Nieuwe belevenissen - Reisverslag uit Noord, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Nieuwe belevenissen - Reisverslag uit Noord, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Nieuwe belevenissen

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

30 September 2011 | Aruba, Noord

Hai Hai!

Morgen vertrekken we alweer richting Santo Domingo, maar ik wilde nog even de laatste nieuwtjes doorgeven..

Te beginnen bij de papiamento cursus. Ik had er erg veel zin in. De eerste dag was maandag van 8.00 tot 15.00. Een lange dag dus, maar het was erg interessant en ik heb weer nieuwe mensen leren kennen. Wat natuurlijk ook niet onbelangrijk is!

De tweede dag was donderdag en ineens sprak de docent heel snel papiamento en moesten we naar 2 filmpjes kijken waarin prentenboeken werden voorgelezen. Het ging zo snel dat ik er helemaal niets van snapte. Ook de vragen waren behoorlijk lastig. Ik voelde me even heel dom, maar al snel bleek dat bijna niemand er wat van begrepen had.
Ik zal na de vakantie weer flink aan de studie gaan, want ik wil dit echt graag leren.

Bij Doc (huiswerkinstituut) hadden we een openingsdag. Eerst deden we spelltjes wat erg gezellig was en daarna kwam er een spreker. Dat was Janiro Eisden van Basic One. Een heel bekende groep van Aruba. Hij sprak heel interessant, al begreep ik maar een kwart van wat hij zei. Gelukkig vertaalden een aantal collega’s voor mij…
En na afloop ging iedereen op de foto en ik dacht: ach waarom ook niet? Dus ik mocht ook even haha!

Wat ook wel mooi is, is dat als Maaike en ik wat gaan drinken bij de Starbucks, moeten we onze namen doorgeven. Die namen schrijven ze op de beker zodat je je goede bestelling mee krijgt. Wij heten tegenwoordig Mike en Mario want onze namen zijn blijkbaar slecht te verstaan. Wel lachen als je de mensen ziet kijken als wij onze namen zeggen (die we echt goed uitspreken, maar blijkbaar verstaan ze ons telkens verkeerd).

Gisteren ben ik met een stel meegereden naar San Nicolaas. Ik kende haar van de papiamento cursus (Sanne) en haar vriend (Wouter) en hun zoontje gingen ook mee.
We gingen naar een ander stel, Agnes en Pieter die in San Nicolaas wonen. Daar hebben we gebbq’d en daarna gingen we naar een wekelijks festival daar. Leuk om te zien, muziek en kraampjes. Een erg gezellige avond en zo leuk om nieuwe mensen te leren kennen.

Verder heb ik een lunch gehad met een oude collega van mijn eerste jaar Aruba. Zij heeft me toen veel geholpen. Ik heb haar een sms gestuurd in de hoop dat ze nog hetzelfde nummer had. Dat was zo en ze was ook erg blij om mij te zien. Paula en ik hebben geluncht en enorm veel bijgekletst. Haar kinderen wonen nu allemaal in Nederland en nu is ze dus even mijn Arumama. Echt zo’n lief mens!

Verder kan ik nu even geen nieuwtjes meer bedenken.

Dus vanaf morgen eerst vakantie vieren op de Domicaanse Republiek. Het schijnt een mooie stad te zijn (Santo Domingo dus). En ja ik zal voorzichtig zijn en ik zal goed op mijn tas passen..

Haha

Nee echt serieus…

;)

X Marjon

  • 01 Oktober 2011 - 06:47

    Marinus:

    Hee Mario :-) Have fun op vakantie. Hier in NL alles goed - heerlijk weertje elke dag. Zou niet zeggen dat het herfst is. Wordt hier ook een soort Aruba. Nu ik dit zeg zal het zo wel weer een maand gaan regenen..

  • 01 Oktober 2011 - 06:55

    Giny:

    Hai,

    Wat leuk om te lezen wat je daar weer allemaal beleefd.
    Ik wens jullie een fijne vakantie in Santa Domingo!

    Groetjes Giny

  • 01 Oktober 2011 - 17:11

    Linda:

    Haha ik hoor het papa gewoon zeggen :)! Leuk shirt heb je aan op de foto, heel Arubaans!
    Nou zus geniet lekker op vakantie, skypen we volgende week weer even!

    Kus Lin

  • 01 Oktober 2011 - 17:36

    Agnes :

    Hi Marjon,

    Ik vond het ook erg gezellig dat je er was. Je bent hier altijd welkom om lekker te bbq en. Als je even uit het drukke noord weg wilt, kom je even naar het rustige zuiden haha

  • 02 Oktober 2011 - 18:20

    Jeltje:

    Hoi Marjon, op dit moment ben je al met vakantie, maar ik hoop dat je op een mooie week terug kunt kijken als je dit leest. Leuk verhaal en mooie foto's.Je straalt gewoon en doe dat ook in het papiaments!!xx Jeltje. Spreek je wel weer.

  • 02 Oktober 2011 - 20:37

    Liesbeth:

    Ha Mar,
    En papa zei het ook dus.... We hopen desondanks dat jullie een fijne vakantie hebben in Santa Domingo. Het woord klinkt al zo swingend.

    Ik verwacht zo langzamerhand ook wat Papiamento's in je verslag (om te oefenen of zo).
    Als je terug bent, moeten we maar even uitgebreid skypen, ok?
    Liefs, Liesbeth xx


  • 07 Oktober 2011 - 10:23

    Nynke:

    hej!
    Hoe was je vakantie? Hebben jullie het lekker gehad? Hier begint de herfst...koud en regen! Weet je al of je in december nog naar Nl komt?

    Liefs!

  • 09 Oktober 2011 - 18:03

    Marjon:

    hey Stuk,

    Zoals Linda ook al zij; dat groene tshirt staat je goed! heel charmant... :)

    Hoe was je vakantie? Genoten?

    x

  • 09 Oktober 2011 - 18:03

    Martine:

    Hoe stom! Vul jouw naam in inplaats van mijn eigen naam.... -koekoek- hehe!

  • 11 Oktober 2011 - 12:08

    Elly:

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!!
    Miss you very much!! Dikke kus van ons allemaal!!

  • 18 Oktober 2011 - 16:03

    Arjanne:

    Waar blijft het vakantieverslag van Santo Domingo? Leafs!

  • 21 Oktober 2011 - 15:33

    Henk & Nel Vermeulen:

    He Marjon, zie dat je vandaag jarig bent. Gefeliciteerd met deze heugelijke dag.
    Misschien niet de juiste manier om je te feliciteren maar ik heb geen emailadres van je maar wist nog van je vorige reis dat je kunt reageren op je reisverslag.
    Nu dus je nieuwe verhalen weer gevonden. Leuk om te lezen wat je zoal weer beleefd hebt. Geniet van je verjaardag en groetjes van ons uit Steenwijk.

  • 21 Oktober 2011 - 17:23

    Popkje En Obe:

    Gefeliciteert met je geboortedag Marjon?
    De tweede keer dat je jarig bent op Aruba, of ben je ook nu op reis.
    We lezen je reisverslagen regelmatig en wat jullie zien en beleven. geweldig!
    Zet maar lekker veel foto's op je website dan hoeven wij geen 9 uur te vliegen om dat te zien.
    Gelukkig leest je vader dit niet hoop ik, dan zal ik wel weer op m'n donder krijgen. Groet ût Fryslàn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Noord

Terug naar Aruba

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2013

Ecuador

25 Maart 2013

De hele familie compleet

19 Maart 2013

Linda op bezoek

02 Maart 2013

Eiland hoppen

19 Januari 2013

Cuba, rum en sigaren!
Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 57222

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: