Mijn nieuwe klas en de windhoos. - Reisverslag uit Noord, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Mijn nieuwe klas en de windhoos. - Reisverslag uit Noord, Aruba van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Mijn nieuwe klas en de windhoos.

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

10 September 2011 | Aruba, Noord

Bon nochi,

Hoe is het bij jullie?
Is de herfst nu echt begonnen of valt het nog mee?
Hier is het nog bloed heet, maar we hebben af en toe wel regenbuien…

Goed, ik was gebleven bij de vakantie in Amerika.
Daarna had ik een paar dagen vrij en toen begon mijn werk. Ik heb tijdelijk (waarschijnlijk tot en met december) werk op een school hier vlakbij. Collegio F B Tromp. Het is een derde klas, groep 5.
Erg leuk om deze leeftijd les te geven. Wel is het een enorme klas, 33 kinderen.
Ik merk dat het soms behoorlijk onrustig in de klas is. Een gevolg van het taalprobleem.
De meeste kinderen kunnen redelijk Nederlands. Maar er zijn een paar bij die geen flauw idee hebben waar ik het over heb. En dat is best lastig.
Ik laat soms een kind vertalen wat ik zeg, ik schrijf het op het bord en vaak heb ik na mijn uitleg nog een stuk of 8 kinderen die bij mij komen om te vragen wat ze moeten doen.
De kinderen zijn erg lief, maar het kost nu nog erg veel energie merk ik.
’S Middags ben ik vaak erg moe.

Ik heb een bijbaantje gekregen bij DOC. Ik val in bij het huiswerkbegeleidingsinstituut. Ook heb ik opgepast en dat ga ik ook nog vaker doen. Dus ik probeer hier en daar wat extra geld te verdienen zodat ik wat reisjes kan maken vanaf hier.

Op donderdag 25 augustus stonden Maaike en ik even bij de voordeur voor we naar school zouden gaan. De lucht was erg donker en het begon behoorlijk te regenen. Wij stonden dus even te kijken naar het noodweer. Maaike ging even haar tandenpoetsen en ik bleef nog even staan. Ineens zag ik een donkere slurf onder de wolken komen.
Ik riep meteen dat Maaike moest komen kijken. En ja hoor, het was een echte windhoos, een twister. Ineens kwam het ding op ons af. We zagen allemaal troep door de lucht vliegen. We knepen hem wel want voor ons huis ligt allerlei losse troep. Ze zijn nog bezig met de grond te betegelen. En als dat de lucht in zou vliegen zouden we wel een probleem hebben.
Ik ben nog naar binnen gerend om te kunnen filmen met mijn fototoestel. Helaas kan ik dat filmpje niet plaatsen want er komen een paar krachttermen aan te pas, die ik maar niet met iedereen moet delen. Als iemand weet hoe ik het geluid van een filmpje op youtube weg kan doen, laat het me dan weten!
Gelukkig was ineens de slurf verdwenen.
Op weg naar school was het erg druk op de weg. Iedereen had het noodweer afgewacht en ging tegelijk de weg op. Onderweg zag ik ineens allemaal mensen foto’s maken. Ik vroeg me af waarvan.. toen ik achterom keek zag ik dat het dak van de Santa Annakerk helemaal weg was.
Op school aangekomen hoorden we dat de Annaschool en nog een school ernaast helemaal stuk waren. Het leek allemaal erg dramatisch.

In het weekend zijn Maaike en ik nog even wezen kijken bij de kerk. Eigenlijk mochten we er niet komen want er was net een aardbeving geweest (4,5 maar wij hadden natuurlijk weer niks gemerkt), en het was dus behoorlijk gevaarlijk. Omdat Maaike een meneer kende, mochten we toch even kijken. Snel wat foto’s gemaakt bij de school en de kerk, als echte ramptoeristen en daarna maar snel weer weg.

Verder is het echte leventje begonnen, werken, bijbaantje, af en toe een vergadering en eind september beginnen de papiamento lessen van school. Ben erg benieuwd!

En we hebben vandaag een vakantie geboekt in Santo Domingo, Dominicaanse republiek. Volgens de meneer van het reisbureau komen we weer in een stuk thuis en is het vrij veilig en wat ik op internet las, moet het een erg mooie stad zijn met een oud historisch centrum uit de Spaanse tijd.

We vertrekken de eerste zaterdag in oktober en blijven een week weg. Suzanne gaat met ons mee, dus we gaan met zijn 3-en.

Nou prettig weekend allemaal!

Sunchi, Marjon

  • 11 September 2011 - 08:46

    Hilly:

    Hé Marjon,
    Mooie verhalen lees ik op je blog. Fijn dat je het naar je zin hebt. Wel een pittige baan zo te lezen, maar dapper dat je het doet. Fijne tijd en ik lees graag opnieuw je "avonturen"
    lieve groet,
    Hilly

  • 11 September 2011 - 08:59

    Liesbeth:

    Leuk om weer even iets te lezen, ook al houd je ons goed op de hoogte via mail, sms jes enz. Skypen lukt nu gelukkig ook heel goed.
    Ik zie dat het bij jou 33 gr. is! Mm heerlijk. Wij hebben ook een goed weekend met zon en prettige temperaturen. Helaas moet Ben deze dagen net werken!
    Veel plezier met je voorbereidingen voor de "oktober reis".

    Liefs van Ben en Liesbeth

  • 11 September 2011 - 10:43

    Nynke:

    hej!
    heftig hoor die storm! Had je al gehoord dat er in Nederland ook een aardbeving is geweest van boven de 4!
    Relaxt dat je een bijbaantje hebt! Heb je al skype? Binnenkort dan bijkletsen?
    xx

  • 11 September 2011 - 11:36

    Vera:

    Meis, leuk verhaal!! En heb nu ook pas je foto's bekeken, wat onwijs leuke vakantie! En uiteraard ben ik ook nu weer jaloers hahaha!

    Het lijkt me idd wel een spannend moment als je zo'n windhoos twister ding op je afziet komen! Gelukkig bleef t hier bij gewone storm tot nu toe en inderdaad een kleine aardbeving.. Ik heb m wel gevoeld, maar dacht in eerste instantie dat m'n spier gewoon een beetje trilde van het actieve hardlopen net daarvoor ;)

    Liefs en tot snel bij een volgende update ;)

  • 12 September 2011 - 05:14

    Giny:

    Hai Marjon,

    Erg leuk om te lezen wat je allemaal beleeft!
    Maar ik zou dat filmpje + de krachttermen er gewoon opzetten. Ik kan me voorstellen dat je geen lieve woordjes spreekt als je zo'n twister ziet...

    Succes met het gewone leventje!
    Ik ga nu op weg naar school :-)

    Liefs giny

  • 12 September 2011 - 08:57

    Bianca:

    Hey Marjon!

    Leuk om te lezen wat je allemaal daar weer beleefd. Je hebt het vrij druk met die bijbaantjes erbij lijkt mij! Maar die reisjes zijn het allemaal vast waard ;)

    Veel plezier daar nog!

    xx

  • 12 September 2011 - 13:07

    Jeltje:

    Hé Marjon, wat leuk weer wat van je te horen en mooie foto's.Stuur maar op dat filmpje want je schrikt je rot natuurlijk.Ik ben jaloers op jou met dat mooie weer! hier is het vandaag net herfst, miezer en miezer...maar het weekend was mooi.Veel plezier en geniet!! Groetjes en X Jeltje

  • 14 September 2011 - 09:12

    Martine:

    Even een dikke knuffel!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Noord

Terug naar Aruba

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2013

Ecuador

25 Maart 2013

De hele familie compleet

19 Maart 2013

Linda op bezoek

02 Maart 2013

Eiland hoppen

19 Januari 2013

Cuba, rum en sigaren!
Marjon

Ik blijf hier een tijdje werken:)

Actief sinds 20 April 2008
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 57211

Voorgaande reizen:

24 Juli 2011 - 24 Augustus 2014

Terug naar Aruba

01 Augustus 2008 - 10 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: