Amerika rondreis - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu Amerika rondreis - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marjon Vermeulen - WaarBenJij.nu

Amerika rondreis

Door: Marjon

Blijf op de hoogte en volg Marjon

29 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hallo allemaal!

Sorry sorry sorry voor mijn late bericht.
We hebben nu pas eigen internet en ik vind het lastig om in een internetcafe rustig te gaan zitten typen.
Maar nu verlaat toch nog een bericht over de vakantie in Amerika!

We vertrokken donderdag 28 juli naar LA. Het begon al goed, Maaike had iemand geregeld die ons naar het vliegveld zou brengen maar die kwam niet opdagen.. Dus zelf maar heen gereden en de auto van Maaike langs de kant geparkeerd en maar duimen dat de auto er nog zou staan na 2 weken.
Daarna werd er een vrouw niet goed in het vliegtuig (kreeg allemaal zuurstoftank achtige dingen voor haar mond).
En vervolgens wist ik niet meer waar we de auto hadden gehuurd dus gingen we op de gok naar Hertz. Oeps, foutje:) Op naar Avis en dat was goed, gelukkig..
Best eng om meteen 10baans wegen op te gaan. En dan in een drukke stad te rijden die je niet kent. Gelukkig ging alles goed en ook de brede wegen wennen wel.
De volgende dag zijn we naar Hollywood gegaan. We hebben de grote letters in de heuvels gezien, de handafdrukken in het cement en de walk of fame. Erg leuk om eens gezien te hebben. Daarna hebben we een tour gedaan langs de huizen van bekende mensen. We hebben zelfs Al Pacino gespot!
Ook zijn we naar madame Tussauds geweest, wat erg leuk was. En wat waren we enorm naast al die popperige actrices.
De dag erna zijn we naar de Farmers Market geweest. Ik heb daar een paar Uggs gekocht en gegeten bij de cheesecake factory. Heeeerlijk! (en veeel te grote taarten).
We waren op zoek naar een glazen kerk en gingen in de metro naar de wijk toe waar wij dachten dat het was. We waren de enige blanken in de metro en het werd telkens ruiger. Ook de huizen die we zagen werden telkens meer krottewijk. Heel raar om te zien. Helaas vonden we de kerk niet en moesten we onverrichter zake weer terug naar het hostel.
Daar gingen we eten en vlak voor onze neuzen viel er een kat van de 3e verdieping. Iedereen in shock. Met het beest liep het geloof ik wel goed af.
Op onze laatste dag zijn we naar Sante Monica geweest. Heel relaxt stukje, gezellig en rustiger dan LA. We hebben op de pier gegeten, maar de zee vonden we te koud en te vies. Natuurlijk wel een foto gemaakt bij de lifeguard huisjes.

Na LA was San Diego aan de beurt. We namen de oude route langs de kust. Prachtige weg met mooie uitzichten op zee. Ik heb veel gefilmd van de rotsen en de zee onderweg.
Onderweg hebben we sushi gegeten (lekker!!) en daarna weer verder gereden. Eerst konden we het adres niet vinden, maar het bleek dat we in El Cajon moesten zijn. Een klein stukje buiten San Diego. Motelkamer was ruim en we hadden lekker grote bedden.
De volgende dag zijn we meteen naar San Diego Zoo gegaan. Wat echt een prachtige dierentuin was. We hebben er met gemak een paar uur rond gelopen. Vlak naast de Zoo was Balboa Park met daarin de Spanish Village. Leuk stukje met gekleurde tegels op de grond. Daarna gingen we op zoek naar het Gaslight district wat volgens de boekjes erg leuk moest zijn. Wij vonden het niks speciaals.
Het was deze dag enorm heet en de zon was erg fel. Ik was natuurlijk nog niks gewend en ik ben dus dwars door mijn shirt heen verbrand!
Op de ochtend van 3 augustus kwam ik erachter dat mijn camera niet meer in mijn koffer zat. Hij moest dus uit de motelkamer zijn gestolen.
Ik was best even verdrietig. Ik had gespaard voor dat ding en nu heeft iemand anders hem dus:S Balen gewoon.
Na de eerste teleurstelling toch maar naar de Uss Midways. Een groot mariniersschip waar we op konden. Het is nu een soort museum. Leuk om eens te zien van binnen.
Daarna hebben we een boottochtje gedaan door de haven en hebben we zeeleeuwen gezien.
Als laatste die dag zijn we naar Old Town geweest. Een stukje waar ze een soort cowboy dorp hebben gerestaureerd. Heel leuk en het voelde even of ik in het oude wilde westen was:)

4 augustus zouden we naar Las Vegas, maar we moesten eerst aangifte gaan doen. Dus hebben we 3 uur op het politiebureau doorgebracht. Allemaal nieuwe vrienden gemaakt (wederom de enige blanken) en toen was het eindelijk geregeld.
De weg naar las Vegas was lang en vooral enorm heet. Net of er een grote fohn de hele tijd hete lucht in je gezicht blaast. Niet fijn.
We wilden onderweg langs Ghosttown Calico, maar dat lukte niet meer door de aangifte.
We waren ook redelijk gaar en wilden graag naar ons motel in Las Vegas. Gelukkig vonden we dat snel en konden we ons spul af gooien en even douchen.
We gingen lopend naar de strip, wat weer enorm zweten was. We gingen eten in een restaurant dat net een jungle was. Met regen, beesten en allemaal bomen en planten. Erg indrukwekkend. Helaas werd ik helemaal niet goed toen het eten kwam. Ik zag sterretjes en ging bijna van mijn stokje. Ik rende 2x naar de wc omdat ik niet in het restaurant wilde flauw vallen. Volgens Maaike was ik helemaal groen. Helaas moest ik mijn eten laten staan en zijn we gauw terug naar het motel gegaan. Al snel voelde ik me beter en hebben we lekker in de airco wat tv gekeken. We willen waarschijnlijk wat teveel en nemen te weinig rust en dat nam zijn tol…
De volgende dag hebben we wat in een outlet center gelopen (AIRCO!!) en verder weinig gedaan. ’S Avonds langs de strip gelopen. Super om nou eens in het echt te zien hoe de hotels, de lampjes en de casino’s zijn! En waarom er van die enorme drinkbekers bestaan. Door de hitte konden de bekers niet groot genoeg voor mij zijn! Met lemonade, heeeerlijk!
De dagen erna hebben we doorgebracht met het doorlopen van de bekende hotels, van het Bellaggio, Venetian tot New York New York. Het kan niet groot en uitbundig genoeg zijn!
Ik hoef voorlopig niet meer naar deze stad, maar het was geweldig om dit eens mee te maken!
Op de laatste dag zijn we naar het MOB museum geweest. Las Vegas is gebouwd op maffia geld en dat moesten we dus gezien hebben. Het leuke is dat je een gids krijgt, niet een echte maar een op een soort 3d beeld. Je wordt zelf lid van de maffia en moet voor een Godfather achtig figuur geld smokkelen naar een andere meneer van de maffia. Je wordt verhoord door de politie en aan het einde beschoten. Echt een super ervaring!
Ik was `the dasher` en Maaike was `Legs`. Echt een aanrader om te doen!

En dit was al de vakantie in Amerika. De terugreis was minder soepel. We hebben uren vastgezeten in Miami, en daardoor kwamen we midden in de nacht aan op de airport. Gelukkig stond de auto er nog en konden we gauw naar huis.
Ondertussen is er alweer vanalles gebeurd (windhoos, eerste schoolweek etc.) en ik hoop dat ik die verhalen hier snel achter aan kan plaatsen zodat ik weer een beetje bij ben!
Ik ben ook erg benieuwd naar jullie verhalen en belevenissen dus hou me op de hoogte!

Hele dikke X
Marjon

• 29 Augustus 2011 - 19:21

Linda:

He zuster!

Ik wist de verhalen uiteraard al een beetje, maar wel leuk om nog even te lezen! Echt k*t van je camera. Nu moet je verplicht nog een keer naar Amerika om te filmen :)!
    Hier is het gewone leventje ook weer begonnen: werk, waterpolo etc. Gelukkig kunnen we dat af en toe ontvluchten omdat de caravan op Appelscha staat!
    Nou tot sinas!

xx Linda

• 29 Augustus 2011 - 20:51

Liesbeth:

Hey Marjon,

Eindelijk de verhalen op een rijtje. Erg leuk maar wel een reis met wat hindernissen. Een hele belevenis! Ben stiekem best wel wat jaloers.
    Wat fijn dat je nu internet hebt. Dan kunnen we binnenkort even skypen!

Groetjes en XXX
    Liesbeth

• 30 Augustus 2011 - 15:37

Jeltje:

Marjon wat een leuk verslag en belevenissen. Wat spijtig dat je filmpjes nu allemaal kwijt bent. Maar gelukkig is jullie niets overkomen!! Spreek je spoedig.

• 30 Augustus 2011 - 15:55

Nynke:

Wat super stom van je camera zeg ...snap wel dat je daar even goed van baalde :(. Klinkt wel als een super toffe reis iig. Ben ook benieuwd naar hoe je nieuwe school is! Heb je alweer allemaal leuke nieuwe mensen ontmoet? Is alles nog een beetje hetzelfde als de vorige keer?

Veel plezier, lekker genieten!
    Liefs Nynke

• 30 Augustus 2011 - 16:40

Marinus:

Hee Marjon,

Erg leuk om te lezen dit avontuur.

Groetjes, Marinus

• 04 September 2011 - 08:22

Martine:

Miss Vermeulen!

Wat een avonturen en dan is jaar buitenland nog maar net begonnen. Ik hoop dat dit geen teken is voor de rest van dit jaar.

Hier in Nederland net 2 prachtige zomerse dagen achter de rug. Nu krijgen we de laatste twee weken van September nog prachtig mooi weer (dan hebben we namelijk vakantie)!

Verder helemala geen nieuws vanuit Ljouwert! Alles gaat gewoon zijn gangetje...

Ik mail je snel eens even, zal eens even wat 'roddels' verzamelen! Haha!

Dikke tuut!

• 05 September 2011 - 20:01

Linda:

Ik weet al hoe ik op die 123 dagen kwam haha, mijn computer stond op 4 januari 2012 :)! Vandaar!

• 07 September 2011 - 18:02

Liesbeth:

Mmmmmmm met die foto's erbij word ik nog meer jaloers!

Liefs.