Eiland hoppen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Eiland hoppen - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen

Door: Marjon Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Marjon

02 Maart 2013 | Bonaire, Kralendijk

Even wat achterstallige verhalen…
Papa en mama zijn hier nu en Linda is nu weer twee weken thuis in Nederland. Maar voor zij allemaal kwamen ben ik nog een weekend naar Bonaire geweest met Kim.
En daar had ik nog niets over geschreven dus dat moet nu eerst maar eens gebeuren!

We hadden een lang weekend in verband met Betico Croes dag. Op vrijdag vertrokken we naar Bonaire. We vlogen via Curaçao maar toch ben je er supersnel.
Geland op Bonaire zochten we snel een taxi. Die bracht ons naar onze “bungalow-achtig-iets”. De taxichauffeur wist niet waar het was, dus dat was op zich al wat verdacht. Aangekomen bleek er niemand aanwezig te zijn in de receptie. Gelukkig deed de telefoon van Kim het meteen, dus die kon bellen.

De vrouw wist niet dat we zouden komen of dat we een reservering hadden. Heel slordig. Ze stuurde alvast een schoonmaakster om ons in een woning te laten. Het bleek dat de airco stuk was. Met een vaag verhaal over dat de onderdelen in bestelling waren (hmm maar ik had dit verhaal ook al gelezen op zoover en toen waren de onderdelen ook al in bestelling, bijzonder dus).
Ook bleek dat we ver weg zaten van het dorpje, gelukkig konden we met de beheerster mee rijden naar Kralendijk. Daar hebben we wat gegeten en rondgelopen en uiteindelijk een taxi terug genomen.

De volgende dag hebben we de huurauto opgehaald en hebben we een rondje over het eiland gedaan. Eerst langs de zoutpannen. We zagen roze water, slavenhuisjes (met prachtig uitzicht, maar dat mag ik vast niet zo zeggen), een grappig strandje. Vervolgens gingen we verder en hebben in een ander dorpje wat gedronken.

Er was ons gezegd dat we het national park niet in mochten met onze huurauto. We reden er toch even naar toe. Ze wilden ons wel doorlaten maar we moesten dan binnen 1,5 uur bij de uitgang zijn. En dat koste dan 50 dollar. We besloten dat we dat geld dan liever anders zouden uitgeven. Via nog een uitkijkpunt zijn we teruggereden.

We vonden een winkel met AH producten. Feest dus! Ontzettend duur, maar zo fijn om even vertrouwde dingen te zien!! Op de pier van Karels Bar hebben we wat gedronken en zagen we een schildpad langs zwemmen. Het water is er denk ik nog iets meer helder dan hier. Super mooi!

Uiteindelijk een hapje gegeten, en de volgende dag moesten we om 10 uur al de huurauto inleveren. We zijn daarna naar een strandje naast het vliegveld gaan liggen tot we moesten inchecken. We moesten er wat vroeger zijn, omdat de vlucht vroeger zou gaan. Uiteindelijk vertrokken we nog later dan de oorspronkelijke tijd. Dus dat was saaaaai. Op dat vliegveld is echt niks te beleven en er werd ook niets gezegd, dus we hadden geen idee hoe lang de vertraging zou zijn. Is niet fijn!

Zondagavond kwamen we terug en maandag natuurlijk weer aan het werk. Linda kwam woensdag aan, maar ik las onder mijn vorige verslag dat Linda dat stuk zou gaan schrijven. Dus Lin, ik kijk elke dag in mijn ingekomen stukken! :)
Prettig weekend!

X Marjon

• 08 Maart 2013 - 22:00

Liesbeth:

Ben ik de eerste die reageert?! We hebben gisteren net afscheid genomen van jou en je prachtige Aruba. We hadden een tussenlanding op Bonaire maar het was helaas al donker. Bovendien konden we het vliegtuig niet uit.
    Gezien de foto's lijkt Bonaire mij ook wel een aanrader. Maar ja, dan wel in een ander "hotel!" Was zo'n slavenhutje geen idee? Lekker dicht bij het strand in ieder geval.

• 09 Maart 2013 - 18:47

Jeltje:

Hoi marjon, nou dat was even een hink-stap sprong.maar wel een vluggertje. Maar goed nu heb je de ABC eeilanden gehad. Heb je nog meer in je hoofd? Gr. en goed weekend!! X Jeltje