus er wordt al druk gepoetst. Ik ben ook al een tijdje bezig met opruimen, want in de jaren hiervoor is er enorm veel spul opgeslagen in het lokaal. En aangezien ik nu heel goed weet wat ik wel en niet nodig heb tijdens het schooljaar, kan ik enorm veel troep weggooien, fijn!!

Ik heb dit jaar voor het eerst een communie meegemaakt (mede georganiseerd). Wat soms vrij lastig was, aangezien ik geen idee had waar we mee bezig waren soms. Het was erg lastig en veel werk en ik heb nog nooit zoveel dagen achter elkaar in de kerk gezeten.
Maar de dag zelf was erg geslaagd. De kinderen zagen er prachtig uit in hun jurkjes en mooie pakken. Ze hebben erg hun best gedaan en ook de ouders waren allemaal tevreden.
Daarna hadden we 20 minuten om de kroeg in te duiken, want dan zou Nederland hun eerste EK wedstrijd spelen. Nou ja we weten allemaal hoe dat is afgelopen dus daar zal ik verder maar geen woorden meer aan wijten :)

Nog een klein stukje over mijn auto (als ik alles altijd zou noteren zou het bijna een vaste rubriek kunnen worden)
Ik reed laatst in de avond naar huis. Vlak voor ik thuis was hoorde ik een enorme knal en voelde ik iets op mij. Even dacht ik nog dat ik beschoten werd, maja dat was toch wel wat te raar. Trillend van schrik ben ik naar huis gereden. Voor het huis kwam ik erachter dat ik onder de glasscherven zat. Gelukkig kon ik het meeste van me af kloppen en de rest ging er onder de douche wel af.
Wat bleek? Mijn linker buitenspiegel was ontploft. En aangezien ik met de ramen open rijd, was alles op mij gekomen. De volgende morgen zag ik een grote scherf op de bijrijders stoel liggen. Die was dus langs mij heen geschoten. Wat een geluk dat het nog zo is afgelopen. En weer een raar autoverhaal erbij..
Mijn auto rammelt al heel lang… Maar de laatste tijd begon hij er ook bij te tikken. De enige oplossing die ik nog kon verzinnen was mijn muziek harder te zetten. En dat hielp best goed. Tot ik hem naar de monteur bracht voor een kleine beurt. Die ontdekte dat het getik de lagers waren en dat die vervangen moesten worden. Eerste bak geld. En owja, zijn linker onderarm (lowerarm) en iets met zijn ballen was ook niet goed (moest ook vervangen worden, tweede bak geld).
Mijn auto zou een naam moeten hebben, want hij wordt telkens menselijker. Eerst had hij al schoenen (remschoenen) nu onderarmen en ballen.. ik weet het niet..
Maar goed. Ook die zijn ondertussen vervangen dus hij rammelt en tikt een stuk minder!

Over een week komt Vera al hier. We gaan samen een kleine week naar New York. (owja ik ben ook thuis bezig met uitzoeken enzo.. en heb al van alles weggegooid en in dozen gedaan… en ineens kwam ik erachter dat ik per ongeluk de tickets naar New York en terug ook heb verscheurd en weggegooid. Oeps…!!! Gelukkig kreeg ik bij American Airlines nieuwe tickets.. aj aj aj!)
En na ons tripje New York hebben we even tijd om hier nog te relaxen, en dan vliegen we 22 juli naar Nederland. Wel met ander vliegtuig want ik ga met Arke en Vera met KLM. We komen 23 juli aan.. Helemaal zin in. Het lijkt dat hoe dichter het bij komt, hoe meer ik iedereen begin te missen.

Nou mensen, ik denk niet dat er voor mijn vakantie in Nederland nog een nieuw stukje komt, dus ik wens iedereen bij deze een hele fijne vakantie. Geniet er van!

Dikke kus Marjon


  • 30 Juni 2012 - 11:56

    Vera:

    Oh ik kan niet wachten tot ik over een weekje in het vliegtuig stap! Uiteraard kan me de vliegreis gestolen worden, maar het idee 2 weken op vakantie te gaan : Jeeeej! :D

    Ik ben vandaag vast beetje spulletjes bij elkaar aan t zoeken zodat ik volgende week zaterdag de laatste dingetjes kan kopen! Zo begint de vakantie pret nu al vast een beetje!

    Jij veel succes met de laatste opruim dingetjes op school en tot OVER EEN WEEKJE :D

    Liefs Vera

  • 30 Juni 2012 - 14:06

    Grietje:

    Ziet er leuk uit je nieuwe huis! Succes met de laatste loodjes en geniet lekker van je vakantie!


  • 01 Juli 2012 - 21:36

    Liesbeth:

    Heb genoten van jouw verhaal.
    En die auto.......schrijf er een boek over. Wordt vast een best-seller!

    Jij nog even naar New York met Vera (en ja de goede raadgevingen volgen nog wel...), ik nog een paar weekjes werken en dan kom je gezellig naar Dokkum. Heb er erg veel zin in!

    Veel succes met poetsen, opruimen, pakken enz. en tot 23 juli!

    Liefs, Liesbeth xx

  • 02 Juli 2012 - 11:33

    Nel :

    Hé Marjon, volgens mij heb jij heel wat beschermengeltjes rondom je!!!
    Wat een mazzel heb je steeds bij alles wat je overkomt/beleefd.
    Je krijgt straks vast heel wat tips en raadgevingen mee van je pa & moe als je in Dokkum bent.
    Nog even hard werken dus maar dan genieten van N.Y.en je tijd in Nederland.
    Goede reis, en de hartelijke groetjes van ons

  • 14 Juli 2012 - 21:57

    Ben:

    hoi Marjon,

    Je nieuwe huis ziet er prima uit. Ook fijn dat er een extra slaapkamer is. Kunnen Liesbeth en ik begin volgend jaar een paar weken bij je logeren.
    Beetje overwinteren.
    Heb ondertussen je eerste berichtjes over NY gelezen. Leuk al die dingen die je daar doet. Ondanks dat ik er nog nooit ben geweest, herken ik veel uit boeken, die ik gelezen heb, of films die gezien heb.
    Nog veel plezier in NY, en tot gauw op schiphol

    groeten ben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Noord

Terug naar Aruba

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2013

Ecuador

25 Maart 2013

De hele familie compleet

19 Maart 2013

Linda op bezoek

02 Maart 2013

Eiland hoppen

19 Januari 2013

Cuba, rum en sigaren!
Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 57215

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: