Zoveel te beleven en te doen - Reisverslag uit Noord, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Zoveel te beleven en te doen - Reisverslag uit Noord, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Zoveel te beleven en te doen

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

05 Februari 2012 | Aruba, Noord

Bij jullie schaatsweer en dat mis ik toch wel. Had wel paar dagen over willen komen om dat even mee te maken. Toch hou ik ontzettend van het temperatuurtje hier dus ik zal niet zeuren. (al zit ik wel wat over die 11stedentocht in, hoorde dat jullie morgen horen of it oan giet)
Om toch een beetje met jullie mee te doen, ben ik gewoon ontzettend verkouden geworden. (Was aan het oppassen bij Amerikanen in het Marriott hotel en die hebben de airco veeeeeeel te koud staan, kan ik blijkbaar niet meer tegen).

Ik was gebleven bij oud en nieuw.
We hebben eerst bij ons thuis gezeten. Suus en Sabine kwamen ook. We hadden oliebollen en roze champagne en we hebben spelletjes gedaan en wat tv gekeken. Vlak voor 12 uur zijn we naar Alto Vista gegaan en hebben vanaf de berg het vuurwerk bekeken. Het waaide enorm hard dus ik was soms wel bang dat het vuurwerk zou omvallen en richting ons zou gaan in plaats van de berg af. Gelukkig liep alles goed af en konden we nog wat gaan drinken bij Señor Froggs. Mijn oud en nieuw was dus geslaagd!

Op nieuwjaarsdag meegedaan aan de nieuwjaarsduik. Helaas was er geen unoxmuts meer voor ons, maar wel een heerlijk bakje snert. Hehe op deze manier wilde ik ook wel eens meedoen:)

Ilse kwam op bezoek, wat erg gezellig was. Ze logeerde bij mij en ik had een matras geleend zodat ze ook nog redelijk kon slapen. Helaas moest ik wel gewoon werken, dus iedere ochtend was ik weg. Ilse heeft zichzelf prima vermaakt door wandelingen te maken en soms bracht ze me naar school en dan had ze de auto. Ze heeft ook een ochtend gedoken, waar ik stik jaloers op was, maar helaas kon ik niet duiken en dat zal ik ook nooit kunnen. Dus accepteren en maar snorkelen bij Palm Island en Baby beach.
Elke middag hebben we dingen bekeken en zijn we naar stranden geweest. Ik was ineens weer lekker bruin en ook Ilse was eerst rood maar daarna aso bruin. Die heeft was de blits gemaakt in Nederland haha.
Jammer genoeg bleef Ilse maar een week dus moest ik haar weer afzetten bij het vliegveld.
Ilse, vond het echt super leuk dat je er was. We hebben erg veel leuke dingen gedaan dus ik vond het een groot succes!!

Verder ben ik met Amely en Suus naar de eerste optocht van carnaval geweest, de fakkeloptocht. Erg gezellig en leuk om te zien. De muziek en de sfeer maakt dat je helemaal klaar bent voor het carnaval.

Op mijn werk is het af en toe heel pittig. Toch wel veel leerlingen en ze zijn lang niet allemaal erg gemotiveerd. We zitten natuurlijk weer in carnavaltijd, wat de vorige keer ook vrij moeilijk was. Nu weet ik dat het vanzelf weer beter wordt, maar voorlopig zal het onrustig blijven.
De collega die ik vervang is weer gedeeltelijk terug op school. Ik hou voorlopig de klas, en zij doet extra werk en neemt af en toe kinderen uit de klas voor extra begeleiding. Dat is heel prettig. Dit duurt in ieder geval tot 5 maart, en daarna is het weer even afwachten hoe het verder gaat.

Mijn collega Marian is weer terug in haar klas na haar zwangerschapsverlof en daar ben ik heel blij mee. Nu hoef ik niet meer alles te regelen voor 2 klassen, maar we kunnen weer overleggen en samen beslissen. En ik kan het erg goed met haar vinden dus ik was sowieso erg blij dat ze er weer is!

Ik ben met Suus naar een concert van Don Omar geweest. Van die liedjes Dale don dale en danza kuduro of hoe je dat schrijft. Was best leuk, maar ik begrijp niet wat hij zegt en ik kende de liedjes niet dus ik heb leukere concerten gehad..

Zoals ik al eerder zei is het volop carnavaltijd. Vorige week is een meisje uit mijn klas gekozen tot reina van Noord (van de kinderen). Zij mag dus koningin zijn tijdens de parade van Noord.
Vrijdag ging ze door voor reina van Aruba. Ik wilde toch eens gaan aangezien het voor de kinderen heel belangrijk is en ze toch in mijn klas zit.
Toen ik aankwam bleek er bijna niemand te zijn die ik kende, dus ik was heel blij toen Suus besloot ook even langs te komen.
Het was een heel spektakel. Met dansers, lichtshows, enorme jurken, van die confettikanonnen of hoe die dingen ook heten.
Ileyna deed het heel goed, ze was heel spontaan en ging maar door met dansen. Ik kon na 3,5 uur niet meer op mijn benen staan en ben naar huis gegaan om de finale maar op tv te zien.Maar Ileyna ging maar door, het leek wel of ze een duracell batterij had ingeslikt. Ze won uiteindelijk elke prijs, best dress, best speech, nog setar prinses ofzo en uit eindelijk werd ze dus ook reina van Aruba. Echt super goed gedaan!

Wij hebben pas begin april weer vakantie. Aangezien Maaike al 2 maanden plat ligt met rugpijn, heb ik besloten om het zekere voor het onzekere te nemen en een vakantie met een collega te regelen. Ik ga met Kim op vakantie naar Costa Rica. Als ik mensen hoor praten die er zijn geweest, moet de natuur echt spectaculair zijn. Ben erg benieuwd. We kopen een pakket met hotels, vervoer, eten en activiteiten erbij in. Ik ben helemaal enthousiast over de activiteiten en nadat ik de hotels had gegoogled nog meer! Maar goed, als ik er ben geweest volgt er meer natuurlijk!

Nou ik ga een beetje uitrusten en vanavond weer oppassen in het hotel. Maar ik heb nu de aircoregelaar gevonden en dat in combinatie met sjaal en trui dus het komt vast goed vanavond haha!

Geniet van het weer, ik hoop dat er geen 11stedentocht komt want dat mag nooit gebeuren als ik hier woon, dat moge duidelijk zijn.
Het spijt me voor jullie, maar het gaat dus niet door!

Dikke kus,
Marjon

  • 07 Februari 2012 - 10:58

    Jeltje:

    Weer gezellig van je wel en wee te horen.Nou de Tocht der Tochten gaat misschien toch wel door, ik heb grote hoop.Het weer is hier fantastisch, mooi schoon en droog, heerlijk wandelweer. Maar natuurlijk heel anders dan bij jou, iedereen geniet, hoe het ook zij.
    Lieve Marjon ik spreek je binnenkort wel weer. XXX Jeltje

  • 08 Februari 2012 - 20:31

    Liesbeth:

    Lieve Marjon,
    Wat een verschil wat weer betreft! Hier lekker schaatsweer. Het is heel druk op de grachten en erg gezellig. Jammer dat je de webcam op het stadhuis niet kan ontvangen. Kon je een beetje mee genieten!
    De Elfstedentocht gaat (voorlopig) niet door. Je hoeft dus geen ticket te halen...
    Maar ja, een reisje Costa Rica is ook niet te versmaden!
    Liefs, Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Noord

Terug naar Aruba

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2013

Ecuador

25 Maart 2013

De hele familie compleet

19 Maart 2013

Linda op bezoek

02 Maart 2013

Eiland hoppen

19 Januari 2013

Cuba, rum en sigaren!
Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 57217

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: