Het goede leven - Reisverslag uit Noord, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Het goede leven - Reisverslag uit Noord, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Het goede leven

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

25 Maart 2012 | Aruba, Noord

Even een korte update.
Het is lang stil geweest vanaf hier dus ik zal gauw vertellen hoe het gaat.

Ik heb nog steeds de derde klas, en daar ben ik erg blij mee. Niet dat het altijd leuk en gezellig is, maar ik heb toch een bepaalde band met de kinderen en ik vind het heel jammer dat ik na de paasvakantie toch echt weg moet dan. Maar je weet natuurlijk nooit hoe het loopt dus ik blijf hopen dat ik mag blijven en het jaar mag afmaken.

Volgende week weer rapportenavond, ben erg benieuwd hoe het deze keer gaat. Rapporten zijn af, en de ouders moeten het rapport komen halen en dan kan ik heel snel even praten met ze.

Vorige maand hadden we feest op school. Een soort fundraising. De avond heette FilipeFest en het was een soort songfestival. Het was een erg leuke avond… van de liedjes heb ik helaas niks meegekregen want ik zat eerst om de hoek kaartjes te verkopen en vervolgens stond ik achter de bar, waar het zo druk was dat ik alsnog niks zag.
Toch was het erg leuk en hadden we een topavond. Veel geld ook opgebracht dus dat was ook mooi meegenomen. Ik had eerst op school gewerkt tot 13.15, toen opgepast van 14.00 tot 17.00 en om 17.30 was ik weer op school. Om 00.00 waren we klaar, ik was dus redelijk gaar, net als mijn collega’s. Toen we na het opruimen op de stoeprand zaten stelde iemand voor om een afterparty te gaan doen met bitterballen en drankjes. Goed plan!
Dus wij naar een plaatselijk kroegje. Van de 8 collega’s waren er 3 zonder geld (waaronder ik) maar ze zeiden dat we wel konden pinnen. Wij lekker aan de snackjes en wijntjes maar toen we wilden afrekenen bleken we niet te kunnen pinnen. We zaten er met vreselijke lichtblauwe shirts aan, konden bijna niet genoeg geld bij elkaar schrapen (mijn bijdrage van 25 cent werd erg gewaardeerd). Dus toen het personeel wilde weten van welke school we waren hebben we de naam van de buurschool opgegeven hehehe.

Vorige week was het dia di hymno y bandera (dag van vlag en volkslied). Op zondag ben ik met allemaal vrouwen op een zeilboot geweest. Gezeild werd er niet door ons (daar is de kapitein toch voor???) maar wel veel lekkere hapjes en dat op een prachtige blauwe zee. Kan het leven beter?

Vrijdag hebben we waterspelletjes gedaan op school. Alle kinderen deden mee. Eerst moesten wij voor het eerst naar het zwembad in Savaneta voor zwemles en daarna konden ook mijn kinderen mee doen met de spelletjes.
Heel erg leuk en iedereen was zeiknat (leerlingen dan).

Na de dag gingen we met veel collega’s naar het strand. We hadden stoelen en een tafel en een collega kwam eten brengen.
Het was super gezellig, dus ik wil heel graag op deze school blijven!

En dan nog een andere mededeling.
De meeste mensen weten het al, maar voor de zekerheid nu dus nog op de site.
Ik blijf nog een tijdje op Aruba wonen. Ik zeg mijn huis in Nederland op en zoek hier half juli een ander huisje. In Nederland is er voorlopig geen kans op werk, en hier heb ik vast werk. Mijn leven is hier goed en dus heb ik besloten hier nog een tijdje te blijven…
In de zomer kom ik wel even naar Nederland en binnenkort ga ik boeken. Ik hou jullie op de hoogte.
Rustig aan in Nederland en ik hoorde dat jullie de zonnestralen die ik gestuurd heb ontvangen hebben!


Dikke kus Marjon

Ps de vorige keer kreeg ik amper reacties maar hoorde ik wel viavia dat jullie mijn verhalen lezen... Laat ook een berichtje achter :D:D

  • 25 Maart 2012 - 23:41

    Agnes Verduijn:

    Wat leuk dat je blijft, dan hoop ik je snel weer te zien.

  • 26 Maart 2012 - 06:29

    Ilse Van Dijk:

    vooruit ik vergeef het je dat je me hier alleen achterlaat:P

  • 26 Maart 2012 - 11:53

    Martine:

    Gelezen... ;-)

    Ik zal je van de week even langer mailen.

    X

  • 26 Maart 2012 - 18:31

    Yolanda:

    Echt super Marjon, wow en dan blijf je er nog langer ook !!!
    Wat een geweldig levendje moet jij wel niet hebben daar dat je deze keuze hebt gemaakt.
    Nu kan ik er bijna ook nioet meer omheen om je daar op te zoeken ;)
    Volg je hart en je pad en dan kiomt het allemaal goed , daar ben ik van overtuigt .

    Nou meis bedankt voor je vele zonne stralen en tot gauw :D

    xx Yo

  • 26 Maart 2012 - 19:37

    Liesbeth:

    Die duim, hé, die was voor de foto zeker. Dat meisje naast jou kijkt zó verbaasd!
    En, ik hoor net dat je voorlopig mag blijven op je school.Super!
    Veel plezier met je leerlingen en collega's.

    Liefs van ons XXX

  • 26 Maart 2012 - 19:55

    Vera:

    Jeeej weer een stukkie vanaf Aruba :D Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Zelfs zo erg dat je blijft! Zolang je maar wel zorgt dat je een huisje krijgt met een logeerkamer hahaha! Nou jah, eerst NY maar eens onveilig maken! ZIN IN!!

  • 26 Maart 2012 - 20:38

    Ben:

    Zon, zee, strand en leuk werk. Zou ook blijven.

  • 27 Maart 2012 - 08:09

    Nynke:

    Klinkt weer goed allemaal! Dapper hoor dat je gaat blijven. Aan de andere kant is je leven daar natuurlijk ook geniaal dus dan wordt de keuze weer een stuk makkelijker.. :)

    Liefs!

  • 27 Maart 2012 - 13:10

    Giny:

    Leuk om je verhalen te lezen. En groot gelijk heb je, om op Aruba te blijven. Hier is idd niet veel werk in het noorden iig.
    Leuke foto's ook!
    Veel plezier en wat mooi dat je in je klasje mag blijven.

    Groetjes Giny

  • 27 Maart 2012 - 19:34

    Grietje:

    He Marjon!

    Ook hier worden je updates gelezen ;) Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dus nog wat langer blijft. Heerlijk!

  • 31 Maart 2012 - 18:37

    Jeltje:

    Dit is wel een iet late reactie maar toch. Het is uit je verhalen te merken dat je het er erg naar je zin hebt en reg gezellige colllega's. Nou marjon ik begrijp dat je er blijft want hier is het niks. Alsmaar bezuinigen en grotere klassen met kinderen zonder rugzakje! Moeilijk.Vanmiddag nog gegolfd maar de wind maakte het wel koud, maar goed gekleed had ik het niet koud. Morgen gaan we weer. Ik spreek je wel weer. Liefs en XXJeltje

  • 01 April 2012 - 13:48

    Nel :

    door het sturen van je zonnestralen zijn we ontwaakt uit de winterslaap.
    Dus ook weer wakker genoeg om te reageren.(je oproep heeft wel succes hoor...)
    Op dit moment ben ik wel jaloers op je als ik lees over eten op het strand en zeiltochten enz.enz. Het is hier na de mooie dagen koud dus geen buitenweer meer.
    Nu je besloten hebt nog een poosje te blijven zullen er vast weer mensen zijn die een goede vakantiebestemming hebben gevonden. Dus krijg je het misschien weer druk met bezoekjes.
    Maar uit je verhalen begrijp ik dat jij je niet verveeld.
    Succes weer met al je werkzaamheden en tot je volgende verslag.

    Groetjes Nel en ook van Henk

  • 02 April 2012 - 19:24

    Oom Obe:

    Fijn dat je`t naar de zin hebt daar, wijselijk vertel je niet over al die zweetdrupjes die elke dag van je neus glijden in die warmte.
    Brr. Ik voel het nog! Tot later .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Noord

Terug naar Aruba

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2013

Ecuador

25 Maart 2013

De hele familie compleet

19 Maart 2013

Linda op bezoek

02 Maart 2013

Eiland hoppen

19 Januari 2013

Cuba, rum en sigaren!
Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 57219

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: